Dan weet je in ieder geval zeker dat je hem niet goed inrijdt.-Ray- schreef:rondje ijsselmeer
[Clio16v] Jasper16v: auto verkocht
Waar doel je op ?Arjen schreef:Dan weet je in ieder geval zeker dat je hem niet goed inrijdt.-Ray- schreef:rondje ijsselmeer
Ik ga geen snelweg km-ers maken om hem in te rijden, ik houd het op b weggetjes en vroeg overschakelen.
ga nou niet 1000 km rijden onder de 3000 toeren, je moet 'm af en toe wel een keertje goed belasten, niet gaan liggen trappen, maar een keer in z'n twee goed doortrekken kan geen kwaad en het inlopen verloopt een stuk sneller en beter...
maar het is dus niet de bedoeling dat je dat ding nu om de minuut een keer doortrekt, maar af en toe...
oh ja...laten we dat verhaal over wie er nu sneller is enzo gewoon vergeten en jasper maar gewoon veel plezier wensen in z'n "vernieuwde" clio...
maar het is dus niet de bedoeling dat je dat ding nu om de minuut een keer doortrekt, maar af en toe...

oh ja...laten we dat verhaal over wie er nu sneller is enzo gewoon vergeten en jasper maar gewoon veel plezier wensen in z'n "vernieuwde" clio...

-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
- Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
- Contacteer:
jasper gozert
VEEEL suc6 in je vernieuwde clio 
en we meeten nog wel een keertje ofzo
EN heb erg veel aan die info hier
maar ga er niet verder over door
Eerst jeroentje en dan pas ik


en we meeten nog wel een keertje ofzo



EN heb erg veel aan die info hier

maar ga er niet verder over door

Eerst jeroentje en dan pas ik

ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it


B-weggetjes en stadsverkeer is prima!!!! Maar heleboel mensen denken: ff snel 1000km over de snelweg en klaar is kees. Zo moet het dus niet.
Mooi warm rijden en daarna een beetje afwisselend en na 75 a 100 km weer ff stoppen om alles een beetje af te laten koelen. Het is niet leuk (heb net 2 motorfietsen ingereden) maar wel DE manier.
Mooi warm rijden en daarna een beetje afwisselend en na 75 a 100 km weer ff stoppen om alles een beetje af te laten koelen. Het is niet leuk (heb net 2 motorfietsen ingereden) maar wel DE manier.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
rond 80 km/h rijden is inderdaad het beste voor het blok. Niet te veel belasten en ook niet als een oma rijden.
Succes met inrijden Jasper, laat ons maar horen hoe ie straks volgas rijdt.
Succes met inrijden Jasper, laat ons maar horen hoe ie straks volgas rijdt.
Over inrijden zijn zoooo veel verschillende verhalen.
1 ding is zeker, de eerste 500 km moet je nog maar niet volgas wegsprinten bij een stoplicht.
Gewoon rustig beginnen en steeds meer vragen, na een paar 100 km kun je ook rustig wat verder doortrekken in toeren, dus tot 5-6 maar dan niet met de gasklep helemaal open. Gewoon soepel erdoorheen gaan.
Je moet wel zorgen dat je in alle toerengebieden een beetje komt, nooit 1 toerental blijven rijden voor lange tijd, veel afwisselen die toeren. En dan steeds meer gas gebruiken. Niet hele tijd rustig en bij 1000 opeens vol opengooien.
Autorijden doe je met gevoel zeg ik altijd maar
@ Arjen, geen nicasil wandjes zeker? Nicasil wanden kun je met een gesmede zuiger eerst warmrijden en dan eigenlijk meteen het volle vermogen vragen
1 ding is zeker, de eerste 500 km moet je nog maar niet volgas wegsprinten bij een stoplicht.
Gewoon rustig beginnen en steeds meer vragen, na een paar 100 km kun je ook rustig wat verder doortrekken in toeren, dus tot 5-6 maar dan niet met de gasklep helemaal open. Gewoon soepel erdoorheen gaan.
Je moet wel zorgen dat je in alle toerengebieden een beetje komt, nooit 1 toerental blijven rijden voor lange tijd, veel afwisselen die toeren. En dan steeds meer gas gebruiken. Niet hele tijd rustig en bij 1000 opeens vol opengooien.
Autorijden doe je met gevoel zeg ik altijd maar

