[Williams] Turbo project: update 8-11-03
zie dat maar eens op de weg te houden!Jasper16v schreef:En zie dat maar eens op de weg te krijgen...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Klinkt goed, Wob.Robert dB. schreef:Net met de tuner (JL) gesproken. Deze spec's komen van een gelijke constuctie / set-up maar dan gemeten aan de wielen!
Oftewel aan de krukas 300pk en 400Nm![]()
![]()
Wellicht een beetje overkill gezien de aandrijflijn dat geweld niet gaat weerhouden...dus dat betekend eerst met lage druk rijden (0,6 bar), wellicht in de toekomst hogere druk (lees 1 bar).
Ik hoop dat ik dan op een mooie zomerse vrijdagavond in Bodegraven die ervaring van 240pk aan de wielen met je mag delen.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Klinkt goed Robert! Veel suc6 met je project.



- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Wel even een weblog gaan bijhouden he 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
pcies...eerst maar 'rustig' aan doenFloris schreef:zie dat maar eens op de weg te houden!Jasper16v schreef:En zie dat maar eens op de weg te krijgen...
@ Bas, komt goed.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
Misschien kan je het beter maar gelijk goed doen? Dus alles nu al zodanig aanpassen dat het heel blijft(aandrijflijn e.d.)
Hoe je het ook doet, het is in ieder geval wel een gaaf project!!
Hoe je het ook doet, het is in ieder geval wel een gaaf project!!
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Blok wordt wel goed aangepakt, zodat hogere druk in de toekomst wel mogelijk is, mits de aandrijflijn wordt aangepakt.[rsi]peerke schreef:Misschien kan je het beter maar gelijk goed doen? Dus alles nu al zodanig aanpassen dat het heel blijft(aandrijflijn e.d.)
Hoe je het ook doet, het is in ieder geval wel een gaaf project!!
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
1 ding is wel heel jammer aan dit project, dus ik vraag je om e.e.a. in heroverweging te nemen.
ik kan je straks niet meer bijhouden
ik kan je straks niet meer bijhouden

-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Alsof je het nu wel kan.[rsi]peerke schreef:1 ding is wel heel jammer aan dit project, dus ik vraag je om e.e.a. in heroverweging te nemen.
ik kan je straks niet meer bijhouden

Super Rob, heel erg gaaf project.
En waar kan ik die geldboom kopen?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Thanx voor alle leuke reacties.
@ Edje: Gewoon maximaal sparen plus lage vaste lasten
@ Edje: Gewoon maximaal sparen plus lage vaste lasten

-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Robert dB. schreef:Thanx voor alle leuke reacties.
@ Edje: Gewoon maximaal sparen plus lage vaste lasten
Hmm da zal nie gauw lukken als je een eigen huisje hebt en samen woont. Kost toch allemaal veel geld.

-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Dat wordt wel wat denk ik... respect..
Alleen denk ik dat je het hoofdstuk krachten op de carrosserie goed moet overdenken.
Heb gisteren de scheur in de tunnel van Wouter gezien, en die had voor zijn project ook een goeie auto.

Alleen denk ik dat je het hoofdstuk krachten op de carrosserie goed moet overdenken.
Heb gisteren de scheur in de tunnel van Wouter gezien, en die had voor zijn project ook een goeie auto.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Jep, en het blok reviseren bij een motorsport bedrijf.
Bedoeling is dat alles 100k meegaat zonder al te veel groot onderhoud. Wel regelmatig olie verversen, etc.
Waar denk jij dan aan robert?
Bedoeling is dat alles 100k meegaat zonder al te veel groot onderhoud. Wel regelmatig olie verversen, etc.
Waar denk jij dan aan robert?
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
Robert, kan je misschien vertellen, welke aanpassingen er worden gedaan om het max koppel op een hoger toerental te krijgen.Robert dB. schreef:Nope, de standaard aandrijflijn blijft wel heel.Uenk schreef:Heb je dan ook andere aandrijfassen nodig voor dat vermogen ?
Net als de JC bak. Met een regelmatige oliewissel moet de bak het wel een ton of meer volhouden met dergelijke ingaande koppels. Het voordeel van deze motor met turbo is dat het maximum koppel pas wordt geleverd bij een relatief hoog toerental, dit spaart de versnellingsbak.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
zie mijn quote; bij turbomotoren wordt het maximale koppel pas bij een hoger toerental geleverd.
nou ik keek ff naar mezelf en mn projectjes.Robert dB. schreef:Cashflow: Waar denk jij dan aan robert?
Op een zeker moment krijg je het punt of no return.
ff terzijde, want tuning is natuurlijk prachtig,
hoevaak denk je dat je meer dan 175 pk nodig te hebben. 5 minuten per maand?? Deel die pure 175+ rijtijd es door de benodigde investering.
Of ga je straatracen

Ik zou zelf al heel blij zijn met 175 betrouwbare pk's.
Wat is trouwens het verschil in acceleratie of je er met 175 of 250 pk vandoorgaat. Het zou wel es kunnen zijn dat 175 pk sneller is (geen turbogat)
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
@robert: als ie eenmaal rijdt, zal hij nog wel eens terugdenken aan jouw wijze woorden
Maar ja, het is leuk voor de nederlandse Economie en voor de schatkist.
Maar ja, het is leuk voor de nederlandse Economie en voor de schatkist.

