project: r5 EBS cabrio kevinB draait een gtt zonder turbo?

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
kevinb
Contacteer:

rtc357 schreef:hey kevin,

bij jouw ook eindelijk weer rijdbaar ziet er zeker heel mooi uit wat voor interieuris het eigenlijk daar zie ik bijna niks van op de foto's.
binnenkort eens met zijn allen op de foto op de een of andere meeting :foto:

succes bij mij is mijn interieur bijna af en mijn wielen ga ik vanavond overspuiten.

mzzl hans
(het interieur is gewoon van stof, de originele gt-stoelen hebben we zelf overtrokken in blauw-zwart.
Zijn nog geen dichtere foto's van, want mankeer nog een proper linker deur paneel :)
Droes

tis gewoon prachtig kev, :) neem het aan van een belg :) .
En die gaas en die nummerplaat zijn ook geslaagd zele---> je moet er maar op komen.
Simpel maar proper zeggen wij in de uienstad.

Ik heb wat problemen gekregen achteraan onder de lichten met die boogjes voor het monteren. En het is nog geen 100% goed. En dit zijn wel ori stukken. :@
Tom
Moderator
Car: MB

ziet er goed uit!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Turbobilly

ja jong mooi karreke,

als ge da ziet , wat een werk dat daaraan is , dan is hier toch ne echte renault-freak bezig :worship:

groeten en ik hoop em binnenkort eens in t echt te zien
kevinb
Contacteer:

Al de Belgen rijden toch mee den 2e november?
:D
kevinb
Contacteer:

Ben verleden week naar de Renault-dealer gestapt voor wat meer info om een gt-blokje in de vijf te leggen:
Vanaf dit jaar, verboden in België om meer vermogen te hebben dan origineel.
Renault wilt geen goedkeuring geven.

Dan maar weer op zoek naar een andere weg......
kevinb
Contacteer:

dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Maik (WOOFER)
Über-Spammer

standaard cabrio is ook niet erg hoor, zeker niet als hij er zo uit ziet als die van jou :worship:
Vos

:worship:
Clio 16v.....
da-goof
Contacteer:

Meer vermogen als origineel verboden?!?!?!? Dan kunnen de belgische tuners hun biezen wel pakken denk ik. En hoe gaan ze dat controleren? Elke auto in belgië elk jaar op de vermogenstestbank zetten? Dat geloof ik niet. Vermoed dat ze dan naar motortype gaan kijken. Dus dan zet je gewoon het motorplaatje van de originele motor over en maar hopen dat die mannen niet op turbo's gaan letten
da-goof
Contacteer:

En anders fijn origineel blokje erin, met verhoogde compressie en NOZ :p
Geert Claes

Tja het blijft een vette bak!!
En ja belgië en tuners, het gaat niet goed samen, vooral als het over motortuning gaat.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

zow ziet goed uit hoor :worship:
Rick D.

Komen er als nog een keer (nieuwe)originele voorschermen op?
kevinb
Contacteer:

Clio-16v.com schreef:Komen er als nog een keer (nieuwe)originele voorschermen op?
Als deze terug weggerot zijn :p

nee, moet de bumper nog is goed op zen plaats hangen, ga is proberen voor die spatschermen wat aan te passen....
kevinb
Contacteer:

Heey, bedankt allemaal voor de toffe reacties! (Y)
wel dat doet echt goed als je toffe comentaar krijgt op iets waar je meer als een half jaar aan gezwoegd hebt :D

En die motor, tsja, zal wel is een manier op komen, al bij al, het is al geen diesel he? zoals de meeste Belgen hier in dit apenlandje....tsja, je zou ook anders met de hoge tax prijzen :@
Ivo
Über-Spammer

Echt errug netjes geworden man..... :wink:
GTT__Geert

Dat half jaar zwoegen is het zeker waard geweest dan :D
don't be a fool, wrap your tool
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Heel erg netjes! :worship:
Mrtn
Car: R5GTT

Ziet er idd erg mooi uit, het is geen verloren tijd geweest wat je erin hebt gestoken :)

Maar hoe wordt de auto bij jullie eventueel gecheckt op het motorvermogen wat ie heeft en wat ie zou mogen hebben?

