[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Het wachten is niet omdat ik moet leren lassen, het wachten is omdat dat gedeelte van mijn project niet zo belangrijk is, en ik als later gedeelte heb gepland.
Benny_R

ik zal je expres zondag eens bewonderen. Ik kom als bijrijder omdat mijn auto zoals gezegd nog in lasfase is :) Kan zijn dat ik het over het hoofd zie hoor, maar wat was er nou mis met de motor dat ie eerst niet genoeg druk opbouwde?
Haas
Car: Megane RS

zijn actuator was te strak afgesteld...
Riël
Über-Spammer

michel 16v schreef:
Alleycat schreef:Express demontage bedrijf en sloperij double you...
U brengt, wij lachen!
we hebben vanavond ook gelachen toen joost zijn turbodruk hoger was, je had hem moeten zien toen hij naar een proefrijtje uit de auto stapte, een big smile en met zijn handen zwaaiend van angst

:lol: :lol: :lol:

je had het gewoon moeten zien :D
whah :lol: :lol:

Zie het helemaal voor me :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ja, Riël, je hebt het al gezien, toen ik uit jou nog-ergere auto stapte ;) :D
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik update maar even mijn lijstje weer (ook in eerste post gedaan), dit is het topic over mijn auto, al heb ik al een heleboel geschreven in allerlei andere topics. Beetje overzicht houden denk ik maar.

Lijst wat al af is:
1. Andere velgen (alleen voor gedaan)
2. Andere motor
3. Nieuwe achterdeuren
5. Verlagen (alleen voor gedaan)
9. Sportuitlaat
13. Autoradio met mp3
23. Bumpers in zelfde kleur als auto (alleen voor gedaan)

Nummer 1 en 5 stond er al, over de rest zal ik nog wat vertellen.

2 motor:
Daar zaten (en zitten) nogal wat probleempjes. Eerst wilde de radiatorfan niet automatisch aan, dus hebben we (Riël en ik) een handmatig knopje gemaakt. Erg handig, die laat ik er dus ook mooi in zitten :) Ik heb de sensor vervangen, maar die wilde ook niet automatisch aan gaan, dacht ik. De motor moest alleen heel erg warm worden voordat die automatisch aansloeg. Maar hij werkt dus wel, en mocht ik het knopje vergeten in te drukken heb ik altijd nog een sensor die het doet.

Oke, dit ging dus een tijdje goed, maar op een gegeven moment wilde de fan helemaal niet meer aan, ook niet met het knopje. Dus ik heb als nood even een draadje van regelrecht op de accu naar de fan gelegd, omdat ik onderweg was en toch ergens aan moest komen. Thuis heb ik gekeken wat het kon zijn, en bij nameten bleken alle draadjes goed te zijn, maar het relais deed niets. Ik heb dus een nieuw relais gekocht (dure dingen, €20!), en toen deed hij het weer.

Verder lekt de auto ook versnellingsbakolie, daar moet nog naar gekeken worden wat het precies is, dat kan Riël het beste, omdat hij er meer van af weet. More info on that later.

Onder het kopje "motor" noem ik ook de dumpvalve, die heb ik er ook op gezet, op een slangetje waar hij niet op hoort, maar hij zit er. Hij moet nog ingewerkt worden, want hij sist nog niet zoals Riëls dump sist, maar ik denk dat dat nog wel komt. Was een heel gedoe om die er op te krijgen, een dump met aansluiting 25 mm, waar een slangetje met binnendiameter 22 omheen moest. Het slangetje was gelukkig flexibel, maar krijgt weer snel zijn vorm terug omdat hij een hele lange tijd ingeknepen is geweest door een slangenklem. Ik ben een uur of meer zelfs bezig geweest die slang wat uit te rekken, met een knijptang (er in en de tank opentrekken), dan met die tang, of een schroef, in combinatie met 2 - 3 en tenslotte 4 schroevendraaiers. En dan is hij wat breder geworden, dan nog is het niet breed genoeg. Met wat afwasmiddel en veel prutsen had ik de hele breedte van die dump er in gekregen, en dan moet de dump nog verder er omheen om de slangenklem goed te zetten. Mocht iemand diet nog eens gaan doen, vergeet niet de slangenklem er eerst omheen te doen. Het kostte dus veel tijd om de dump er op te zetten, de vacuumslang was geen werk natuurlijk. Ik het wel een aansluitset van een RTC lid gekocht, ziet er toch wat mooier uit. Maar dat komt later wel.

