Ik heb een andere fransoos... een Peugeot 106
hee jongens! ik moet jullie toch wat vertellen, ik ben ff renault loos... ik heb mijn 19 rti verkocht en heb nu een goedkoop rijdende 106 (zit helaas in de ww...tja gaat slecht met de economie he) die overigens wel erg strak in de lak zit en best oke rijdt (1 op 16 met gemak!)
Maar ik ben wel van plan om nu te sparen en van de zomer weer een clio 16v aan te schaffen!!! want de renault liefde blijft!
(mag ik nog wel mee naar meeting?? ik zet hem wel om de hoek oke....
Groetjes!
Maar ik ben wel van plan om nu te sparen en van de zomer weer een clio 16v aan te schaffen!!! want de renault liefde blijft!
(mag ik nog wel mee naar meeting?? ik zet hem wel om de hoek oke....
Groetjes!
-
Haha, zo erg is het niet hoor Peugeot, hang er een 106 GTI blokje in en klaro 

-
Overloper! 
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
120 pk met 800 kg ofzo... Dat zal best vooruit willen 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Reno mensen die hem ompraten een Peugeot te houden, 't moet niet gekker worden 
In ieder geval veel plezier met je wagen, en we zijn erg benieuwd naar je Clio van de zomer!

In ieder geval veel plezier met je wagen, en we zijn erg benieuwd naar je Clio van de zomer!
-
Ach Peugeot en Renault dat floekt nog niet zo erg he.
Laatst gewijzigd door Rutger205MI16 op vr 3 okt 2003 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
170 pk @ 6940 rpm
180 nm @ 5610 rpm
te koop gevraagd: meer koppel
180 nm @ 5610 rpm
te koop gevraagd: meer koppel
-
- Über-Spammer
leuk bakkie hoor zo'n 106 
rijd lekker en zuinig
.

rijd lekker en zuinig

Heej Mike ik dacht dat je nog steeds lid was!!!
Enne binnenkort moeten we echt wat afspreken he
-
Nou ja, te braaf...Gauw naar de Clio 16v, 106jes zijn veel te braaf
Ok, het gaat dan nu wel over een gti, maar toch106 gti wil verbazingwekkend goed vlammen geloof ik, ben eens zoek gereden door zo'n ding bij het stoplicht.
-
- Moderator
- Car: Megane
gefeliciteerd jammer dat het geen renault is, dus hard sparen voor die 16v 
-
- Über-Spammer
hoezoo jammer?
het is en blijft frans.
het is en blijft frans.
-
- Moderator
- Car: Megane
ik ben voor renault frans of niet 
Ja dat dacht ik ook, maar ik zie het ook niet staan, wel vreemd, heb ook gewoon een pasje! zal wel foet gegaan zijn a de overgang naar de nieuwe site.~thijs~ schreef:Heej Mike ik dacht dat je nog steeds lid was!!!
Enuh zeker wat afspreken! ben weer werkeloos....

ach jongens komt wel goed, ik heb nog zo'n 50 miniatuurtjes van renault een mooi schilderij van renault, en die clio16v komt! de peugeot is ff tijdelijk en lekker goedkoop in alles. hij rijdt best oke moet ik zeggen.
groetjes
groetjes
Nou dan zal ikiedereen maar even wakker schudden, t is bedroevend wat voor prestaties zo'n 106 GTI neerzet....RenaultclioII16v (Peter) schreef:120 pk met 800 kg ofzo... Dat zal best vooruit willen

Met 120 pk heeft Renault het beter gedaan, want zo'n 106 is vlot, maar zeker niet snel

Ik zou me acbsoluut niet schamen als ik Peugeot heet.
De auto weegt namelijk 925 kilo en heeft inderdaad 120 PK. Als je dan in 8,7 sec op de 100 zit en een top van 205 haalt, vind ik dat echt geen slechte prestatie.
De auto weegt namelijk 925 kilo en heeft inderdaad 120 PK. Als je dan in 8,7 sec op de 100 zit en een top van 205 haalt, vind ik dat echt geen slechte prestatie.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
met 2 vingers in de neus
jaja zo makkelijk ga je er voorbij , ik snap het ook niet 120 pk en toch net niet .

