Aandrijfas gezocht en vragen erover

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
martin rs

alleen de as volgens die kerel
clio_rally
Contacteer:

Nou ja, een aandrijfas is geen dragend onderdeel van je wagen, als hij eruit vliegt is het alleen niet goed voor bak en eventueel beetje overbelasting van je motor. Aandrijfassen vliegen er bij onze rallywagen echte dagelijks (ok, wekelijks :lol: ) uit, gewoon kut, maar je wiel valt er niet onderuit... Ik zou het wel fixen voor de vakantie, gewoon asje zoeken en dan laten doen door een beunhaas?

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
clio_rally
Contacteer:

Nu ik het nalees wil ik je een tip geven: check zelf nog even je lagers! Ik vertrouw die gasten van kwikshit voor geen meter. Als hij zegt dat de as speling heeft en je wiel er daardoor onderuit kan vallen heeft hij het al goed mis, dus check het gewoon zelf. Gewoon opkrikken aan een kant en het wiel proberen te bewegen (dus kantelen als het ware, onder duwen en boven trekken, of links en rechts) en dat aan beiden kanten. Je wiel mag niks meegeven, doet hij dat wel, als een gek nieuwe lagers halen...

Gijs

PS: Ik heb er op een bmw een keer een wiel laten aflopen, NIET LEUK |:
Bezemer Rally Team

martin rs

is lagers vervangen moeilijk dan?

ik hjeb inmiddels een as op de sloop gevonden en haal em zo op en verder komt er morgen iemand dat ding eronder kanllen zodat ik gelukkig toch op vakantie kan gaan.

nog tips voor vervangen toevallig??

en ah wiel ga ik zo ff checken
FrankR19

Als het je aandrijfas is dan moet het geluid toch ophouden wanneer je je koppeling intrapt?
Want ik heb het ook dat ik op rechte stukken en bochten naar rechts kloppen hoor. Maar volgens mij is dit toch echt de wiellager want als ik de koppeling intrap hoor ik het ook.
clio_rally
Contacteer:

FrankR19 schreef:Als het je aandrijfas is dan moet het geluid toch ophouden wanneer je je koppeling intrapt?
Want ik heb het ook dat ik op rechte stukken en bochten naar rechts kloppen hoor. Maar volgens mij is dit toch echt de wiellager want als ik de koppeling intrap hoor ik het ook.
Kan ook de as zijn. Als je de koppeling in trapt draait de as namelijk nog steeds. Als hij goed gaar is hoor je hem dan ook nog. Maar hetzelfde verhaal, even krikken en je weet het... twee minuten werk...

Gijs
Bezemer Rally Team

martin rs

lager is goed ik heb hier nu een nieuwe as liggen.
die gaat er morgen onder dan kan ik in ieder geval op vakantie.
Alleycat
Contacteer:

dat moet wel te realiseren zijn................toch? :wink:
Plaats reactie