5 gt turbo evolution cabriolet projectje update 4 nov

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
kevinb
Contacteer:

is nog van de vorige generatie, heeft die bak al 11 jaar zo....
Ad van Haperen
Contacteer:

kevinb schreef:is nog van de vorige generatie, heeft die bak al 11 jaar zo....
das eeeh ja lang
kevinb
Contacteer:

Haas
Car: Megane RS

P.O.G.!!!
Geert Claes

Geert Claes

Ja peter heeft die blauwe al wel ff blijkbaar. Das misschien die gast zijn 1 ste auto. Maar die kit is een hoop gewicht zegt hij, en ik kan hem best geloven.
limburgio

ik denk dat em die al bijna 13 jaar heeft, knappe wagen, kwou dat mijn dimma gt ook al zo was :-p
ik vind die luchthapper juist stoer ;-) maar da's smaak ik zie zo'n rs bumper ook niet graag op een 5 doet me aan audi denken
kevinb
Contacteer:

al een geluk dat smaken verschillen, we zouden misschien met mekaars auto weg zijn, moesten we allen hetzelfde willen :wink:
hans (ebs turbo)
Contacteer:

8)

zo dat was echt een coole meeting even een stukje rijden maar dan heb je ook wat.
en het was echt gewoon vet mooi weer de hele tijd met kap open gereden naar belgie toe dikke jas aan en blazen maar >-)
stonden we daar met zen 3en echt gaaf!!!
We hadden ook gewoon alledrie een andere uitvoering en kleur natuurlijk zeker benieuwd wie er allemaal 2 nov bij gaan zijn.

dat gaas daar gaat voor 2 nov aan gewerkt worden maar ik heb dat echt fucking goed vast geplakt dus is echt een kut werk
maar komt goed :lol: :lol:

echt vette foto's trouwens kevin ik heb die van mij er nog niet kunnen opzetten ik heb nog geen internet hier in breda

mzzl
kevinb
Contacteer:

stem dan maar dat de leden en niet leden 2 nov door elkaar kunnen staan, want ben dit jaar geen lid meer,
heb je als belg beetje te weinig voordelen bij.
Haas

kevinb schreef:stem dan maar dat de leden en niet leden 2 nov door elkaar kunnen staan, want ben dit jaar geen lid meer,
als je t lief vraagt, maken ze vast een uitzondering...Snap dat ze t niet zomaar doen, maar ja, jullie twee zijn toch best speciaal zou ik zo zeggen...
kevinb
Contacteer:

ben er 100% mee eens dat de leden voordelen krijgen ,je betaald er dan ook voor hé !

zullen wel zien, dat lief lachen ga ik al zekers doen :D
Ad van Haperen
Contacteer:

hans (ebs turbo) schreef:8)

zo dat was echt een coole meeting even een stukje rijden maar dan heb je ook wat.
en het was echt gewoon vet mooi weer de hele tijd met kap open gereden naar belgie toe dikke jas aan en blazen maar >-)
stonden we daar met zen 3en echt gaaf!!!
We hadden ook gewoon alledrie een andere uitvoering en kleur natuurlijk zeker benieuwd wie er allemaal 2 nov bij gaan zijn.

dat gaas daar gaat voor 2 nov aan gewerkt worden maar ik heb dat echt fucking goed vast geplakt dus is echt een k#t werk
maar komt goed :lol: :lol:

echt vette foto's trouwens kevin ik heb die van mij er nog niet kunnen opzetten ik heb nog geen internet hier in breda

mzzl
Woon je in Breda? Of wat doe je in Breda? heb hier nog nooit een 5 Cabrio zien rijden.

En wat dat gaas betreft ja kut werk moet je er voor over hebben persoonlijk vind ik dit zonde van de auto maar voor de rest vink hem echt gaaf
Chris
Erelid - Moderator - RvT

kevinb schreef:want ben dit jaar geen lid meer,
Doe daar dan wat aan en zorg dat er meer voordelen voor Belgen komen..

Mooie foto's btw van een paar zeer mooie 5ies! :worship:
Haas

misschien iets voor de ALV...een belgenafdeling ?

Niet lullig bedoel hoor, maar dan kan er meer georganiseerd worden voor de belgen, snap best dat t nu voor hun niet veel nut heeft lid te zijn.
limburgio

zou tof zijn, RTC Netherlands en RTC Belgium
Vos

foto doet nie :(
Clio 16v.....
Haas

~Haas~ schreef:misschien iets voor de ALV...een belgenafdeling ?

Niet lullig bedoel hoor, maar dan kan er meer georganiseerd worden voor de belgen, snap best dat t nu voor hun niet veel nut heeft lid te zijn.
heb t ff in het ALV topic gezet bij t ledengedeelte...kijken wat men er van vind.
Droes

ben nieuwschierig want er komen steeds meer belgen bij die met een getuned renault rijden.

