chip R21Turbo

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Dr.Turbostein

Ik ben in het bezit van een chip van Renault sport.
Met deze chip haal ik maar 200pk :(
Bij fastchip heb je er één die naar 225pk gaat met andere benzinedrukregelaar en de porche injectoren.
De vraag is nu als ik die chip(renaultsport)gebruik en de nokkenas (europacup, injectoren(porche), en benzinedruk regelaar vervang, zal ik dan boven de 225pk gaan of niet. En hoe zit het met de wheelspin
Menno

Een std motor kan al boven die 225 pk uit komen, met die andere nokkenas kan je daar wel bovenuit komen.

Je moet echter wel zorgen dat injectoren, nokkenas en chip bij elkaar horen. Zoniet, moet je een chip op maat af laten stellen. Is die Renault Sport chip voor een standaard motor, of voor een europa cup? (dacht dat een europa cup een heel ander type computer had). Ik kan eventueel wel ff voor je kijken wat er in die renault sport chip zit.
rev it like a rental
Dr.Turbostein

De chip is niet voor de europacup. De europacup is een volledig andere ECU(heb die ook).
De chip is voor een gewoon baanmodel.
Ik wil dus proberen met de nokkenas en de intercooler van de eropacup en de porsche injectoren te combineren met de chip van renault sport.
Ik heb namelijk oliekoeler + leidingen,ECU, intercooler, injectoren, nokkenas,en2/3 uitlaat van de europacup. Ik wil er zoveel mogelijk van die onderdelen gebruiken in de mate van het mogelijke.
Kortweg zoveel mogelijk pk's zonder wheelspin of minimaal, en ook zonder mijn motor te verkrachten.
Dr.Turbostein

De chip is niet voor de europacup. De europacup is een volledig andere ECU(heb die ook).
De chip is voor een gewoon baanmodel.
Ik wil dus proberen met de nokkenas en de intercooler van de eropacup en de porsche injectoren te combineren met de chip van renault sport.
Ik heb namelijk oliekoeler + leidingen,ECU, intercooler, injectoren, nokkenas,en2/3 uitlaat van de europacup. Ik wil er zoveel mogelijk van die onderdelen gebruiken in de mate van het mogelijke.
Kortweg zoveel mogelijk pk's zonder wheelspin of minimaal, en ook zonder mijn motor te verkr8en.
Dr.Turbostein

Men heeft me gezegd dat de injectoren onnodig zijn bij deze chip zolang er geen andere nokkenas inzit en geen grotere kleppen inzitten. Een benzinedrukregelaar is niet nodig zolang de turbodruk niet boven 1.2bar gaat.Hij zei ook dat met een turbodruk van 1.2bar de ontstekingskaarsen te warm kregen en zijn uitlaat sterk vervuilde, is dit niet door een te arm mengsel? Hij zei dat het slecht was voor zijn uitlaatspruitstuk omdat de temperatuur te hoog werd
Naar het schijnt past de nokkenas niet van de europacup omdat de originele kleppen kleiner zijn in iets anders van vorm (de hoek verschilt).
Ook zei die iets van de flux die enorm verschillen van de gewone R21 bij de europacup.
robert

wel als je ook de europacup ecu hebt wat zit je dan ingewikkeld te doen?

kijk een chip brengt niet +zoveel pk, zoals men ook wel de pkwinst van luchtfilter, uitlaat enzo bij elkaar wil optellen. Een chip is de motorafstelling die hoort bij je motorsetup. (in/uitlaat nokkenas/benzinedruk/injectoren...alles)

Je kan niet zomaar chips van verschillende motorsetups verwisselen.

Dus hou de europacup ecu bij de europacup spulletjes.
Laatst gewijzigd door robert op do 9 okt 2003 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Dr.Turbostein

Dat weet ik maar er werk gezegd dat je de ECU steeds opnieuw moet afstellen naargelang het weer
robert

sja "moet" is natuurlijk voor als je de allerlaatste pk er uit wil persen voor wedstrijdgebruik. Iets koudere buitenlucht of hogere vochtigheid hup gelijk wat armer dat mengsel. Heeel krap tegen de pingelgrens dat spul.

Jij zet em natuurlijk gewoon rijk genoeg. Kan jou die laatste pk nu schelen, heelhouden dat spul is belangrijker.
Dr.Turbostein

er werd me gezegd dat het onnodig is om andere injectoren te steken zolang de nokkenas en de kleppen niet zijn veranderd.
De benzinedrukregelaar zou ook niet nodig zijn zolang de turbodruk niet boven de 1.2 bar gaat.
Die persoon zei dat hij in die toestand reed (1.2bar en chip) en dat zijn uitlaat enorm veel oxideerde en dat het niet goed was voor zijn spruitstuk omdat de temperatuur te hoog was. (te arm mengsel???)
Tenslotte zei hij ook dat de nokkenas van de europacup niet veel effect zou geven, samen met de originele kleppen omdat die van de europacup groter zijn en iets van vorm verschillen. Hij raadde mij aan om een nokkenas van Kentcam te kopen voor een beter resultaat.
Is het waar of niet????
Dr.Turbostein

robert schreef:sja "moet" is natuurlijk voor als je de allerlaatste pk er uit wil persen voor wedstrijdgebruik. Iets koudere buitenlucht of hogere vochtigheid hup gelijk wat armer dat mengsel. Heeel krap tegen de pingelgrens dat spul.

Jij zet em natuurlijk gewoon rijk genoeg. Kan jou die laatste pk nu schelen, heelhouden dat spul is belangrijker.
Naar het schijnt durven die ECU moeilijk doen.
Het probleem is ook hoe koppel ik die ECU aan de originele bedrading.
Ik bezit wel de volledige kabelboom van de europacup maar dan heb ik ook geen elektr.ramen,centrale vergrendeling,... meer. En dat wil ik ook behouden
Dr.Turbostein

Klopt het dat met een beter resultaat boekt met het gasklephuis van de R21Turbo te wisselen met die van de R21TXI. De TXI heeft een opening van 55mm
en die van de R21turbo 50mm.
gille
Contacteer:

Dr.Turbostein schreef:Klopt het dat met een beter resultaat boekt met het gasklephuis van de R21Turbo te wisselen met die van de R21TXI. De TXI heeft een opening van 55mm
en die van de R21turbo 50mm.
of met dat gasklephuis ik heb liggen,is europacup gasklpehuis
robert

Dr.Turbostein schreef:.... Hij raadde mij aan om een nokkenas van Kentcam te kopen voor een beter resultaat.
Is het waar of niet????
geen idee. Heb wel verstand van ecu's enzo in het algemeen, maar nix van r21 en europacup specifiek.
Of een nokkenas of gasklep het beter gaat doen kan niemand zomaar gokken, dat kan je alleen in praktijk proberen. Daarom is het handig niet zelf het wiel uit te vinden maar gewoon te kopieren wat anderen wel (succesvol) gedaan hebben.
Dr.Turbostein

GILLE PM
Plaats reactie