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
@ robert
ach het gaat niet om de 0-100km/h sprinttijden of hoevaak je het aantal pk's gebruikt, maar meer om de kick met een beestachtig wagentje rond te rijden.
Je koopt een Ferrari toch ook niet alleen voor zijn 'looks'? Neem aan dat jij je auto ook om een reden tuned.
Geluid, trekvermogen en feeling is anders...ben het standaard gebeuren gewoon een beetje zat
ach het gaat niet om de 0-100km/h sprinttijden of hoevaak je het aantal pk's gebruikt, maar meer om de kick met een beestachtig wagentje rond te rijden.
Je koopt een Ferrari toch ook niet alleen voor zijn 'looks'? Neem aan dat jij je auto ook om een reden tuned.
Geluid, trekvermogen en feeling is anders...ben het standaard gebeuren gewoon een beetje zat

-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
zit ook weer wat in !
En als je dat geld anders toch zou opzuipen............

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
pcies, anders moet ik me spaargeld aan de belasting betalen[rsi]peerke schreef:Maar ja, het is leuk voor de nederlandse Economie en voor de schatkist.

Ach, natuurlijk praat ik poep. Veel beter om te sparen voor een huis, das een goed investering. Daarnaast alvast beginnen met je pension bij elkaar te sparen, etc. etc...maar das toch helemaal nix an?!

Laatst gewijzigd door Robert dB. op ma 6 okt 2003 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmzz...ervan uitgaande dat je toch minimaal wel 75 euro per weekend uitgeeft en een jaar 52 weekenden heeft...Jasper16v schreef:nou ja 5 jaar ieder weekend veel plezier dan
maar hobby mag geld kosten vind ik
5x52x75=19.500
Zozo, Robert duur projectje hoor!


-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
hee als je het zo berekend > best goedkoop project 

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Bekijk deze wagens maar eens....geen van alle heeft een rolkooiRenaultclioII16v (Peter) schreef: Alleen denk ik dat je het hoofdstuk krachten op de carrosserie goed moet overdenken.
Heb gisteren de scheur in de tunnel van Wouter gezien, en die had voor zijn project ook een goeie auto.

http://digilander.libero.it/pureclio16v ... ndex+.html
en dan doorklikken naar 'tuned'.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Dat zegt nog niks over de staat van de carrosserie natuurlijk
.
Maar de praktijk zal het uitwijzen, of die extreme krachten niks beschadigen.
Ik hoop het niet voor je

Maar de praktijk zal het uitwijzen, of die extreme krachten niks beschadigen.
Ik hoop het niet voor je

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Leuk project Robert.
Stijfheid van de carros hoef jij je niet zo'n zorgen over te maken, die van jou is nog in goede staat en heeft weinig op z'n donder gehad. Je moet gewoon zorgen dat de aandrijflijn zo sterk mogelijk wordt, die krijgt de meeste klappen.
Sper zou ik je afraden, wordt het nog gevaarlijker in de bochten.
Misschien is het een goed idee om eens info uit te wisselen, heb er nog bergen van.
Gr, Ro

Stijfheid van de carros hoef jij je niet zo'n zorgen over te maken, die van jou is nog in goede staat en heeft weinig op z'n donder gehad. Je moet gewoon zorgen dat de aandrijflijn zo sterk mogelijk wordt, die krijgt de meeste klappen.
Sper zou ik je afraden, wordt het nog gevaarlijker in de bochten.
Misschien is het een goed idee om eens info uit te wisselen, heb er nog bergen van.
Gr, Ro
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ja ik kan altijd meer informatie en meningen gebruiken. Sper heb ik idd ook vanaf gezien.
Wanneer ben je in de buurt van Nederland?
Wanneer ben je in de buurt van Nederland?

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
gesus lees het nu pas wat een vet project
ene kant wel jammer voor zo'n mooie standaart willie, maargoed.




ene kant wel jammer voor zo'n mooie standaart willie, maargoed.

Hoezo jammer? Er rijden veel standaard willies rond. En zo bijzonder is een willie ook weer niet vind ik. (en nog een paar vrienden vinden dat net zo)P@TB@D schreef: ene kant wel jammer voor zo'n mooie standaart willie, maargoed.
There will be plenty of time to rest when your dead