ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Marcel B.

http://www.veronica.nl/modules.php?name ... &sid=49882

kan et hier niet lezen op een of andere manier, maar wel gehoord waar et over gaat, wie paste et ff hier? :D
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kiesa: Verstappen naar Jaguar

Nicolas Kiesa heeft tijdens een interview met de Deense televisie zijn mond voorbijgepraat. De Minardi-coureur verklapte dat Jos Verstappen hoogstwaarschijnlijk naar Jaguar verkast. Dat meldden verschillende bronnen deze week.

Toen de interviewer aan Kiesa vroeg hoe zijn kansen bij Minardi lagen vertelde de coureur zonder blikken of blozen dat er in elk geval een stoeltje vrijkomt. Zijn teamgenoot Jos Verstappen zou immers naar Jaguar verhuizen, wist Kiesa tot ieders stomme verbazing te melden. De circa 12 miljoen dollar aan sponsorgeld die de Nederlander meeneemt zouden bij Jaguar meer dan welkom zijn. Ook de enorme schare fans die Verstappen al sinds jaar en dag achter zich weet is voor Jaguar uit marketingoogpunt zeer aantrekkelijk.

Officiële mededelingen zijn er over de vermeende transfer niet gedaan. Toen het blad RaceReport vorige week aan Jaguar-baas Tony Purnell vroeg of Verstappen een kans maakt op een plekje bij zijn team vertelde deze dat ‘het team niet discussieert over de naam van een tweede rijder voordat het seizoen voorbij is.’
Marcel B.

Zou wel mooi zijn dus :)
Toch denk ik dat et alleen maar weer speculaties zijn, en dat ie volgend jaar gewoon nog steeds in die rotbak rijdt, of helemaal niet meer
Merijn
Über-Spammer

Een 2e jaar Minardi ging hij zichzelf niet aandoen, dus dat sluit ik uit. Maar of 'ie naar Jaguar gaat? Beetje vreemde uitspraken van Kiesa... :s
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

het zou wel leuk zijn voor jos. Misschien dat ie zich dan mee waar kan maken
Mr.A
Contacteer:

Mark Webber en Jos Verstappen. Het zou een best leuk coureurs duo zijn :)

Jos en Mark hebben allebei wel talent/gevoel om een wagen te ontwikkelen.

Het zou heeeel erg mooi zijn voor Jos Verstappen als hij naar Jaguar zou vertrekken. Het gaat daar veel proffesioneler aan toe dan bij Jordan/Minardi en er is meer budget (lees: betere resultaten)

Tevens een zeer goed iets voor de Nederlandse autosport !

We zullen wel even geduld moeten hebben.
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
Tom
Moderator
Car: MB

had het ook gelezen op zoŽn f1 site. Zou idd erg leuk zijn voor jos en alle fans. Van de andere kant moet ik alleen wel zeggen dat jaguar absoluut VEEL (maar dan echt veel) te slecht presteerd voor een dergelijk team met zoŽn budget en naam
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jasper16v

Als Jos volgend jaar niet bij een ander team dan Minardi aan de bak kan moet ie het maar in een andere race klasse uitzoeken vind ik. Hij is nu te oud om nog bij een echt top team te kunnen komen die graag een man voor meerdere jaren zoeken.
Jos in de DTM is ook leuk :)
Anonymous

Ben ik niet met je eens,..ik heb liever dat Jos in de Formule 1 rijdt,..maak mij niet uit waar.
Het is zoveel leuker als hij er bij zit.
Je krijgt toch wat meer informatie.

Top team zou leuk zijn maar dat komt er toch niet meer van, die kansen heeft hij al in het begin van zijn loopbaan verspeelt,overigens niet zijn schuld.

Een leuke subtopper zou al geweldig zijn, denk aan Sauber, Jaguar, Toyota.
Jordan zou al een vooruitgang zijn zeker met het geld wat Jos meeneemt.
En wie weet worden ze halverwege het seizoen wel overgenomen door een of andere olie magnaat.

Jos moet hoe dan ook in de F1 blijven desnoods bij Minardi !!!!
Jasper16v

Ik kijk echt geen F1 puur om Jos. Ik zie hem natuurlijk ook liever in een snellere auto rijden...maar hoe lang speelt dit al ?

-1994: Benetton, debuutjaar
-1995: Simtek, financiele problemen
-1996: Arrows/Footwork, financiele problemen
-1997: Tyrell, motor te zwak, chassis matig
-1998: Stewart, onbetrouwbare auto, slecht materiaal
-2000: Arrows, onbetrouwbare auto
...

