[clio16v] aandrijfas

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Hallo weer :)

Ga zaterdag me wiellagers vervangen alleen weet effe niet meer welke kant gesmeert wordt met olie.. was dat nou de versn bak zijde of de distrubtieriem kant?

Effe belangrijk ivm het loshalen :P

:lol: :lol:

:smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Rick D.

Wat moet er gesmeerd worden met olie dan? Als je je wiellagers gaat vervangen hoeft er helemaal niet gesmeerd te worden met olie, gewoon alles loshalen, nieuw lagertje persen en alles weer vast zetten. Zo gepiept :D
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Clio-16v.com schreef:Wat moet er gesmeerd worden met olie dan? Als je je wiellagers gaat vervangen hoeft er helemaal niet gesmeerd te worden met olie, gewoon alles loshalen, nieuw lagertje persen en alles weer vast zetten. Zo gepiept :D
ja maar na mijn weten draaien de aandrijfassen in de motor op een kant in olie :S

want wil me aandrijfas loshalen om vervolgens makkelijk de lager eraf te kunnen meppen :P

Rick D.

Wat wil je allemaal gaan doen, met het eraf meppen? Als je je lagers wil vervangen kan je gewoon je aandrijfassen in je bak laten zitten, en daarna je lagers eruit persen en alles weer terug monteren. Het is zonde om ze eruit te halen, dan moet je je bak ook weer vullen.
Jasper16v

Hij heeft geen pers tot zijn beschikking, dus wil ie de as eruit halen om zo harder te kunnen meppen, dat is ze bedoeling denk ik.

Maar is dat wel nodig...?
Tom
Moderator
Car: MB

hoe wil je de nieuwe erin krijgen dan? Meppen lijkt me niet zo'n strak plan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Tom schreef:hoe wil je de nieuwe erin krijgen dan? Meppen lijkt me niet zo'n strak plan

nou ik kan de bruggen gebruiken bij kwikfit, sta ik droog en warm. Alleen die hebben geen pers :S
dus wou ik me assen demonteren en dan PROBEREN los te krijgen met werkbank en hamertje. Ga de boel niet forceren maar als het niet lukt moet ik naar de dealer toe en daar gaan ze compleet nieuwe monteren en NIET die ik al thuis heb liggen :S

:D :smoke:

Rick D.

Ik heb meerdere malen lagers vervangen van zowel clio's als andere renaults, het is niet ff een lagertje eruit tikken.
Ik heb ook gehad dat ik zelfs met de pers met een druk van 8 ton! het lager er met moeite uit kreeg. Dus vindt het knap als je het met een hamertje wil doen, zeker als je alles heel wil houden.
Je kan denk ik beter alles daar op de brug loshalen en dan ff snel naar de renault (of andere dealer]) rijden om een lagertje te persen.

Hou er rekening mee, als je het gedeeltje eruit perst waar je remschijf op zit (als het lager echt verrot is) er een stuk van het lager eraan blijft zitten, je hebt meestal een brandertje (of een slijptol) nodig om dit stukkie eraf te krijgen.

Succes (Y)
Robke
Car: Lexus IS250

Mijn wiellager rechtsvoor is laatst ook eruit geperst, die moesten ze gewoon met 40 ton eruit persen zo vast zat dat ding!
Dus je krijgt die lager er echt niet zomaar uit, je slaat eerder de rest helemaal in puin. :S
Haas
Car: Megane RS

zelfs hobby rob niet :lol: ;)
Christian

nou ik heb het afgelopen zaterdag gedaan
met een klein handpersje ging echt super makelijk zal zo snel mogelijk foto`s online gooien :)
-=Chuckie=-
Contacteer:

LoL iedereen vet problemen om ze eruit te krijgen en hij drukt hem er zo uit :worship: (Y) :)
Christian

r5alpine-turbo

ik heb wel eens 2 voorwiellagers van een r19 cabrio vervangen ZONDER pers.je bent wel even bezig,hard slaan en af en toe wisselen als je moe bent.

maar je krijgt ze eruit geslagen met een hamer.erin lukt ook,heb toen gewoon het oude lager gepakt die over de buitenste rand van het nieuwe viel en toen het lager erin geslagen.wel beetje vet aan de buitenkant gedaan.

ik weet dat het niet de bedoeling is en weet ook niet of je op die manier ook iets beschadigt.maar het is 25.000 kilometer geleden gebeurt en er is nog steeds niks aan de hand.

maar inderdaad een pers is wel lekker makkelijk
Plaats reactie