Steekproeven op de openbare weg (staande houding) of iets in de trend van jaarlijkse APK (zoals bij ons)??
Mrtn = Maarten
da-goof
Contacteer:

En anders via een ander europees land een type goedkeuring regelen. Moet op zich niet zo moeilijk zijn, aangezien het gtt blok gewoon leverbaar is geweest.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Het is de mogelijkheid om de cabrio uit te schrijven in belgie,dan te verschepen naar NL om hier een gtt blok over te lepelen (of in belgie) dan hier door de RDW te laten keuren,en tevens nieuw kenteken te laten aanmaken,dan kan die terug ingeschreven worden in belgie,maar dan met een GT Turbo blok er in :D

Beetje omslachtig maar je hebt wel het gewenste resultaat.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
turboman
Contacteer:

in 1 woord: SCHITTEREND ! :worship:
Mrtn
Car: R5GTT

Heb je eigenlijk geen last van dat gaas?? Dat is nou niet echt het soort gaas wat goed luchtdoorlatend is.

Ik had ook dat soort gaas in mn handen, m'n vader heeft dat toen in een windtunnel(tje) getest op z'n werk en het laat echt amper wind door. Er komt een negatieve luchtstroom voor het gaas te kolken doordat de dichte stukken te groot zijn, waardoor er amper wat doorheen gaat
Mrtn = Maarten
Haas
Car: Megane RS

chris-r19 schreef:Het is de mogelijkheid om de cabrio uit te schrijven in belgie,dan te verschepen naar NL om hier een gtt blok over te lepelen (of in belgie) dan hier door de RDW te laten keuren,en tevens nieuw kenteken te laten aanmaken,dan kan die terug ingeschreven worden in belgie,maar dan met een GT Turbo blok er in :D

kost ook een lieve duit!
Ollie

Mrtn schreef:Heb je eigenlijk geen last van dat gaas?? Dat is nou niet echt het soort gaas wat goed luchtdoorlatend is.

Ik had ook dat soort gaas in mn handen, m'n vader heeft dat toen in een windtunnel(tje) getest op z'n werk en het laat echt amper wind door. Er komt een negatieve luchtstroom voor het gaas te kolken doordat de dichte stukken te groot zijn, waardoor er amper wat doorheen gaat
Jeezus man...hier wordt zelfs windtunnel-research gepleegd voordat er een stukje gaas gekocht wordt! Het moet niet gekker worden! :D
Maar kan goed kloppen...je krijgt na het gaas dan waarschijnlijk een turbulente wervelstroom. En dat kan van alles doen. Kan positief uitwerken op de koeling onder de kap, maar kan ook al uitgedoofd zijn na een paar cm. Maar als er helemaal niks doorheen gaat, dan schiet je met die 'looks' ook niet op natuurlijk.

Verders: Much respect voor dit project :worship: :worship:
chris-mc
Contacteer:

~Haas~ schreef:
chris-r19 schreef:Het is de mogelijkheid om de cabrio uit te schrijven in belgie,dan te verschepen naar NL om hier een gtt blok over te lepelen (of in belgie) dan hier door de RDW te laten keuren,en tevens nieuw kenteken te laten aanmaken,dan kan die terug ingeschreven worden in belgie,maar dan met een GT Turbo blok er in :D

kost ook een lieve duit!
dat het wat gaat kosten is zeker

maar ondat de motor bij 4 cylinders blijft is de keuring minder streng,ga je bv van een 4cyl. naar een v6 ja dan moet er geld opgehoest worden,maar van een 1,1 naar een 1,4 turbo moet niet veel kosten.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

chris-r19 schreef:
~Haas~ schreef:

kost ook een lieve duit!

maar ondat de motor bij 4 cylinders blijft is de keuring minder streng,ga je bv van een 4cyl. naar een v6 ja dan moet er geld opgehoest worden,maar van een 1,1 naar een 1,4 turbo moet niet veel kosten.
het is wel belgie en niet nederland. hier zijn ze een heeeeeel stuk soepeler met dat soort dingen.