Hij kan echt wel hard rijden, maar dat aanklungelen bij de slechte teams komt ook een keer je nek uit. En Jos zijn nek ook. Hij zei zelf dat als ie volgend jaar geen ander team dan Minardi kon vinden dat ie zou stoppen meen ik. En er zijn heus wel andere klasses waar geld te verdienen valt...
Anonymous

Hij heeft gezegd dat ie na de test met het Arrows chassis zou beslissen of hij nog een jaartje door wilt met Minardi.
Zo'n seizoen als dit jaar wil hij niet meer nee.

Hij was echter zeer positief over het Arrows chassis.
Ook heeft Minardi de tekeningen van het 2003 chassis van Arrows, deze was op de tekentafel geheel af.

Jos is al een paar keer genoemd op wat engelse sites om naast Alan McNish plaats te nemen in de Jordan, dit vanwege zijn enorme sponsor budget.

Is wel allemaal speculatie he !!

In November krijgen we ook nog een symposium, geleid door Michel Perridon om het Nederlands bedrijfsleven te intresseren voor de Formule 1 en dan vooral voor Jos.

Ik zie de toekomst positief, als Jos aardig wat sponsoren kan meetrekken dan heeft ie kans op een leuk zitje en geld om de auto door te ontwikkelen.
iwi

Jasper16v schreef:Hij kan echt wel hard rijden, maar dat aanklungelen bij de slechte teams komt ook een keer je nek uit. En Jos zijn nek ook. Hij zei zelf dat als ie volgend jaar geen ander team dan Minardi kon vinden dat ie zou stoppen meen ik. En er zijn heus wel andere klasses waar geld te verdienen valt...
Ik zou anders niet stoppen hoor! Zelfs in een slechte auto rijdt hij nog steeds F1 en daar mag hij volgens mij zijn handjes voor dicht knijpen :beer:
Tom
Moderator

jammer dat kimi zonodig tweede moest worden :D
Merijn
Über-Spammer

Pfff... De FIA heeft wel een heel vette stempel gedrukt op de race van gisteren, zeg! (N) Jammer dat het toch steeds zo moet lopen.
Jasper16v

Merijn schreef:Pfff... De FIA heeft wel een heel vette stempel gedrukt op de race van gisteren, zeg! (N) Jammer dat het toch steeds zo moet lopen.
Je doelt op de straf van Montoya ? of op de niet straf van Schumacher ?

MS haalde in voor het geel en Montoya....ik kon uit de RTL5 beelden niet opmaken of Montoya genoeg ruimte had. Ondanks die straf reed hij zelf ook als een zak zout door de regen, dat kan je niet ontkennen.
Rick D.

Montoya had niet voldoende ruimte, Barrichello heeft zelf ook toegegeven dat hij iets te weinig ruimte gaf aan Montoya. Hij was alleen super pissed :( op de marshalls langs de baan dat ze hem niet ff een zetje wilde geven.
Merijn
Über-Spammer

Klopt... Maar ja, je doet er niks meer aan. Ik vind het erg jammer dat het zo moet lopen. Het had zo mooi kunnen zijn in Suzuka! Die Drive-through penalty die JPM kreeg was wel erg slecht getimed en ik vind het ook vreed dat ze niet eerst van banden wisselde en de volgende ronde binnenkwamen om de penalty te incasseren. :s Dan hadden ze veel minder verloren dan nu.

Michelin mag zich voor het komende jaar ook wel eens stevig achter de oren krabben! De intermediates zijn gewoonweg dramatisch als je ze vergelijkt met de Bridgestones. Dat zie je wel aan het feit dat Button en Frentzen er zo goed bijzaten! Zouden de Bridgestones niet legaal zijn? :p

Over de kwestie of Schumacher inhaalde onder geel valt te twisten, maar dat zullen we maar niet doen. :)
Mr.A
Contacteer:

Het draait niet om gele vlaggen/drive trough penalty's...Het draait alleen om de banden. De Bridgestone was gewoon in de regen veel beter dan de Michelin

Montoya is 1x binnen geweest voor die drive trough penalty maar ook nog 1x voor banden...

Michael Schumacher is ook 1x binnen geweest voor een stop en daarna nog 1x binnengeweest voor regenbanden.

Een drive trough penalty is sneller dan een stop. Dus eigenlijk heeft Schumacher meer tijd verloren in de pits.