Op de laatste Oldenzaal meeting is er ook nog even naar de turbo gekeken door Frank (HotShot), die met zijn fantastische Porsche 944 was gekomen. Was niks mis mee, is gewoon opgeschroefd dus. Ik zit nu ongeveer iets onder de standaard druk, maar nu even aan deze turbodruk wennen. Kan-ie later wel omhoog, mocht ik dat willen.

3. Nieuwe achterdeuren:
Dit was zo gedaan, kostte maar 1 uurtje ongeveer, maar toch wel leuk om te vermelden. Ik heb namelijk een foto ervan :)
De achterdeuren zitten simpel met 4 schroeven vast, dus ik schroefde die 8 schroeven los, dan kan je de deur er uit halen, dan zet je de andere deuren er weer in, en dan moeten ze niet-vastgeschroefd dichtgedaan worden, dan moeten de deuren recht gezet worden, en dan kunnen ze vastgescroefd worden. Bij de andere Express had ik die niet gedaan, dus zaten de deuren niet zo goed, en trilden ze tijdens het rijden. Nu is dat hier niet meer het geval, alleen sluit de rechterdeur wel anders. Maar dit komt door de rubbers die anders zijn, die geven wel mee. Nu zijn dus de deuren zonder achterramen uit de auto en bij de andere 2 achterdeuren in de schuur gelegd, en deze deuren die er nu in zitten hebben wel mooie ramen, en ook nog eens achterruitverwarming die een Express niet vaak heeft. Die moet ook nog aangesloten worden, de GTT heeft daar wel een draadje voor, maar alleen maar aan één kant. Dat aansluiten komt ook nog wel.

Stickers opplakken kan iedereen wel, en die had ik al eerder er op gedaan (dus voordat de deuren in de auto ging). Was wel zo makkelijk.
Dan de foto:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ickers.jpg[/img]

9. Sportuitlaat :
De leuke sidepipe van Riël zou nooit door de apk komen, en mooi vond ik hem ook niet echt. Begin deze week belde ging ik langsvragen bij uitlaatverkopers, en uiteindelijk kwam ik bij TST terecht. Die zou pas een week later de uitlaat kunnen doen, en ik wilde hem eigenlijk voor de toertocht gereed hebben. Ik had een afspraak gemaakt, en ging toch verder kijken. Nu bleek er een man te zijn in Oldenzaal die wel wilde lassen, had het al veel vaker gedaan, dus ik bestelde de middendemper en ging de volgende dag (donderdagavond) naar die man toe. Hij verlengde voor mij de middendemper, maar toen bleek een standaard achterdemper een bocht over de as te hebben, en dat had die van mij niet meer. Dus ik bestelde weer een tussenstukje zodat hij een eigen bocht over de as kon maken, en zaterdagochtend (gisteren) heeft hij die bocht gelast. Prima werk, de lasnaden zijn errug goed! Ik mocht hem aanraden op het forum, dus dat doe ik dan maar. Mocht je je uitlaat willen laten lassen, of ontworpen willen hebben (doet hij ook), dubbele uitlaat (hij zei mij dat dat wel mooi was en dat ik wel terug mocht komen als ik dat wilde :) ), het kan allemaal, pm me dan maar voor zijn nummer.
Nou oke, vandaag heb ik nog even een slangenklem over de aansluiting tussen midden- en einddemper gedaan, tegen lekken. Maar hij doet het allemaal fijn, klinkt minder lawaaiig dan de diesel, maar klinkt wel goed.

