Ik heb de volgende tabel voor de bougies van de 5 GTT:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/bougies.jpg[/img]
En het vreemde is dat ik er uithaalde:
Champion RN9YC - 0,6 mm afgesteld
en van de renaultgarage kreeg:
Champion N9YC - 0,6 mm afgesteld
Een 5 GTT valt onder motorcode C1J, autotype C405, en zoals je ziet zou je dan N3G-bougies moeten nemen.
Waarom heb ik deze niet gekregen en wie weet het verschil?
En waar staat die RN9YC voor? Want ik heb nu N9YC er inzitten.
Naar mijn gevoel trilt het blok nu ook meer, dus ondanks dat de afstelling (6/10 mm) goed is, maak ik me toch zorger...kleppen opnieuw stellen misschien?
Thanks,
Dennis
[5GTT] Bougietabel, welke bougies?
-
R van Renault misschien
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
-
- Contacteer:
r staat voor radio ontstoord
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Je kan beter de n3g erin doen. je merkt het zeker aan de prijs of je de goeie hebt
Kosten ongeveer 50 euro per set. De bougies die je nu hebt zijn niet krachtig genoeg en kan moeite hebben met het ontbranden. Het kan wat slechter lopen idd, probeer de n3g maar eens.

Riël schreef:Je kan beter de n3g erin doen. je merkt het zeker aan de prijs of je de goeie hebtKosten ongeveer 50 euro per set. De bougies die je nu hebt zijn niet krachtig genoeg en kan moeite hebben met het ontbranden. Het kan wat slechter lopen idd, probeer de n3g maar eens.
Welke heb jij (en jullie) er inzitten dan?
want ik haalde dus de RNY9C er uit, en toen liep ie nog prima. en er is geen vuil in de cilinders gekomen, dus dat is het ook niet.
die n3g kosten idd 11,50 excl. per stuk
Die n3g's heb ik ja 

Dus omwisselen lijkt me verstandig. Alleen al om het opnieuw stellen van de kleppen te voorkomen
Toch vreemd dat er zo'n prijsverschil inzit, want ze zullen toch met dezelfde frequentie vonken zou je zeggen. Of beter bestendig tegen hitte enzo...geen idee, bij de renaultgarage weten ze het ook niet
ze krijgen die goedkope terug, en dan neem ik die n3g wel
bedankt he!
Toch vreemd dat er zo'n prijsverschil inzit, want ze zullen toch met dezelfde frequentie vonken zou je zeggen. Of beter bestendig tegen hitte enzo...geen idee, bij de renaultgarage weten ze het ook niet

ze krijgen die goedkope terug, en dan neem ik die n3g wel

bedankt he!
krachtigere vonk. In zo'n hogedruk mengsel heeft de vonk meer power nodig om erdoor heen te knallen hé. In het ergste geval vonkt 't helemaal niet. Slechte vonk resulteert wel in moeilijkere/onvolledige of te langzame ontbranding. niet goed voor de motor en je mist vermogen. Dus de sterkere bougies zijn wel nodig.
-
Tuurlijk niet. Ben al bij veel renault dealers geweest, maar ben nog nooit een fatsoenlijke garage tegengekomen.Dennis WBJ schreef: ...bij de renaultgarage weten ze het ook niet...![]()