Echt toffe meeting in olen. Was er zelf ook bij met mijn 5 en in de voormiddag zag het er maar een saaie boel uit. tot er nog 3 mooie 5jes bijkwamen, mijn dag was direct goed.
Het zijn 3 mooie beeldjes om aan te zien. :wink:
Geert Claes

Tja, als belg heb je er inderdaad misschien niet zo veel aan om lid te zijn. Maar misschien als we ff samen kunnen werken met de nederlandse RTC dan kan dat eventueel wel veranderen hé.
:)
kevinb
Contacteer:

zat persoonlijk al een tijdje met het idee om een belgisch renault clubje op te richten, het zou nattuurlijk eens zo leuk zijn om bvb gewoon een belgische afdeling van de rtc te maken, houden we de naam, en zal het intresanter worden om eventueel nieuwe (belgische) leden aan te spreken om bij de club te komen......

veel van het computergebeuren ken ik ni maar ben wel bereid om iets te organiseren i.v.m het renault wereldje

laat maar iets weten wat jullie er van denken.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

kevinb schreef:zat persoonlijk al een tijdje met het idee om een belgisch renault clubje op te richten, het zou nattuurlijk eens zo leuk zijn om bvb gewoon een belgische afdeling van de rtc te maken, houden we de naam, en zal het intresanter worden om eventueel nieuwe (belgische) leden aan te spreken om bij de club te komen......

veel van het computergebeuren ken ik ni maar ben wel bereid om iets te organiseren i.v.m het renault wereldje

laat maar iets weten wat jullie er van denken.
Graag! We zijn nogmaals een club voor en door leden.
Zit iets mbt de club je dwars? Zorg er dan voor dat het naar je zin gaat!

Helaas is die meeting die Maurice zou organiseren ook niet doorgegaan. En ik heb al een aantal malen Belgen gevraagd om iets te gaan doen, maar dan moet er wel wat gebeuren.

Een compleet nieuwe club zou ik niet aan beginnen persoonlijk.

En waarom heeft een Belg niets aan de club?
Alleen voor de meetings moet je wat verder rijden, er is altijd nog de nieuwsbrief en wat meer mogelijkheden op deze site. :)
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Chris schreef:.............

En waarom heeft een Belg niets aan de club?
Alleen voor de meetings moet je wat verder rijden, er is altijd nog de nieuwsbrief en wat meer mogelijkheden op deze site. :)
laten we het niet over de nieuwsbrief hebben? :P
die heb ik tot nu toe nog NOOIT gezien :lol: :p

Zal vanavond of morguh even iemand een PM sturen :smoke: :worship:

Maar meetings zijn ook wel in het zuiden des lands dus dat is voor de belgen niet echt ver (Y)
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
kevinb
Contacteer:

versta me niet verkeerd, heb echt niets tegen de club, anders zou ik hier al niet meer dan twee jaar en 4 maand op rondlopen!

ik heb het bvb op de kortingen in de verschillende winkels die de leden krijgen, en ja de meetings ,het is van hier 20 minuutjes rijden tot aan de nederlandse grens, wat dikwijls veel korter is dan veel meetings hier in vlaanderen.

denk gewoon om bvb een belgische afdeling van de club te maken.
zou natuurlijk ook intressant zijn voor jullie, denk niet dat er hier in belgie een renault club bestaat eigenlijk.

voor de rest ,ik kom hier bijna dagelijks op de site, en amuseer me nog steeds!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

itdanger, das minder. Alle oude nieuwsbrieven zijn overigens op de Jaarafsluiting te krijgen. En hou aankomende weken je post in de gaten.
da-goof
Contacteer:

Der bestaat wel degelijk een belgische renault club, alleen hebben ze het internet nog niet ontdekt.
Het betreft hier de "Club d'Anciennes Renault et Alpine club de Belgique" Contact kun je krijgen via tonton@compaqnet.be of 015-412138
Chris
Erelid - Moderator - RvT

da-goof schreef:Der bestaat wel degelijk een belgische renault club, alleen hebben ze het internet nog niet ontdekt.
Het betreft hier de "Club d'Anciennes Renault et Alpine club de Belgique" Contact kun je krijgen via tonton@compaqnet.be of 015-412138
Vrij vertaald: Club voor oude/antieke Renaults en Alpines.

