Op een dag wordt je wijs, en koop je een Renault 11.........

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

jeroen.k schreef:Das nog niet eens zoveel meer als mn 1.7...11 pk maar :p

en 30 Nm koppel
Ja, en maar 4 pk meer als een Clio Rsi.

Oftwel: ik ga eens op zoek naar een andere cilinderkop. Beetje vlakken, frezen enzo......



Ow, enne @ Maarten: bedankt voor het plaatsen van de fotos!!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

kan die turbo hier niet op :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

graag gedaan :)
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

canonballman schreef: Ik zal straks of morgen eens naast een clio 16v of Willie gaan staan, kijken hoe hard ik snot wordt gereden........ :@
Morgen!? :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Merijn schreef:
canonballman schreef: Ik zal straks of morgen eens naast een clio 16v of Willie gaan staan, kijken hoe hard ik snot wordt gereden........ :@
Morgen!? :D

Go ahead, PUNK, make my day..... :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :wink:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

geen klachten over koppel onderin, dus die uitlaat is wel ok.

tis niet echt een toerenblokje, als je dat wel wilt moet je echt aan 't torretje zelf gaan schroeven.
rev it like a rental
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik weet niet waar Reinier over zeurt, maar dat ding is serieus snel, hoor! :) We hebben 'm vanmorgen even naast mijn Williams gezet en dat scheelde maar heel weinig. We stonden er allebei een beetje van te kijken eigenlijk!

Daarna nog even een stevige testrit gemaakt en ik kon de :D op mijn gezicht geen seconde onderdrukken! De uitlaat, de snelheid, de kijkende mensen, die snelheidsmeter die naar 210 loopt... (Y)

Maareh, die sprint doen we nog wel een keer als we voor een rood stoplicht staan! :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Yup, hij is inderdaad sneller als verwacht! Kon Merijn net niet bijhouden. Later die middag heb ik nog met een Clio 16v (95-er) gesprint en de eerste sprint was ik net iets sneller, en de tweede sprint ging het gelijk op, tot ongeveer een kilometer of 140, toen moetsen we remmen.

@Menno: inderdaad, koppel onderin is gewoon top. Uit jouw reactie kan ik opmaken dat te weinig tegendruk je koppel onderin om zeep helpt?? En bovenin is weinig tegendruk nou juist goed?
Koppel heeft ie idd genoeg. Begint bij 3500 goed te trekken. Tot de 5500,daarna kun je wel doortrekken, maar dan is het heel ver gedaan met de pret. 6000 schiet de begrenzer erin.

Op top loopt ie vlot door naar 210 op de teller (wijkt veel af:kleine bandjes), maar bij 210 km/u maakt ie dan 5500 toeren, en gaat ie eigenlijk niet meer harder. Waarschijnlijk met gaat ie met grotere wielen/banden wel harder op top, pmdat ie dan bij dezelfde snelheid nog niet aan de 5500 zit.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En doordat ie bij 5500 tpm niet meer hard trekt lijkt ie niet geweldig hard te gaan.

Wat is daar nog aan te doen? Dat ie dus langer blijft trekken?
Denk dan aan (voor mij) 'goedkope' tuning?
Daaronder versta ik: kop vlakken, inlaatkanalen vergroten/verbeteren, evt. chippen.

Dus niet andere nokkenas = prijzig niet?

Eventueel kan ik wel el cheapo een nokkenas laten 'opspuiten' en daarna slijpen in een beter vorm. Maar ik zou niet weten wat te veranderen.....meer lift?


Voorlopig ga ik het ding effe 'afmaken' (verlagen e.d.) en een keertje gassen op de Ring oid. Misschien komend weekend....... >-)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

hmm die achtkleppers bulken van het koppel dus daar haal je de winst uit
als je de ademhaling perfectioneerd en een leuk chippie laat bakken kom je wel een eindje
wil je een knaller maken wordt het toch een nokke stokkie
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, dacht ik eigenlijk ook al......

Maar ja, om nou een hoop geld in een achtklepper te steken is ook weer een beetje onzin he?
Kan dan beter gelijk voor een 16klepper gaan.

Misschien alleen maar koppie vlakken en inlaatkanalen bewerken.......
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Ik zou dat luchtfilter trouwens ook veranderen...hangt nu lekker warme lucht te zuigen... :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens mij is ie dan nog aardig rap
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

jeroen.k schreef:Ik zou dat luchtfilter trouwens ook veranderen...hangt nu lekker warme lucht te zuigen... :(
Hoho, als je links onder op de foto kijkt dan zie je dat daar een originele luchthapper zit die frisse lucht naar het luchtfilter voert. En dan maak ik er nog 1 slang bij, dus dat komt goed :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tom schreef:volgens mij is ie dan nog aardig rap
Tja, je hebt helemaal niet het idee dat ie redelijk snel is, doordat ie bij 5500 tpm niet meer hard trekt.

aan de andere kant: bij 3500 tpm trekt ie behoorlijk hard.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En dan nog: we willen allemaal meer!!!

Ik heb hier nog niemand horen zeggen: "mn auto is ZO snel, ik wou dat het allemaal wat minder hard ging!"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wel lachen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, en hij ziet er ook zo snel uit!!! NOT :wink: :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hij heeft ook inderdaad het onderstel van een snelle wagen! :D Helt helemaal niet over of zo. (Y)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee, helt helemaal niet over.......

Hij rolt gewoon om als je te hard gaat :lol:

Maar daar gaan we (ik dus) aan werken. Kzal de slijptol eens aanslingeren.....
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

canonballman schreef:En dan nog: we willen allemaal meer!!!