Maaruh, neem Champion N3G of NGK B8EVX (vroeger: NGK B8EV).
Deze hebben platinum electroden en zijn geschikt voor de turbo motor.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
- Contacteer:
Gewoon de equem bougie`s gebruike,origineel vanuit renault gebruikt in de gtt motoren.
Ik gebruik niet anders,altijd goed ook met hogere drukken.
Kosten een beetje maar kunnen ook weer een tijdje blijven zitten.
Per set van 4 stuks: 55,- inc btw.
mvg jeroen lubking,
Ik gebruik niet anders,altijd goed ook met hogere drukken.
Kosten een beetje maar kunnen ook weer een tijdje blijven zitten.
Per set van 4 stuks: 55,- inc btw.
mvg jeroen lubking,
als je op hoge druk rijd beveel ik toch de champion N2G of de ngk B9EV, van het moment dat je op 0,9 of hoger gaat rijden zou ik dit zeker doen! anders heb je kans op pingelen, kosten ietsjes meer dan de originele maar zijn veel beter
-
- Contacteer:
Hoge druk rijd je niet continue,met koudere bougie`s geeft dit vaak problemen met lagere toeren en te veel benzine.
Zelfs op het circuit heb ik altijd de equems gebruikt,voor hogere druk iets krapper afstellen en verder geen problemen.Pas boven de 1,5 bar zal je aan echt koudere bougie`s moeten gaan denken.
Maar dit dan echt voor extreme situaties,voor straat gebruik is dit niet echt een optie.
Vaak start de auto slecht als die koud is,loopt onregematiger stationair en slechte verbranding met lagere toeren en normale druk.
En als je niet vaak genoeg flinke drukken rijd branden de bougie`s niet schoon en vonken ze helemaal niet meer.
mvg jeroen lubking,
Zelfs op het circuit heb ik altijd de equems gebruikt,voor hogere druk iets krapper afstellen en verder geen problemen.Pas boven de 1,5 bar zal je aan echt koudere bougie`s moeten gaan denken.
Maar dit dan echt voor extreme situaties,voor straat gebruik is dit niet echt een optie.
Vaak start de auto slecht als die koud is,loopt onregematiger stationair en slechte verbranding met lagere toeren en normale druk.
En als je niet vaak genoeg flinke drukken rijd branden de bougie`s niet schoon en vonken ze helemaal niet meer.
mvg jeroen lubking,
om ff ouwe koeien uit de sloot te halen, zijn dit idd de goeie? die van mij zijn ook aan vervanging toe.Dennis VK schreef:Mensen,
Ik kreeg net op bestelling van de Eyquem 805 LP, de volgende bougies:
Renault 77 00 500 036
Zijn dit ze nu of geven ze me de verkeerde?
Groeten,
Dennis
7700500036 zijn inderdaad de goede voor 5 gt turbo, het is een vervangend nummer en je kan 2 types krijgen , champion zilverbougie ( N3G) of eyquem met platina middenelektrode (805LP).
Op d bougie staat de originele champion of eyquem code niet meer.
maar de zilverelektrode is dunner en fijner , de platina is stomp
N9Y is absoluut foute boel, heeft een veeeel te hoge warmtegraad, wat een geluk heb jij gehad zeg.
Dat ding had zo weg kunnen smelten !
Op d bougie staat de originele champion of eyquem code niet meer.
maar de zilverelektrode is dunner en fijner , de platina is stomp
N9Y is absoluut foute boel, heeft een veeeel te hoge warmtegraad, wat een geluk heb jij gehad zeg.
Dat ding had zo weg kunnen smelten !
had ik ook maar nu heb ik mijn bedenkingen.
deze bougie start niet bij temperaturen tegen nul, motor start en slaat dan af, nu eruit gegooid en euvel is voorbij.
even wachten totdat het weer echt koud wordt.
deze bougie start niet bij temperaturen tegen nul, motor start en slaat dan af, nu eruit gegooid en euvel is voorbij.
even wachten totdat het weer echt koud wordt.
Laatst gewijzigd door pierre op di 7 dec 2004 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ik rijdt al sinds ik mijn eerste gt had(15 jaar geleden) met de platina bougies van NGK en die hebben altijd prima gewerkt en gaan ook nooit stuk.
ook niet met hogere druk .(getest tot 1,2 bar)
zijn wel duur maar gaan dan ook probleemloos 20.000km
mee.
alleen als je toch om de 5000 km je olie + filter
en je luchtfilter vervangt.
dan stel je toch ook even je kleppen en de elektrode afstand van de bougies controleer je dan toch ook even. (0,7mm)
zo rijdt je probleemloos gt!!!!!!!!!!!!!!!!!
ook niet met hogere druk .(getest tot 1,2 bar)
zijn wel duur maar gaan dan ook probleemloos 20.000km
mee.
alleen als je toch om de 5000 km je olie + filter
en je luchtfilter vervangt.
dan stel je toch ook even je kleppen en de elektrode afstand van de bougies controleer je dan toch ook even. (0,7mm)
zo rijdt je probleemloos gt!!!!!!!!!!!!!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
ZIJN TROUWENS OOK DE BESTE BOUGIES VOOR EEN 21 TURBO!
EIGENLIJK DE BESTE VOOR ALLE TURBO MOTOREN.
EIGENLIJK DE BESTE VOOR ALLE TURBO MOTOREN.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
ngk bougies ligt het dus niet aan, vanmorgen zelfde startprobleem met champion.
waarschijnlijk afstelprobleem carburateur
is vandaag opgelost door garage, choke was ontregeld.
waarschijnlijk afstelprobleem carburateur
is vandaag opgelost door garage, choke was ontregeld.
Laatst gewijzigd door pierre op di 21 dec 2004 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Die platina NGK's zijn prima, ik heb ze zelf ook