Zouden die GTT's of Clio's accepteren?!
Geert Claes

Tja, een belgische afdeling zou financieel ook beter zijn, want als ik nu het lidgeld zou overmaken, dan kost mij dat 7 euro extra kosten wat het lidgeld voor ons op 30 euro brengt.
Ok je kan het ook op meetings overmaken, dat zal ik in de meern dus ook wel doen.
En als we hier in België ook enkele winkels zouden hebben waar we als lid kortingen en dergelijke zouden krijgen, dat zou het lidmaatschap toch weer aantrekkelijker maken.

(voeren we deze discussie niet beter in een appart topic?)
Droes

hup Belgie hup

Laat maar komen die belgische club.
Sommige rijden mischien 20min voor ze de nederlandse grens bereikt hebben maar ik doe er 1u30 over en dan ben ik nog maar juist in Nederland.
Ben namelijk van Aalst.
En die kortingen zijn ook welkom. Ik sta op de ziekekas.
hans (ebs turbo)
Contacteer:

Met de oranje turbo gaat alles perfect ik ben nu met de zijpanelen bezig Polyesteren, maar toen liep ik opeens tegen dit beestje aan.

Ik kon het niet laten om dit bakje te laten staan en daarom staat ie nu ook in de schuur in de hoek op zijn beurt te wachten.(s)

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_ebs%20kaal.jpg[/img]

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_ebs%20kaal2.jpg[/img]

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_ebs%20kaal3.jpg[/img]

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/34_ebs%20kaal4.jpg[/img]

Nou het ziet er natuurlijk niet zo mooi uit maar wat is het verhaal: het gaat hier om een rode renault 5 ebs cabrio tr (type 1) origineel nl. auto met een 1.4 5 bak van 1988. De auto is compleet gestript en gestraald daarna niet in primer of zo gezet.
De auto heeft dus overal lichte roest en de dorpels zijn rot (maar er zitten nieuwe dorpels bij) ook bij de spatborden en de kofferplaat is ie rot, de accu plaat is volgens mij al vervangen want die ziet er echt als nieuw uit.

De auto is helemaal compleet goede kap zover ik kom zien alleen de voorruit is gesneuveld.

Ooit is iemand hier heel enthousiast aan begonnen maar zag het niet meer zitten en verkocht het hele zooitje aan een bekende met opslagruimte, daar heeft ie nou ongeveer 2 jaar gestaan en nu ga ik er aan beginnen.

Alvast een paar vraagjes, voor dit project ga ik dus een lasapparaat aanschaffen daar kom ik later op terug als ik er aan ga beginnen (is mijn eerste keer dat ik ga lassen 8) )
Deze auto heeft nu dus een lichte roestvorming over de hele auto wat kan ik hier nu het beste aan doen.

als ik hier echt aan ga beginnen zal ik wel een nieuw topic maken en ik beloof jullie dat het weer iets leuks gaat worden alleen deze wordt lekker relaxed gedaan niet zo snel als de vorige.

Ik zit alvast een beetje te denken wat voor motor ik erin wil doen heeft iemand al ervaring met clio 16v inbouw of eventueel williams of zo iets, of zijn er nog meer leuke motoren die je in een 5je kunt bouwen behalve gt turbo of gte dan

alvast bedankt

mzzl hans :D :D
Derby

roest op straal werk kan je desnoods nog met een schuursponsje weg halen. nee zonder dollen. schurpapier tot de roest weg is niet de straal laag ervan afhalen. Die is niet schadelijk en is toch nog een beetje bescherming.

Niet met je handen het straal werk aanraken. tenzij je handschoenen gebruikt. en een deel roestvij maken en meteen primeren. eerst een dun laagje...ff laten drogen en dan binnen een 30 min tweede dekkende laag aanbrengen...

succes

Derby
jeroen.k

Een 2.0 16v blok van PtrGte? :D

Lijkt me vet om je foto's weer te zien :D
Riël
Über-Spammer

Geert Claes schreef:Tja, een belgische afdeling zou financieel ook beter zijn, want als ik nu het lidgeld zou overmaken, dan kost mij dat 7 euro extra kosten wat het lidgeld voor ons op 30 euro brengt.
Ok je kan het ook op meetings overmaken, dat zal ik in de meern dus ook wel doen.
En als we hier in België ook enkele winkels zouden hebben waar we als lid kortingen en dergelijke zouden krijgen, dat zou het lidmaatschap toch weer aantrekkelijker maken.

(voeren we deze discussie niet beter in een appart topic?)
Dat is niet waar. De RTC kan je hun IBAN rekeningnummer geven en dan zijn de kosten voor het overmaken gratis en voor nix ;)

Over punt 2 ... ik zou kijken welke mogelijkheden er in belgie zijn wat betreft die zaken en dat via de club proberen te regelen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

gaaf man :worship:
Ollie

P@TB@D schreef:gaaf man :worship:
??
Plaats reactie