jaja zo makkelijk ga je er voorbij , ik snap het ook niet 120 pk en toch net niet .
Om precies te zijn 120 pk met 950 kg, maar die wagentjes moet je niet onderschatten. En al helemaal niet in bochten. Bekende van mij had laatst de 1.4 sport van z'n moeder bij zich, en ik moet zeggen dat dat heerlijk de bochten door ging (zelfde onderstel als gti).RenaultclioII16v (Peter) schreef:120 pk met 800 kg ofzo
Dat zag je wel bij het Franse Autosport festival in Lelystad. De toch bijna standaard 106jes GTi reden bijna alle andere verlaagde, getunede bakken eruit. En dat puur en alleen op bochtengedrag!
Ik heb een paar keer in een 106 1.4 XSi gereden en zo'n bak ligt dus echt als een huis! Daar kan Renault nog iets van leren...
Ik heb een paar keer in een 106 1.4 XSi gereden en zo'n bak ligt dus echt als een huis! Daar kan Renault nog iets van leren...
nou zeer zeker wel...
Mn ma heeft er 2 gehad, en die gingen echt zo om hoor...
Ben ook nog is wezen proefrijden, en toen presteerde een maatja van me, om een 106 GTI tegen een lantaarnpaal te parkeren met een proefrit

Mn ma heeft er 2 gehad, en die gingen echt zo om hoor...

Ben ook nog is wezen proefrijden, en toen presteerde een maatja van me, om een 106 GTI tegen een lantaarnpaal te parkeren met een proefrit

Tja... Met gas los in een bocht op hoge snelheid wordt elke auto aan de achterkant licht, ja... 
Ik heb het nog nooit meegemaakt met een 106 XSi/GTi. En toen hebben we toch echt een paar dagen achter elkaar alle dijkjes van noord-oost Brabant gehad!
Bij Top Gear van een paar jaar geleden testen ze dat ding tegen een Porsche 911 en hij kon echt heel, heel ver meekomen in de bochten.

Ik heb het nog nooit meegemaakt met een 106 XSi/GTi. En toen hebben we toch echt een paar dagen achter elkaar alle dijkjes van noord-oost Brabant gehad!

Bij Top Gear van een paar jaar geleden testen ze dat ding tegen een Porsche 911 en hij kon echt heel, heel ver meekomen in de bochten.
Clio ookMerijn schreef:Achterkant uitbreken? Da's niet waar dus... Een 205 wel, ja! Levensgevaarlijk, maar wel leuk!
Een Clio ook, ja... Maar toch wel wat minder dan een 205, volgens mij. Ik heb een keer zonder enige aanleiding een spin van 180 graden gemaakt met een verlaagde 205. Okay, het was ietwat vochtig, maar toch... Met mijn Williams krijg ik dan echt niet voor elkaar!
Clio's zijn braver, tuurlijk kunnen ze omkomen maar ze zijn niet zo sterk als een GTT fase1 (erger als fase 2) of een 205.
Laatste kan helemaal erg zijn, maar leuk als je em kan controleren
Die 106-jes en 306-en liggen zo strak op de weg doordat ze een meesturende achteras hebben (op hellen dus) Daardoor kunnen ze erg strak de bocht door.
En sja hoe harder je door de bocht gaat, hoe harder ie kan omkomen he
Laatste kan helemaal erg zijn, maar leuk als je em kan controleren

Die 106-jes en 306-en liggen zo strak op de weg doordat ze een meesturende achteras hebben (op hellen dus) Daardoor kunnen ze erg strak de bocht door.
En sja hoe harder je door de bocht gaat, hoe harder ie kan omkomen he

Zoooo leuk he een beetje driften...
Zorg dat je een rustig en ruim aangelegd industrieterrein hebt, met mooie platte asfalt bochten...
En dan kan je leuk oefenen, bijv. ook met een achterwielaangedreven auto, en nat weer.....Hmmmm

Zorg dat je een rustig en ruim aangelegd industrieterrein hebt, met mooie platte asfalt bochten...

En dan kan je leuk oefenen, bijv. ook met een achterwielaangedreven auto, en nat weer.....Hmmmm

Afgelopen winter ben ik 360 graadjes rond gegaan op de randweg