@ Arjen, geen nicasil wandjes zeker? Nicasil wanden kun je met een gesmede zuiger eerst warmrijden en dan eigenlijk meteen het volle vermogen vragen

Steven schreef:Over inrijden zijn zoooo veel doe je met gevoel zeg ik altijd maar
@ Arjen, geen nicasil wandjes zeker? Nicasil wanden kun je met een gesmede zuiger eerst warmrijden en dan eigenlijk meteen het volle vermogen vragen
Nee, geen nicasilwandjes. Gelukkig niet, als je dan een warm/vastloper hebt gehad kan de hele cilinider richting prullenbak. FF ophonen is er dan niet bij. En mijn ervaring is dat je die cilinders (met gesmede Mahle zuiger) ook gewoon in moet rijden anders gaat hij ook heel snel naar zijn grootje.
Beetje schrikke net, er lag wat olie onder auto...
Maar het bleek versnellingsbak olie te zijn wat via een kapotte hoes langs de aandrijfas loopt. Dus de hoes moet ff vervangen worden.
Het geluid verschilt best veel t.o.v. me ouwe blokkie, het is wat zwaarder en harder geworden, bevalt me wel
Maar het bleek versnellingsbak olie te zijn wat via een kapotte hoes langs de aandrijfas loopt. Dus de hoes moet ff vervangen worden.
Het geluid verschilt best veel t.o.v. me ouwe blokkie, het is wat zwaarder en harder geworden, bevalt me wel

lager is altijd vet!!
Mooi om de ontwikkelingen zo te volgen hiero! Evenals het cabrioproject van Kevin en Hans. Het topic van Robert dB zal ook wel in die categorie terecht komen. Allen goed bezig mannen
Mooi om de ontwikkelingen zo te volgen hiero! Evenals het cabrioproject van Kevin en Hans. Het topic van Robert dB zal ook wel in die categorie terecht komen. Allen goed bezig mannen

Misschien iemand een antwoord voor het volgende probleem ?
Als ik de auto koud start, slaat ie goed aan en start ie goed. Als ik gereden heb en de auto is dus warm en ik doe de motor uit en probeer hem 5 minuten later weer te starten dan slaat ie niet aan.
Dan moet ik eerst een aantal minuten wachten (soms wel 10) en dan slaat ie heel moeizaam aan.
Tis net of ie ontlaad ofzo tijdens het rijden ?
bvd voor hulp
Als ik de auto koud start, slaat ie goed aan en start ie goed. Als ik gereden heb en de auto is dus warm en ik doe de motor uit en probeer hem 5 minuten later weer te starten dan slaat ie niet aan.
Dan moet ik eerst een aantal minuten wachten (soms wel 10) en dan slaat ie heel moeizaam aan.
Tis net of ie ontlaad ofzo tijdens het rijden ?
bvd voor hulp
Hmzzz...hitte-schildje bij mij is ook al een tijdje weg, maar mijn startmotor heeft kuren andersom...als hij koud is een tijd stil gestaan heeft slaat hij niet aan (pas na hevig tikken) en als hij dan eenmaal heeft gelopen start hij als een gek...warm of niet, dat maakt dan niet uit...maar hitte-schildje is wel vrij belangrijk ja 