Montoya reed gewoon flut. Hij werd om zijn oren gereden door Sauber en BAR :D
Merijn
Über-Spammer

Heb jij gezien hoe Montoya over de baan dreef na zijn Drive-through? Daar heeft hij zijn evt. 3 of 4e plaats verloren. Dan was het kampioenschap nog een stuk opener. Nu is het gewoon over. :(
Tom
Moderator

dat een kampioenschap niet altijd in de laatste race beslist wordt is toch volstrekt logsisch in de F1. Ik heb liever een heel seizoen lang leuke spannende races en ik denk dat we dit seizoen niet hebben mogen klagen. Bovendien is het nog NIET beslist wie er nu met de titel aan de haal gaat
Merijn
Über-Spammer

De kans dat Raikkonen 'm pakt is minimaal en dat weet jij ook... Montoya had een veel grotere kans dan hij.
Tom
Moderator

zekers, maar ik wil alleen zeggen dat het voor de spanning niet altijd nodig is dat het in de laatste race beslist wordt
Merijn
Über-Spammer

Dat niet, maar ik zie het liefst een showdown in Japan! :)
Jeroen RS
Contacteer:

net op nieuws: RTL 5 raakt uitzendrecht voor F1 kwijt aan SBS 6!! Het is niet bekend of Olav Mol mee gaat. Hopelijk wel want die knuppel die commentaar bij DTM geeft die snapt er helemaal niets van en mist ook de helft van wat er gebeurd
Marcel B.

WTF!!!

:gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun: :gun:
Jasper16v

Jeroen RS schreef:net op nieuws: RTL 5 raakt uitzendrecht voor F1 kwijt aan SBS 6!! Het is niet bekend of Olav Mol mee gaat. Hopelijk wel want die knuppel die commentaar bij DTM geeft die snapt er helemaal niets van en mist ook de helft van wat er gebeurd
Olav Mol heeft zijn beste tijd ook wel gehad en die pit reporter(s) kunnen me ook nie erg meer boeien.
Kalf is en was the best ! :worship:

Zolang er maar geen Leo Driesen commentaar gaat geven (N)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Jasper16v schreef:
Jeroen RS schreef:net op nieuws: RTL 5 raakt uitzendrecht voor F1 kwijt aan SBS 6!! Het is niet bekend of Olav Mol mee gaat. Hopelijk wel want die knuppel die commentaar bij DTM geeft die snapt er helemaal niets van en mist ook de helft van wat er gebeurd
Olav Mol heeft zijn beste tijd ook wel gehad en die pit reporter(s) kunnen me ook nie erg meer boeien.
Kalf is en was the best ! :worship:

Zolang er maar geen Leo Driesen commentaar gaat geven (N)
Hopelijk nemen ze Ruud Terweijden niet mee over. Vind dat zo'n ontzettende lul! (N)
Jeroen RS
Contacteer:

nee die mag van mij ook wel weg! Hopelijk Kalf en Mol weer samen
Mr.A
Contacteer:

Olav maakt dan wel eens foutjes, maar hij doet het nog steeds wel super enthiousiast.. Hij doet praat in iedergeval niet zo super saai als sommige andere commentatoren..

Olav & Kalf mogen van mij weer terug komen ! Was een zeer goed team...
Mr.A
Contacteer:

Trouwens straks hebben we dus om ons even voor te bereiden...

We hebben de Grand Prix van Amerika 2004..

Midden in de race Hart van Nederland :D

SBS 6 maakt er hopelijk gaan potje van!
Jasper16v

Ik denk dat ze het aan de kijkcijfers wel zullen gaan merken als ze er een potje van gaan maken.
Jeroen RS
Contacteer:

precies en dan kunnen we altijd nog op belgie kijken of zo
Tom
Moderator

olav mol is the best !! :worship:

op canal plus was het eerst altijd jan lammers (nu weet ik het niet), die bakt er helemaal niets van
Jeroen RS
Contacteer:

anal + zendt toch geen F1 meer uit sinds dit seizoen? Mol heeft er gewoon een goede kijk op en is ook nog super enthousiast. Wij hadden een scanner meegenomen naar Hongarije en dan kan je tijdens de kwalificatie en race luisteren naar zijn commentaar ook tijdens reclame en dat is nog het leukste!
Tom
Moderator

tja, ik kijk nooit mee anal+ :lol: (das een goeie) omdat we het niet meer hebben. Als ik 20 keer een film wil zien in de maand dan koop ik hem wel :(

Maar ik hoop echt dat olav blijft, die gast IS gewoon F1
Gesloten