[Clio 16V] Project Ro [stop gezet]
Als je weet dat je toch over een paar jaar terug komt en dan weer met je project verder gaat...
Lekker toch? Heb je wat om naar thuis te komen. Die opslag zullen ook de kosten niet zijn... als je gaat emigreren
Lekker toch? Heb je wat om naar thuis te komen. Die opslag zullen ook de kosten niet zijn... als je gaat emigreren

Als ik nu verkoop heb ik straks niks omdat het nu al bijna niet meer te vinden is.Tom schreef:omdat het anders ook maar oud ligt te worden. ik zeg ook niet dat je het binnen de club moet verkopen.
Het wordt wel oud maar het blijft nieuw.
Je moet maar net (de) mensen kennen die in de opslag zitten of waar je het mag opslaan (vriend's garage ofzo)
Je wilt niet weten wat het kost om een box te huren via de officiele weg, daar
jij niet op hoor 
Je wilt niet weten wat het kost om een box te huren via de officiele weg, daar

Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Ik ben pas Renault gaan rijden nadat ik geëmigreerd ben... Overigens heb ik me laten vertellen dat een bekeuring voor te hard rijden in Australië enorm duur is... gezien je reputatie misschien iets om rekening mee te houden. 
Verschepen van mijn inboedel van Amsterdam naar Malta, inclusief het inpakken van lastige dingen als een TV, heeft hij destijds zo'n 5000 gulden gekost. Volgens mij was het iets van zes kuub.
Dus naar Australië... dat wil ik niet weten hoeveel dat gaat kosten.
- Peter

Verschepen van mijn inboedel van Amsterdam naar Malta, inclusief het inpakken van lastige dingen als een TV, heeft hij destijds zo'n 5000 gulden gekost. Volgens mij was het iets van zes kuub.
Dus naar Australië... dat wil ik niet weten hoeveel dat gaat kosten.
- Peter
Jammer Ro om te horen dat je ons voor een tijdje gaat verlaten, als we kunnen komen we zeker eens langs met z'n 3-en. (Althans, tegen die tijd wel)
Ik hoop dat we elkaar nog ff zien/spreken voordat je vertrekt.
Veel plezier en succes in Australië. 
Ik hoop dat we elkaar nog ff zien/spreken voordat je vertrekt.

Ga je alles meenemen dan? Is het niet goedkoper om daar nieuw te kopen? En een tv enzo, is dat daar dan niet weer anders qua netspanning en stekkers?Peter @ Malta schreef:Verschepen van mijn inboedel van Amsterdam naar Malta, inclusief het inpakken van lastige dingen als een TV, heeft hij destijds zo'n 5000 gulden gekost. Volgens mij was het iets van zes kuub.
-
Goed bezig Roderick! Stuur je ons wel een kaartje/post? Zit daar soms een leuk vrouwtje? 

-
- Moderator
- Car: Megane
veel plezier!! 

veel plezier daar en laat nog eens wat van je horen!!
-
Daar hou ik je aan Ro.RO 16v schreef:Sydney, South-Wales district, kom maar een keer langs.Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Naar welk land ga je heen te wonen Ro?

-
- Contacteer:
Probeer jij eens zes kuub zand op een aanhangwagen met je Renault te trekken.Tom schreef:6m3, is dat niet beetje weinig voor al je spullen ?

Meubels, op een stel Ikea buro's en kastjes heb ik teruggegeven, op laten halen door de kringloopwinkel of op de stortplaats gegooid. Lampen, alle electronica (TV, video, synthesisers, digitaal mengpaneel, computers), CD's, mountain bike, boeken en de meeste kleren heb ik laten verschepen. De overige kleding nam ik mee, aangezien dat verschepen al gauw een maand duurde. En, eh, een hele lading knuffelbeesten is ook meeverhuisd.

Zes kuub is 2,5x2x1,2m. Valt niet tegen, hoor. En als het bijna 1000 gulden per kuub kost, word je erg vindingrijk.
- Peter
-
- Contacteer:
Ik weet niet of je het nou tegen Ro of mij hebt, maar ik kan de vraag wel beantwoorden.Matijs schreef:Ga je alles meenemen dan? Is het niet goedkoper om daar nieuw te kopen? En een tv enzo, is dat daar dan niet weer anders qua netspanning en stekkers?Peter @ Malta schreef:Verschepen van mijn inboedel van Amsterdam naar Malta, inclusief het inpakken van lastige dingen als een TV, heeft hij destijds zo'n 5000 gulden gekost. Volgens mij was het iets van zes kuub.
Australië gebruikt 240 volt/50 hertz en PAL voor TV. Houd me ten goede wat betreft TV, maar volgens mij moet je alles zonder meer kunnen gebruiken. Ze hebben daar alleen andere stekkers, maar daar is een mouw aan te passen. Ik doe het dagelijks, want ze hebben hier op Malta Britse stopcontacten, maar veel producten hebben een Europese stekker. Dus dan zit je aan een adapter te denken, of je hangt er een andere stekker aan.
Ik weet niet wat de kosten zijn om iets naar Australië te verschepen, maar tenzij je er heel erg aan gehecht bent (zoals ik aan mijn nieuwe 100 Hz breedbeeld TV, synthesisers en mengpaneel) denk ik dat het de moeite niet waard zal zijn.
Waar Ro aan zal moeten wennen is het aan de linkerkant van de weg rijden.

Ro, veel succes daar. Ik kan uit ervaring vertellen dat emigreren een grote stap is, waar je van te voren lang niet alles kunt overzien. Stuur anders een PM als je meer wil weten.
- Peter
euuhhh???, wat bedoel je met een test uitdraai???Ivo8hoven schreef:Anders gooi je is eff een keer een test uitdraai online via een digicam ofzo.....!!!
Roy, jij bedoelt m'n andere broer Reinier, hij heeft een Audi RS4.
Omdat ik nieuw ben, zal ik maar niet vragen waar die laatste opmerking op slaat, maar ik denk dat het negatief bedoelt was, hoop niet dat het zo verder gaat.
Ik denk dat er wel wat mensen zijn hier op de site die nou onderhand wel is een uitdraai van een rollebank meeting willen zien van dat dikke blok in die Clio van Ro....
Je broer heeft toch een RS4 met een hoop vermogen en een TDI logo achterop...?

Je broer heeft toch een RS4 met een hoop vermogen en een TDI logo achterop...?

Oke, test uitdraai van de motor, zeg het dan meteen, zal hem erom vragen, trouwens dat dikke blok loopt niet meer, had begrepen dat er iets mis was met de drijfstang, zover ik het begreep.
Jeb, m'n andere broer heeft een RS4 met TDi-logo en een berg pk's, vraag me niet hoeveel, zijn er in ieder geval een hoop, hij's gebouwd door een bedrijf in Zweden, Dalhblack of zoiets.
Maar je moet me geen technische dingen vragen want het is een wonder als ik je de bougie's kan aanwijzen, nadat je me hebt uitgelegd wat bougie's zijn.
Jeb, m'n andere broer heeft een RS4 met TDi-logo en een berg pk's, vraag me niet hoeveel, zijn er in ieder geval een hoop, hij's gebouwd door een bedrijf in Zweden, Dalhblack of zoiets.
Maar je moet me geen technische dingen vragen want het is een wonder als ik je de bougie's kan aanwijzen, nadat je me hebt uitgelegd wat bougie's zijn.
-
- Moderator
- Car: Megane
heej hou je de clio van je broer wel heel dat ding ziet er strak uit