[ClioRS]spuiten van bodykit

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Jeroen RS
Contacteer:

Ik werd net gebeld door Car Equipment uit Belgie dat de bodykit voor mijn Clio binnen is. Ze gaan hem eerst spuiten voordat we een afspraak maken om alles te monteren. Daarvoor had hij de kleurcode nodig. Deze heb ik (640 = gris iceberg), maar nu vraag ik me af of het niet beter is om de auto (of iets wat gespoten is, tankdop of zo) erbij te hebben zodat ze zeker weten dat ze de goede kleur hebben. Het wordt bij een renaultdealer in belgie gespoten dus het zou wel goed moeten gaan, maar ben toch bang voor kleurverschil. Zal ik het gokken of toch maar ff naar belgie rijden om de tankdop te brengen?
Robert dB.

Je zegt het zelf al, het is een gok. Nu is jou auto niet zo oud dus een kans van kleur verschil zal ook minimaal zijn en al helemaal bij metaliclak. Maar wil je 100% weten dan is vergelijken met je carroserie het besten. Kan ook middels een meet apparaat meen ik.
Jeroen RS
Contacteer:

dat lijkt mij ook het beste maar die belg durft het zo met kleurcode ook te doen. bij rasit is volgens mij de auto er ook bijgehouden maar daar zat ook kleurverschil in. als die belg zegt geeft de kleurcode maar en ik laat het spuiten dan is het tuurlijk wel zijn probleem als de kleur niet goed is.
Robert dB.

denk toch eerder jou probleem :s

Bij Rasit zie je inderdaad ook wat kleurverschil...
Jasper16v

Bij mijn clio is het op kleurcode gedaan, maar er is geen kleurverschil. En dan gaat het om een 9/10 jaar oude clio.

Tis wel een risico, maar anders bel je ze ff op en vraag je "wat als er kleurverschil in zit ?".
Jeroen RS
Contacteer:

dat risico blijf ik natuurlijk altijd lopen, maar dat heeft iedereen. mag aannemen dat een renaultdealer dat wel goed kan spuiten en veel kleurverschil zal er in 1,5 jaar toch ook wel niet zijn
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Jeroen RS schreef:dat risico blijf ik natuurlijk altijd lopen, maar dat heeft iedereen. mag aannemen dat een renaultdealer dat wel goed kan spuiten en veel kleurverschil zal er in 1,5 jaar toch ook wel niet zijn
Het ligt een beedje aan de kleur die je hebt of er verschil ik komt of niet. Metalic kleuren hebben er minder last van, heb ik wel eens begrepen. Misschien geen gek idee om ff naar belgie te rijden voor de kleur. weet je zeker dat het goed zou moeten zijn.

Gr.Frits
Jeroen RS
Contacteer:

tja als ik zeg spuit maar met alleen kleurcode en er is toch kleurverschil dan sla ik me eigen voor mijn kop natuurlijk dat ik er niet langs gereden ben.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Je kan je tankdop ook opsturen, scheelt een ritje België (al is dat geen straf in een RS :D )
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jasper16v

Bel dan effe voor je rijd en vraag hoe dat gaat bij hun als er kleur verschil is?
Als zei zeggen, dat is eigen risico dan kar je er heen of stuur je op per post.
Jeroen RS
Contacteer:

ja dat is denk wel de beste oplossing en voorkomt een hoop ellende
Ferdy
Über-Spammer

ff beetje off topic maybe, maar ik zou graag weten wat die bodykit gekost heeft en nog gaat kosten met montage en spuiten enzo erbij.
kun je me een indicatie geven aub ?
Jeroen RS
Contacteer:

je heb pm
kevinb
Contacteer:

vertrouw nooit een Belg!

neenee, zou toch ook maar ff rijden in de meeste kleuren zitten 3 of 4 verschillende tinten, het zou zonde zijn moest dit op niets uitdraaien.