GR.Frits
chris-mc
Contacteer:

Frits schreef:
chris-r19 schreef:
~Haas~ schreef:

kost ook een lieve duit!

het is wel belgie en niet nederland. hier zijn ze een heeeeeel stuk soepeler met dat soort dingen.

GR.Frits
Helaas wel voor de buurleden

Zolang je wagen voldoet aan hun eigen mag je er in prenciepe elke motor er in leggen,als je wagen het maar aan kan.

Daarom als de motor echt vervangen moet worden (wat wel gebeurd denk ik :) ) moet het helaas met een grote omweg gebeuren.
kevinb
Contacteer:

Ollie schreef:
Mrtn schreef:Heb je eigenlijk geen last van dat gaas?? Dat is nou niet echt het soort gaas wat goed luchtdoorlatend is.

Jeezus man...hier wordt zelfs windtunnel-research gepleegd voordat er een stukje gaas gekocht wordt! Het moet niet gekker worden! :D
Maar kan goed kloppen...je krijgt na het gaas dan waarschijnlijk een turbulente wervelstroom. En dat kan van alles doen. Kan positief uitwerken op de koeling onder de kap, maar kan ook al uitgedoofd zijn na een paar cm. Maar als er helemaal niks doorheen gaat, dan schiet je met die 'looks' ook niet op natuurlijk.

Verders: Much respect voor dit project :worship: :worship:

Das dan waarschijnlijk de reden dat ik de 0-->100 km/h in iets meer dan 25 sec afleg :p
kevinb
Contacteer:

Kan er mij iemand de juiste manier uitleggen om de wagen uit te voeren naar nederland ?

Ga het toch zo proberen denk ik, die 47 Pk ben ik al vreselijk beu!
Het ergste is dat men oud gt blokje ongeveer een halve meter naast de cabrio ligt (te roesten) in de garage :@ dus op een weekendje hangt dit er wel in. :wink:

Wie heeft er een 5 je ingevoerd, en wat is de juiste manier hiervoor, en wat kost dit zoal? :D

iemand die mij kan helpen? (F)
Marcel J.

Volgens mij hebben we het daar al eens over gehad. Gewoon naar de douane gaan (België of Nederland misschien allebei) en vragen. Je moet iig wel bpm gaan betalen, maar die kun je weer terug vragen als je hem weer naar België terug importeerd. Tja en dan de kosten van importeren en keuren die ben je wel kwijt. tzal toch een paar honderd euro kosten...

Maar weet je wel zeker dat je dat blokje niet mag omleggen, kvind dat een erg wazig verhaal. Kijk dat ze er nie blij mee zijn oké, maar als de auto gekeurd word enzo...
Marcel J.

Volgens mij hebben we het daar al eens over gehad. Gewoon naar de douane gaan (België of Nederland misschien allebei) en vragen. Je moet iig wel bpm gaan betalen, maar die kun je weer terug vragen als je hem weer naar België terug importeerd. Tja en dan de kosten van importeren en keuren die ben je wel kwijt. tzal toch een paar honderd euro kosten...

Maar weet je wel zeker dat je dat blokje niet mag omleggen, kvind dat een erg wazig verhaal.
Geert Claes

Slecht nieuws, ik heb opt school de meest 'louchen tip' van ne leerkracht uw probleem efkes voorgelegd, die gast kent alle trucken, maar met dat uitvoeren zal niet lukken omdat die voertuig in België ooit in België een PVG nummer toegekend heeft gekregen. Dit nummer zullen ze telkens terug tegen komen als ze deze auto met uw chassis nummer hier terug invoeren. Als de auto gewoon zo van het buitenland zou komen, en nooit hier zou geweest zijn, dan zou dit geen probleem zijn.
Maar nu was hij nog iets aan het uitzoeken dat misschien wel kan, omdat dezelfde auto's ook in turbo gemaakt zijn. Hij denkt dat er misschien toch een weg is via de keuring van Geel om dat te doen.
Al en geluk woont die mens in Geel, dus ik hou jullie op de hoogte.

laat ons bidden !! :worship: :worship: :worship: :worship:
Plaats reactie