23. Bumpers in zelfde kleur als auto (alleen voor gedaan):
Dit had ik vorige week al gedaan, ik vroeg eerst de fotoshoppers hoe het er uit zou zien, zag er goed uit, dus hem ik dat maar gedaan. De R5 bumper die ik er wil opzetten komt toch pas later er op, en zo ziet de auto er ook erg strak uit. De bumper zit alleen met tiewraps vast aan beide kanten, ssst! ;)
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... bumper.jpg[/img]

13. Autoradio met mp3:
In de "wat wil ik doen"-lijst staat een heel rijtje, en deze is het geworden. De laptopvoeding ga ik ook wel maken, maar dat is dus niet meer voor de audio in de wagen. Ik heb op marktplaats een mp3 autoradio gekocht, en daarnaast ook nog wat speakers: 2x150W en 2x120W Pioneer. Vandaag heb ik de stekkers omgezet naar standaard radioaansluiting, en zaten daar een heleboel stekkers, die niet eens allemaal goed waren. Een beetje spelen met een voltmeter en de knopjes en een heleboel kroonsteentjes en de radio doet het, en dan moeten de speakers nog. De montage daarvan was nog wat anders, de Express heeft de speakers in het dashboard, de R5 de speakers in de deuren. En laat nou net de GTT dash in de express gezet zijn. Dat betekent dus geen plaats voor speakers. Ik heb toen maar aan beide kanten in het 30 cm hoge voor het grijze kenteken verplichte tussenschot gaten gemaakt, en de speakers daar in gehangen. Dat tussenschot is toch maar tijdelijk, als ik de auto ga stylen wordt de hele achterkant anders gemaakt, inclusief dat foute tussenschot. De radio klinkt goed, komt een lekker volume uit, geen superbass en ook geen externe versterker, dus kan je het een ICE noemen? De radio heeft wel een aansluiting voor een versterker (dit is trouwens mijn eerste mp3 radio met zo'n aansluiting en met cd-speler), dus het kan wel. Fotootje daarvan komt nog wel na/op een meeting.

Pfff zo dat was me het verhaal wel. Ik ben nu dus een uur bezig geweest dit te typen, maar af en toe ook een mailtje beantwoorden en tv kijken als het spannend is. Nu de rest van het forum nalopen.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

die info over de tyreps had je niet moeten geven maar je bent goed bezig (Y) :)
Alleycat
Contacteer:

gaat de goeie kant op dy! (Y) (Y)
Riël
Über-Spammer

P@TB@D schreef:die info over de tyreps had je niet moeten geven maar je bent goed bezig (Y) :)
Inderdaad niet, ik was de schroefjes kwijt :D

Ohja voor je 'to-do' lijstje. Heb je de kachel es geprobeerd (klep voor stand van luchtstroom en klep voor warmte-niveau), want die heb ik niet aangesloten hihi heb je nog wat te doen :p

Vergeet je me morgen die sleutels niet?
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Riël schreef:
P@TB@D schreef:die info over de tyreps had je niet moeten geven maar je bent goed bezig (Y) :)

Ohja voor je 'to-do' lijstje. Heb je de kachel es geprobeerd (klep voor stand van luchtstroom en klep voor warmte-niveau), want die heb ik niet aangesloten hihi heb je nog wat te doen :p

Riël, jij was 1 schroefje kwijt, inclusief het metalen gedeelte dat in de bumper hangt. De andere kant had wel een schroefje, maar die ben ik kwijtgeraakt :). D'r is trouwens niet meer aan te komen, aan die schroefjes, moet die dus uit een sloop-express halen.

Ja, de kachel, heb ik niet geprobeerd nog. Is wel handig nu de koudere tijden er aan komen. Ik kwam gisteren bij het aansluiten van de radio wel een los kabeltje tegen die daarmee te maken had :)

Sleutels zitten in de tas, is die deur daar on-the-site? Want ik weet niet meer welke sleutel het is namelijk...
Rob

Joost (DoubleYou) schreef:
Riël schreef:

Riël, jij was 1 schroefje kwijt, inclusief het metalen gedeelte dat in de bumper hangt. De andere kant had wel een schroefje, maar die ben ik kwijtgeraakt :). D'r is trouwens niet meer aan te komen, aan die schroefjes, moet die dus uit een sloop-express halen.