Nee niet echt, je kunt wel meten of hij nog stroom krijgt, maar daar zal het probleem niet zitten. In principe gaat de startmotor zelf haast nooit stuk. Meestal komt het gewoon door vuil wat erin zit. En bijvoorbeeld de starterkrans is onderhevig aan slijtage...tis een mechanisch app. dus revisie is vaak de beste oplossing...ik laat de mijne sowieso reviseren voordat mn nieuwe blok erin komt.Jasper16v schreef:Ah zodank al, ding zit er toch niet voor nix.
Startmotor heb ik al aan lopen denken, maar kan je zon ding ook testen ? Of doormeten o.i.d. ?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
[quote="Jasper16v"]Misschien iemand een antwoord voor het volgende probleem ?
Als ik de auto koud start, slaat ie goed aan en start ie goed. Als ik gereden heb en de auto is dus warm en ik doe de motor uit en probeer hem 5 minuten later weer te starten dan slaat ie niet aan.
Dan moet ik eerst een aantal minuten wachten (soms wel 10) en dan slaat ie heel moeizaam aan.
Tis net of ie ontlaad ofzo tijdens het rijden ?
Dit had ik met de verschillende 5-jes ook. Een andere startmotor was in alle gevallen de oplossing.
Als ik de auto koud start, slaat ie goed aan en start ie goed. Als ik gereden heb en de auto is dus warm en ik doe de motor uit en probeer hem 5 minuten later weer te starten dan slaat ie niet aan.
Dan moet ik eerst een aantal minuten wachten (soms wel 10) en dan slaat ie heel moeizaam aan.
Tis net of ie ontlaad ofzo tijdens het rijden ?
Dit had ik met de verschillende 5-jes ook. Een andere startmotor was in alle gevallen de oplossing.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ja ok, maar ik heb begrepen dat de "motor" in dat gehaal haast nooit stuk gaan, maar de starterskrans vooral en veel vuil in het ding....mijnes is momenteel dus ook stuk zeg maar...Menno schreef:Pardon? tis een Renault hoor, startmotor staat redelijk hoog in de top 10 van onderdelen die relatief snel kapot gaan.jeroen.k schreef:In principe gaat de startmotor zelf haast nooit stuk.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Of een gereviseerde bij de sloop a 70,-
Yep, Lasaulec doet dat ook. Anders gewoon ff 1 op de sloop halen, bijv bij Prins in Erica. Die testen die dingen ook voordat ze uitgeleverd worden. Dan ben je voor een scheet en 3 knikkers weer klaar.Foeke schreef:zijn ook wel bedrijven die revisie hebben of doen, geloof lasaulec ook wel.
Voor zover ik weet is het redelijk uitwisselbaar. Ze verschillen alleen in amperage. Die van mijn 11 past zo op mijn 19 en andersom. Maar misschien hebben ze bij Prins er ook wel 1 liggen van een 16v. Anders neem je de oude startmotor ff mee.
Lees net ook in een ouder topic dat het ook aan de mssa kan liggen:
OF
Een relais ? De startrelais ? Kan er nix over vinden in me handboek, zit dit ding op de startmotor ?
Hij start niet als ie warm is en met kabels start ie wel. Ik zal morgen even de massapunten aan de carrosserie en/of motor ff nalopen. Die aan de accu zijn opgeschuurd, die moeten goed zijn.Merijn.V schreef:Bovenstaande kun je eenvoudig controleren.Nielske schreef:maak ook je massakabel eens goed schoon (zodat ie weer optimaal geleid)...
klinkt raar ik weet het, maar heeft bij mij al meerdere malen voor uiteenlopende probs gezorgd.
Als hij niet start als ie warm is en hij start wel als je startkabels van een maatje probeert, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je massa.
(Je had de accu immers al vervangen.)
OF
Een relais ? De startrelais ? Kan er nix over vinden in me handboek, zit dit ding op de startmotor ?
Net weer ff gekeken, de massapunten moeten goed zijn.
Dus toch de startmotor ?
Bij koude start nix aan de hand, start prima. Na ongeveer 30 minuten rijden doe ik de motor uit. Wacht 1 minuut, slaat niet aan. Na 15 minuten nog een keer geprobeerd, start wel.
Kan het dan wel aan de startmotor liggen ? Waarom start ie dan wel bij koud ?
Dus toch de startmotor ?
Bij koude start nix aan de hand, start prima. Na ongeveer 30 minuten rijden doe ik de motor uit. Wacht 1 minuut, slaat niet aan. Na 15 minuten nog een keer geprobeerd, start wel.
Kan het dan wel aan de startmotor liggen ? Waarom start ie dan wel bij koud ?
Startmotor zit met 3 bouten aan je bak vast, aan de linkerzijde, deze moeten los. Dan kan je de startmotor ertussen uit wurmen van onder.
Bouten zitten linksbovenin de bak, dus ken je het best van boven losrommelen.
Even over dat starten; hij start dus wel als er een xtra accu op wordt gezet, dit houdt in dat de weerstand in de startmotor te groot is die 1 accu niet aankan en 2 accu's samen wel. Startmotor is dus gaar
Bouten zitten linksbovenin de bak, dus ken je het best van boven losrommelen.
Even over dat starten; hij start dus wel als er een xtra accu op wordt gezet, dit houdt in dat de weerstand in de startmotor te groot is die 1 accu niet aankan en 2 accu's samen wel. Startmotor is dus gaar

Mrtn = Maarten