Ik heb hier nog niemand horen zeggen: "mn auto is ZO snel, ik wou dat het allemaal wat minder hard ging!"
Mijn auto is ZO snel, ik wou dat.......... :lol:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik had ook het gevoel dat mn GTT niet zo snel was met de volvomotor, tenminste, dat gevoel had je niet echt. Ik dacht, is dit nou alles??

Totdat je bij het stoplicht staat met andere auto's, bv een Golf GTI 16V, die je toch wel aan gort rijdt :)

Alleen jammer dat ie je dat gevoel niet geeft :(
Mrtn = Maarten
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:Nee, helt helemaal niet over.......

Hij rolt gewoon om als je te hard gaat :lol:

Maar daar gaan we (ik dus) aan werken. Kzal de slijptol eens aanslingeren.....
Ah de apk-goedgekeurde manier volgens Canonballman:

-Een aantal veerwindingen afslijpen
-Gaten in de veer boren
-Gaten in de schotels boren
-4 Grote tie-wraps door de gaten

klaar :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Haha, ik heb mijn goedkoop-verlagen-en-toch-APK-waardig truc al een keer verklapt aan jou zie ik :lol: :wink:

Alleen gaten in de veren boren? hoeft niet hoor! Gewoon de tiewrap om de winding......


Maar ik ben al bij de APK geweest: afgekeurd op enkele futiliteiten. Wiellager is het belangrijkste.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En misschien doe ik eens gek en bestel ik gewoon een NIEWE SET VERLAGINGSVEREN!!!!!!!!!


Zullen wel niet leverbaar zijn in de door mij gewenste maat: -80 milimeter :smoke: :smoke:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Owja das idd nog makkelijker, dan alleen hopen dat de veer niet gaat draaien ;)

En ja het truukje had je al es verklapt, dat had je al een toegepast op een ouwe ford feest (of escrot).
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:En misschien doe ik eens gek en bestel ik gewoon een NIEWE SET VERLAGINGSVEREN!!!!!!!!!


Zullen wel niet leverbaar zijn in de door mij gewenste maat: -80 milimeter :smoke: :smoke:
Misschien passen die van een GT eronder of nog mooier zou zijn als de complete veerpoot eronder past?

Kun je maybe nog wat extremer camber creeren ofzo 8)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

De veer KAN niet draaien, want die wordt door de onderste veerschotel (veerpoot) op zijn plaats gehouden.

En als je aan half jaar op zoek bent naar verlagingsveren die meer als 40 mm verlaging geven en je hebt ze NOG niet gevonden......Tja..

En met die Fiesta heb ik op Zantvoort gereden, en later nog dagelijks gebruik: Nooit problemen gehad.

En een wegligging........ super! Kun je van een standaard Ford niet vaak zeggen.

Waren uiteindelijk verlagingsveren voor Escort/Orion waar ik nog 3 (!!3 ja!) windingen hen afgehaald. Icm met een Kayaba demperset... :p :p :p bochtengeil gewoon, heb zelfs ooit een P911 voorbij gestoken op een bochtige dijk.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:
canonballman schreef:En misschien doe ik eens gek en bestel ik gewoon een NIEWE SET VERLAGINGSVEREN!!!!!!!!!


Zullen wel niet leverbaar zijn in de door mij gewenste maat: -80 milimeter :smoke: :smoke:
Misschien passen die van een GT eronder of nog mooier zou zijn als de complete veerpoot eronder past?

Kun je maybe nog wat extremer camber creeren ofzo 8)

Volgens mij helaas niet!! Heb namelijk nog een nieuwe set veren en gele konis liggen voor een fase 2 GTT.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Maar ik ga het wel proberen denk ik. Niet geschoten.......
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja je kan het proberen, desnoods GTT fusee meenemen, halee :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nou, net weer een sprintje getrokken met een kadeath GSI 8v. Ging gelijk op! Met het vorige blok (130 pk) was dat ding waarschijnlijk sneller geweest, maar nu met een 115 pk blokje kon ik er gewoon naast blijven.

Mn Elfje is dus sneller als gedacht!

Oeff......
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

canonballman schreef:Ja, dacht ik eigenlijk ook al......

Maar ja, om nou een hoop geld in een achtklepper te steken is ook weer een beetje onzin he?
Kan dan beter gelijk voor een 16klepper gaan.

Misschien alleen maar koppie vlakken en inlaatkanalen bewerken.......
neehee doe dat nou niet
uit een 8 klepper kan je veel meer halen16 kleppers is alleen maar vermogen en geen koppel onderin
dus dat is alleen maar top snelheid wat die dingen draaien
hou het bij een achtkleppertje en pak die leuk aan
kijk eens wat je kan doen door de verbrandings kamer te optimaliseren
dus mischien moet je het dakje van de zuiger ook wel wat aanpassen
heb je dat goed dan heb jij straks gewoon tot op de 160 een willie verslinder
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:Nou, net weer een sprintje getrokken met een kadeath GSI 8v. Ging gelijk op! Met het vorige blok (130 pk) was dat ding waarschijnlijk sneller geweest, maar nu met een 115 pk blokje kon ik er gewoon naast blijven.

Mn Elfje is dus sneller als gedacht!

Oeff......
Mooizo, nu naar de grond met die bak en alle onnodige rommel eruit kieperen. Dan ben je best tevreden denk ik :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef: Mooizo, nu naar de grond met die bak en alle onnodige rommel eruit kieperen. Dan ben je best tevreden denk ik :)

Kijk, JIJ snapt het!!

Kun jij gedachten lezen???
Plaats reactie