Ja, de kachel, heb ik niet geprobeerd nog. Is wel handig nu de koudere tijden er aan komen. Ik kwam gisteren bij het aansluiten van de radio wel een los kabeltje tegen die daarmee te maken had :)

Sleutels zitten in de tas, is die deur daar on-the-site? Want ik weet niet meer welke sleutel het is namelijk...
Dat heb ik gemerkt dat je niet weet welke sleutel het is, want GEEN van de sleutels passen. In geen enkele deur! Dus ik dnek dat je ergens nog een sleutel hebt liggen. Het is waarschijnlijk dezelfde als van de achterklep.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Geen past, ow... Die van de achterdeur heb ik hier niet, de enige sleutels die ik hier nog heb (van auto's) zijn de Honda Civic sleutel, de Express contacslotsleutel en de Express deursleutels. Misschien is de contactslotsleutel hetzelfde als de deursleutels, want de stuurkolom van de GTT zit in de Express, en daarbij ook het contactslot. Ik heb geen sleutels verder hier...
Riël
Über-Spammer

Zal ik maar eens zoeken hier :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Hmmm weer wat fijne probleempjes to report:

- Aandrijfas maakt te veel geluid, hij tikt en klinkt ook alsof hij steeds losser hangt. Daarnaast hoor ik ook een slepend geluid, maar ik denk dat dat de versnellingsbak is, want ik hoor dat geluid niet als ik de koppeling intrap. Te weinig olie in bak, omdat die lekt? Heb ik nog niet gechecked.
- Linker achterlicht unit doet nogal raar. Mistlicht en gewone licht doet het niet, remlicht en knipperlicht wel. Het ligt niet aan de lampen, nieuwe lampjes doen het ook niet. Mag ik weer fijn naar een draadbreuk zoeken :( of zou het kunnen zijn dat ik de autoradio heb aangesloten? Lijkt me errug vaag anders. Ik vind het wel.
Twingo_maarten

Je bent echt goed bezig! Hij ziet er steeds beter uit! Nog even de kinderziektes er uit en je hebt een pracht auto!
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Twingo_maarten schreef:Je bent echt goed bezig! Hij ziet er steeds beter uit! Nog even de kinderziektes er uit en je hebt een pracht auto!
Hij heeft nogal een infectie denk ik: vandaag weer ontdekt dat er links bij de achterwielen of achteras iets tikt, iets zit los ofzo, of misschien de uitlaat... Ik hoor het alleen als ik rij, maar als ik aan de auto ga schudden of aan de uitlaat wiebel of wat dat dan ook, ik hoor het niet stilstaand. Is wel lastig om te bepalen waar het probleem zit. Het is wat frustrerend, maar als alles opgelost is moet ik er lange tijd mee kunnen rijden!
jeroen.k

Joost (DoubleYou) schreef:
Twingo_maarten schreef:Je bent echt goed bezig! Hij ziet er steeds beter uit! Nog even de kinderziektes er uit en je hebt een pracht auto!
Hij heeft nogal een infectie denk ik: vandaag weer ontdekt dat er links bij de achterwielen of achteras iets tikt, iets zit los ofzo, of misschien de uitlaat... Ik hoor het alleen als ik rij, maar als ik aan de auto ga schudden of aan de uitlaat wiebel of wat dat dan ook, ik hoor het niet stilstaand. Is wel lastig om te bepalen waar het probleem zit. Het is wat frustrerend, maar als alles opgelost is moet ik er lange tijd mee kunnen rijden!
Hehe...you hope/wish! :p
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik zal maar weer updaten:
Ik heb een linkeraandrijfas gekocht, en toen ik die er op wilde zetten bleek het de linker te zijn die kapot is. Ik heb toen gisteren maar een rechter gekocht, vandaag wilde ik die er op zetten. Dit gaat misschien nog lukken, als er geen olie uit gaat sijpelen. De vulnippel is een beetje verwoest nu :(

