Lekke benzinetank GT - iemand ervaring mee??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Erik

Moet mijn auto op 16 okt. APK gekeurd worden ontdek ik dat de benzinetank lekt :( :(
Boven het rechterachterwiel zit een geel plastic dop, waarschijnlijk is hierlangs de tank gegoten/gespoten. En precies bij die dop lekt ie flink. Nu hebben we het al proberen dicht te kitten met een speciale kit maar die hield voor geen meter.

Iemand tips of advies?
Of zit er nu niks anders op om de tank uit te bouwen en er een andere onder te zetten? Heeft iemand uit nog een tank liggen misschien?

Gr.Erik
martin rs

denk dat het inderdaad het slimste is om er een nieuwe onder te leggen...
te koop heeft mischien de sloop wat liggen.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Weet iemand misschien of een tank van een clio dezelfde is?? Die heb ik hier nog liggen en kan je van me over nemen. Moet je wel zeker weten dat het past natuurlijk.

Gr.Frits
Abel
Über-Spammer

ik heb nog wel een tank liggen. IZGS. wel een stukje rijden maar dan heb je ook wat he ;)
catrinus

Hmmmm tank viel niet meer te kitten? Wat voor kit heb je gebruikt dan. Die van mij heb ik uit voorzorg al dichtgekit maar als alles goed schoon en ontvet is kun je het met kit wel dicht krijgen. Anders met een 2 componentenlijm dicht lijmen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Erik

Ik heb "Dirko" kit gebruikt,tip van een wegenwachter-die gebruikte deze kit altijd om tanks van rapido's te fixen....
Maar echt goed schoon maken en ontvetten is niet gelukt omdat we er niet echt lekker bij konden. Misschien dus nog maar een keer proberen als we de tank uitgebouwd hebben.
En Abel, Groningen is net ff te ver rijden maar toch bedankt. Zal ook een gevraagd advertentie zetten.

Mzzl Erik
Tom
Moderator
Car: MB

bel jeroen lubking eens, die heeft misschien wel een tank voor je liggen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Mijne heeft ook gelekt.
En die was volgens mij op exact hetzelfde punt als jij beschrijft al een keer dichtgekit.
(de kit was volgens mij aan t oplossen in de peut...)

IS inderdaad een kloteplek om bij te komen als ie nog helemaal vastzit.

Maar als je hem toch los gaat halen...
Beter meteen een ander eronder hangen.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan.

Succes.
Michel S.
Contacteer:

Die van mij lekte daar ook eens. Tank eronder uit, schoongemaakt. toen met een staalborstel het ding goed schoongemaakt. en toen met een bumper-repair kit rondom dicht gemaakt. Tank heeft het nog 2 jaar uitgehouden en toen was de auto aan zijn einde.

Dus is wel te fixxen. En je kunt wle een andere kopen, maar krijg je uiteindelijk hetzelfde probleem mee.

En voor de apk. Weinig bezine erin doen....:P
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Erik

En weet je nog welk merk of wat voor soort spul die bumper repair kit was? Anders gaan we dat eerst maar eens proberen aankomend weekend.
Tenzij er iemand in de buurt nog een losse benzinetank heeft liggen.

Weinig bezine hebben we al geprobeerd maar zelfs met maar 3 liter erin lekt ie al......

Mzzl, Erik
Michel S.
Contacteer:

Was van Motip.

Gewoon glasvezelmatten met polyesterhars(is dit wel de juiste benaming?)

En dan aan de gang met de meuk.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Benny_R

Heb eff in mijn konststoffen hanboek gekeken :wink: Mocht je het met glasvezelmatten op willen lossen pak dan wel epoxyhars i.p.v. polyester hars. Dit kan beter tegen chemicaliën ik weet niet of benzine polyester aan tast maar bij epoxy zal het in ieder geval minder zijn.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Michel S. schreef:En voor de apk. Weinig bezine erin doen....:p
:lol: Ik had ook niet veel er in, toch zien ze dat de tank lekt: hij stroomt over. Nou, dan kijken ze toch wel wat beter dan of er een druppeltje aan hangt :)

Is een benzinetank uit- en inbouwen moeilijk trouwens?
Matijs
Contacteer:

Ik heb nog wel een benzinetank liggen...
Bas Blue Sport

Erik schreef:Moet mijn auto op 16 okt. APK gekeurd worden ontdek ik dat de benzinetank lekt :( :(
Boven het rechterachterwiel zit een geel plastic dop, waarschijnlijk is hierlangs de tank gegoten/gespoten. En precies bij die dop lekt ie flink. Nu hebben we het al proberen dicht te kitten met een speciale kit maar die hield voor geen meter.

Iemand tips of advies?
Of zit er nu niks anders op om de tank uit te bouwen en er een andere onder te zetten? Heeft iemand uit nog een tank liggen misschien?

Gr.Erik

Hebben we ook last van bij de Blue Sport, ligt waarschijnlijk aan de tankontluchting. We rijden sindsdien met de tankdop eraf, en hij lekt niet meer. Alleen wel een beetje riskant ivm grapjassen die er zand ingooien of de leuter erin leeg laten sijpelen.

GreetzzZ
Erik

Volgend week wordt er bij JL Tuning een andere onder gehangen. :) Zelf een andere tank er onder hangen wordt me toch een beetje te lastig zonder brug... Iedereen in ieder geval bedankt voor 't checken of ze nog een tank hadden rond liggen. (Y)
Op naar de APK dus !!

Mzzl Erik
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

FF iets uit de oude doos.

-Mocht je het met glasvezelmatten op willen lossen pak dan wel epoxyhars i.p.v. polyester hars. Dit kan beter tegen chemicaliën ik weet niet of benzine polyester aan tast maar bij epoxy zal het in ieder geval minder zijn.

-2 componentenlijm dicht lijmen.

misschien een ideetje om hier een artikeltje over te maken?
Wie wil me daarbij helpen en/of heeft hier al aardig wat info over?
Bram (vospower)

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en heb het gefixt met 2 componentenlijm. Tot nu toe zit dat perfect! en het is heel simpel om te fixen ,maar maak het wel eerst goed schoon.
iwi

Michel S. schreef:Die van mij lekte daar ook eens. Tank eronder uit, schoongemaakt. toen met een staalborstel het ding goed schoongemaakt. en toen met een bumper-repair kit rondom dicht gemaakt. Tank heeft het nog 2 jaar uitgehouden en toen was de auto aan zijn einde.

Dus is wel te fixxen. En je kunt wle een andere kopen, maar krijg je uiteindelijk hetzelfde probleem mee.

En voor de apk. Weinig bezine erin doen....:P
Voor de keuring even wat zeep op de plek waar het lekt smeren. Benzine lost een hoop kit op, maar zeep blijft wel een tijdje zitten.

En verder is een tank best wel makkelijk los te halen. Als de auto op pootjes staat heb je al genoeg ruimte (Y)
rubie

mijn tank lekt ook op net dezelfde plek ,ik ga het er toch op wagen met die twee componenten lijm denk ik
Abel
Über-Spammer

of een goede 2ehands scoren
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

met de benzine prijzen tegenwoordig zou ik hem snel maken :lol: bij de gemidelde motor zaak kan je ook een tank coating krijgen....naam weet ik niet zo snel moet je in 3 stappen doe maar dan is ti ook dicht ,ook met kleine scheuren (Y) kosten ongeveer 30 euri (dan roest hij ook niet meer)
iwi

een plastic tank roest waarschijnlijk toch niet zo snel :p
Plaats reactie