Stom voorbeeldje, mijn 5je en men focus zijn dezelfde kleur, (volgens naam en nr.) als je ze naast mekaar zet zie je echt wel een verschil!!

zou het niet riskeren om het zo te doen.
kevinb
Contacteer:

is maar een foto, maar hier zie je het al
weet je al genoeg wat het in het echt voorsteld.
[img]http://users.skynet.be/fa313328/kevin3.jpg[/img]
Jeroen RS
Contacteer:

kevinb schreef:vertrouw nooit een Belg!
haha en dat zegt een belg? Rasit had hetzelfde probleem al is daar als het goed is wel zijn auto bijgeweest, maar ik ga gewoon ff morgen de tankdop brengen en dan moet het goed komen
Haas
Car: Megane RS

verstandig besluit :beer:
Jeroen RS
Contacteer:

ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij er eindelijk op zit! Heb hem 3 maanden geleden besteld dus het wordt nu wel eens tijd
Jeroen RS
Contacteer:

net nog ff gebeld en ga dus zorgen dat ze iets krijgen als voorbeeld. hij heeft gisteren nog ff bij renaultdealer / spuiter nagevraagd maar er zijn dus 2 tinten gris iceberg met code 640
Derby

De producent besteld bijvoorbeeld 1000 liter bij een verf maker van 1 kleur als die 1000l op is besteld die op nieuw die zelfde kleur. Maar omdat er net iemand anders is komen werken wordt de kleur anders. Vergooien enzo. En zo kun je dus van 1 kleur nummer wel tien verschillende kleuren krijgen. En dan kan de lak door zon ook nog eens verkleuren dus ga maar na.

Trouwens die compu's die de kleur herkennen zitten er 9 van de 10 keer naast. ik vertrouw liever op mijn ogen. En tot nu toe heb ik er niet vaak naast gezeten.

Derby
Jeroen RS
Contacteer:

ben er vanmiddag geweest en ze hebben nu een stukje van de stootstrip die op de zijkant zit. hij had een boekje met de kleurcodes en achter de mijne stonden drie bestelnummers voor de verf. ze kunnen nu in elk geval een voorbeeld erbij houden zodat de goede kleur eruit komt. hij hield dat stukkie nog ff bij de motorkap, voorscherm en kapje van spiegels en zelfs dan lijkt er kleurverschil te zijn. het is net hoe het licht erop valt en helemaal met tl-lampen. ga er maar vanuit dat het nu goed komt en waarschijnlijk is hij vrijdag of zaterdag voor afsluitingsmeeting klaar.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Jeroen RS schreef:... en waarschijnlijk is hij vrijdag of zaterdag voor afsluitingsmeeting klaar.
Da's leuk! :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jeroen RS
Contacteer:

toen ik het bestelde in juli hoopte en verwachtte ik dat het er met het franse autosportfestival erop zou zitten dus nu maar hopen voor de jaarafsluiting
Ivo
Über-Spammer

Fotootje misschien...... :wink:
Jeroen RS
Contacteer:

ik heb er nog geen foto's van! wilde er vanmiddag wat maken toen ik bij Car Equipment was, maar alles zat nog netjs in plastic verpakt. zo gauw het gemonteerd is dan komen er uiteraad foto's! het is een Elia RS-X kit en volgens Car Equipment, de importeur voor Nederland en Belgie ben ik de eerste die hem erop krijgt
Ivo
Über-Spammer

Mooie zaak daar, paar maatjes van me ook wat rommel gehaald voor de GTT.... :lol:
Jammer, ze hebben nog geen plaatje van de RS-X kit voor de clio PH II :)

Ben benieuwd, zien we m 2 nov.?
Jeroen RS
Contacteer:

het is zeker een mooie zaak en ben er ook netjes geholpen alleen hadden ze wel eens mogen bellen om te zeggen dat het zo lang ging duren voor alles binnen was. de kit staat inderdaad niet op hun site en ook niet in de catalogus. hij zit eigenlijk niet in het leveringsprogramma en als het mee zit is hij 2 november te zien
Ivo
Über-Spammer

>-) >-)
Maurits
Contacteer:

De clio is ingeruild!
Jeroen RS
Contacteer:

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/19_Res ... 0X%201.JPG[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/19_Res ... 0X%202.JPG[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/19_Res ... 0X%203.JPG[/img]

(Foto's zijn gemaakt door Maurits (Y) )

Dit is de kit. De koplampcovers en de dakspoiler horen er niet bij en ik krijg zwart gaas in voorbumper ipv dit.
Jeroen RS
Contacteer:

Ja was me net voor!
Ivo
Über-Spammer

Sodeju...., die achterbumper is wel heeel errug wijs zeg, met die dikke pijpen er doorheen.... :worship:

Horen die covers op de koplampen er ook bij...?
Jeroen RS
Contacteer:

nee die heb ik niet erbij genomen vind dat niet zo mooi staan
Ivo
Über-Spammer

(Y) (Y)
marcel16v

Heb deze kit zelf kunnen aanschouwen op de meeting in Gronau, :worship: . En die uitlaten zijn echt geweldig.
Plaats reactie