---> edit: de rechteraandrijfas blijkt geen olie te lekken, omdat die anders in elkaar zit (heb maar een hulplijn daarvoor gebeld). Die aandrijfas heb ik er nu uitgehaald, en de auto staat nu zwevend op 1 pootje zonder wiel en aandrijfas, klaar om morgen zijn nieuwe aandrijfas te ontvangen! Ik moet morgen nog wel even vet kopen om de as mee in te smeren voor ik hem er in stop. Is zo'n koopzondag toch nog ergens goed voor :)

De achterlichten heb ik ook nagekeken, het bleek na allerlei draden loshalen, meten en weer vastzetten een kapotte zekering te zijn. Toch deed de mistlamp het niet, en ik zag 3 lege plaatsen in de zekeringkast. Eén daarvan bleek die voor de mistlamp te zijn. Ik kijk nog even in het handboek hoeveel amps die moet hebben (heb het gewoon met een willekeurige zekering getest), en dan kijk ik ook meteen waar de andere twee gaten (zonder zekeringen) voor zijn en wat daar in moet.

Nou moet ik nog 4 velgen zoeken (14 inch) voor de apk en voor een mooiere wagen :)
Ook wil ik nog een GTT achteras (liefst een verlaagde), want deze Express-as tikt en piept en kraakt nu een beetje...
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Zo, even alweer een update. De aandrijfas zit er onder en rijdt erg goed. Vandaag ben ik langs Renco gegaan, die de wangen van de stoel zou opvullen. Dit ging alleen niet door, maar we hebben de oude stoelen er uit gekregen en de bestuurdersstoel er in gezet. En ja, ik heb een digicam gekocht, dus vanaf nu worden jullie doodgegooid met foto's ;)

Om maar even te beginnen:
Dit is nou een Express zonder stoelen:
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... toelen.jpg[/img]
En een 15-jaar oude auto heeft ook 15-jaar oude schroeven die er niet even makkelijk uit willen...
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... elzooi.jpg[/img]
Zo ziet een stoel er dan na 15 jaar dienst er uit.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... estoel.jpg[/img]
En dit ziet er toch een stuk beter uit! Het zit ook een stuk beter :)
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... estoel.jpg[/img]

Ik reed meteen een stuk relaxeder naar huis :D
Thanx Renco! :worship:
Patrick RS
Moderator

zeker een verbetering (Y)
Riël
Über-Spammer

Goed bezig joost! Keep on the good work, je begint al handiger te worden ;)
Rob

En nog altijd heb ik geen (passende) sleutel :evil:
Floris
Contacteer:

Rob (R5B) schreef:En nog altijd heb ik geen (passende) sleutel :evil:
voor de achterklep?
Steven
Car: M536

Welke klep? Deur :)
Floris
Contacteer:

Steven schreef:Welke klep? Deur :)
je mist sleutels van de deur?? :p
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ja de sleutels van mijn donor-5. Heeft Riël die niet gevonden? Ik hoop wel mijn sleutelbosje weer terug te krijgen natuurlijk. Maar ik zei je al dat ik ze hier niet heb. Als je met de wagen komt, wie weet is het toch mijn contactslot...

Misschien dat je ergens andere sloten kan vinden?

Ik heb vandaag naast het leren voor een tentamen morgen ook de bijrijdersstoel er in gezet.
Rob

Laat maar Joost, ik heb de cv van de oude deueren alweer omgezet. En ga toch me sloten weer wegwerken. Dus je hoeft niet meer te zoeken.
En je sleutelbosje krijg je wel bij de volgende meeting.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

OKe, de auto is vandaag naar de garage geweest, als een soort pre-apk keuring. Kwam hij niet door (wist ik al) door de volgende punten:

- CO te hoog
- Remverschil achter te hoog
- LA rem zit vast
- Achter remleidingen ontroesten en tectyleren
- Grootlicht defect (=schakelaar)
- RV koplamp (lichtbeeld) (=missend lamphoudertje, zo'n klein metalen dingetje)
- Ruitensproeier werkt niet
- Accu zit los (staat er gewoon in ipv met schroef vast enzo)
- RV spatscherm vast (dat wat door het schuiven van de auto kapot was gegaan)
- Benzinetanklekkage bij volle tank
- LV Fuseekogelhoes onder stuk
- LV Spoorstangkogelhoes stuk
- Uitlaat gasdicht maken (=aansluiting tussen midden en einddemper)
- RV Remslang zit gedraaid
- RV Remslang vervangen

Dat is nogal wat. Nou vraag ik dus een aantal dingen: hoe los ik dit allemaal op. CO is aan schroefje draaien (welke moet ik nog uitvinden), en waar iets tussen haakjes iets bij staat kan ik zelf wel oplossen.

De rest misschien ook wel, maar hoe? De remmen (voor en achter), benzinetanklekkage, die hoezen, hoe moet dat? En dan weet ik niet eens welke hoezen welke zijn. En als die vervangen moeten worden, wie heeft die voor mij? De garage verkoopt alleen een complete kogel, en da's duur.

Dan erger ik me ook mateloos dat die auto voor geen meter vooruit te branden is als je hem op start. Heb 5 kilometer lang voor stoplichten gereden, élke keer slaat hij af. Pas boven de 2000 toeren heeft hij zin om te gaan rijden zonder af te slaan. Wat kan het zijn? Ontsteking, te weinig benzine, motorprobleem? Ik wil die choke toch ook wel gerepareerd hebben, maar daar ook weer de vraag, hoe moet dat?

En motorprobleem, tja, dat blokt tikt als een gek. Ook iets wat mij niet bepaald prettig lijkt. Nou mocht iemand antwoord hebben op al deze vragen, thanx!
Riël
Über-Spammer

-CO te hoog
Moeten ze kunnen bijschroeven op de apk.

- Remverschil achter te hoog
GTT achteras eronder sowieso, of trommels bijstellen (beetje wd40 erop ofzo)

- LA rem zit vast
Zie boven. Gek he dat je remverschil hebt.

- Achter remleidingen ontroesten en tectyleren
Spreekt voor zich, veel plezier :)

- Grootlicht defect (=schakelaar)
Kun je vast wel maken

- RV koplamp (lichtbeeld) (=missend lamphoudertje, zo'n klein metalen dingetje)
Kun je ook vast wel maken

- Ruitensproeier werkt niet
Kun je ook vast wel maken

- Accu zit los (staat er gewoon in ipv met schroef vast enzo)
Kun je natuurlijk ook vast wel maken

- RV spatscherm vast (dat wat door het schuiven van de auto kapot was gegaan)
Even een proplasje inzetten of een bout doorheen

- Benzinetanklekkage bij volle tank
Wazig. Eens goed nakijken, stom dat het afkeur is, net of ze je tank gaan vullen. Hoef je nog effe nix aan te doen

- LV Fuseekogelhoes onder stuk
- LV Spoorstangkogelhoes stuk
Allebei even nieuw halen bij brezan of heuts. Ongeveer 25 euro.

- Uitlaat gasdicht maken (=aansluiting tussen midden en einddemper)
Wie heeft dat dan gemonteerd? Teruggaan.

- RV Remslang zit gedraaid
- RV Remslang vervangen
Beter wel doen, is niet goed dan.

valt reuze mee joost. Alleen die tik begrijp ik niet, ik luister 2 nov wel

Groeten!
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Vanochtend tijdens het eventjes niet-regenen heb ik wat nagelopen.

De ruitenwissersproeier doet het nu.
Ik heb de achterremleidingen ontroest, nu nog tectyleren.
Ik heb de LA rem behandeld met nogal veel WD40, om vervolgens te rijden en remmen met de achterremmen, en rijden met handrem er op. Naar mijn idee is de rem losgekomen, maar ik weet niet of er een verschil in remkracht daarachter zat, ik merkte niks (remde gewoon rechtdoor :) )
Grootlicht defect, die schakelaar, ben ook nog even op de sloop geweest, daar voelde het ook aan dat die het niet deed :s Nou ik ga dit weekend lang Mario, dus dan zal ik het wel zien. Wie weet past een Express schakelaar wel, die doet het cker weten :D
Rechterkoplamp heb ik gekocht, samen met wat meer remmenreiniger, gungum, tectyl en de hoesjes. Helaas regent het nu dus ga ik niet verder. Wachten op weer mooier weer. En Riël, ik was voor dit alles 15 euro kwijt. Dus geen 25 voor die hoesjes :p
Oja de accu zit nu ook vast :) en ik heb ook even naar de choke gekeken. De chokekabel zit niet vast, de hele kabel beweegt mee in plaats van dat het metalen kabeltje in de kabel beweegt. Gewoon even vastschroeven, moet ik alleen even kijken hoe ver i.v.m. maximum choketoerental enzo. Nu gaat hij met full choke (handmatig dan he) op 1700 toeren zitten. Ietwat veel naar mijn idee :)

Het valt op zich allemaal wel mee! Ow toen ik op de sloop was ben ik vergeten een remleiding er uit te plukken. Naja, komt nog wel.
Patrick RS
Moderator

jij zit ook nie stil he :wink:
Steven

Achterremmen testen moet je doen door de voorwielen te laten blokkeren, op droog weg geen aanrader omdat je dan vierkante banden krijgt, maar met dit natte weer is dat prima te testen. Lekker glijden :)
Gewoon afgelegen weg, ff flink gas en dan vol op de rem, als ie dan extreem naar 1 kant trekt weet je welke rem teveel werk doet en welke te weinig.

Choke moet je gewoon in de auto omlaag zetten en dan gewoon spannen. Bij de GT zit er normaal een klembeugeltje omheen, maar die willen wel eens snel kwijtraken als je em los hebt. Anders ff flink met 2 tie wraps vastsnoeren.
1700 toeren vind ik nog weinig, ik kan em met helemaal opentrekken op 3500 toeren krijgen als ik dat wil.
Beetje overdone, meestal trek ik em in de winter tot 2000 rpm en als ik de straat ben zet ik em op 1500 en na 1 km zet ik em al uit. Altijd zo kort mogelijk ermee rijden.
Riël
Über-Spammer

Jij hebt de opstaande beugel voor de choke niet op je spruitstuk zitten, zat er ook niet bij. Ik heb je daar wat inventorisch op gemaakt maar werkt blijkbaar niet goed :) Zoek eens zo'n beugeltje van iemand?? Misschien heb ik er toch nog ergens een maar dan moet je tot 2 nov wachten.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Steven schreef:Achterremmen testen moet je doen door de voorwielen te laten blokkeren, op droog weg geen aanrader omdat je dan vierkante banden krijgt, maar met dit natte weer is dat prima te testen. Lekker glijden :)
Ik weet nog wel een goed glijplekje, parkeerplaats van het stadion hiero :p
Over glijden gesproken, ik heb met mijn onverzekerde geen-apk hebbende geschorste verroeste Honda Civic even een 180 grade draai gemaakt op de straat, handrem er op glijden en met de achterkant tegen de stoeprand aan knallen :)
Boeien, dat ding gaat toch naar de sloop als ik hem gedemonteerd heb :) Maar de achterkant is toch al kapot, dus dat maakt niks uit

Ow het gaat niet over mijn Express :) Maar thanx voor de info Steven! De wagen trekt trouwens na het monteren van de aandrijfas tijdens het rijden (niet remmen) naar rechts (deed hij daarvoor niet). Zal wel afgesteld moeten worden. Maar als je jou glij-test hebt uitgevoerd, hoe los je dat probleem van ene rem sterker dan de andere dan op? Nog meer WD40? :)
Steven

Nouja je moet je afvragen wat er aan de hand is, kan zijn dat 1 rem dus nog steeds een beetje blijft hangen (aanlopen, omdat de remcilinder niet terugwil, bijv. door roest.) Of kan zijn dat bij 1 rem de remblokken gewoon zwaar versleten en dichtgeslipt zijn waardoor ie ze werk niet meer doet.
Kunnen we vanaf hier niet zien, dus moet je zelf ff onderzoeken.

Dat van die aandrijfas wisselen betekend dat je sporing niet meer klopt, dus als de voortrein verder ok is moet je em maar es laten uitlijnen.
Plaats reactie