Lambda sonde voor je GT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Daaf (Davy)

Ok,

Laatste vraag voor de vakantie :D.....

Lijkt me nuttig om een Lambda sensor op me GTtje te bouwen. Wat heb ik precies nodig? Sensor zelf, afleesunit.
Ik heb alleen bergepen dat bepaalde sensoren te "traag" zijn om de uitlaagassen van een turbomotor te lezen. Info please.....heren Speedline en Robert :worship: hebben jullie nog aardige tips?
Derby

Waarom lijkt je dat nuttig. Heb je moeite om lid te worden van greenpeace en wil je hierme bewijzen dat je echt een goed mens bent???? :wink:

Derby
Steven
Car: M536

Beter uitlaatgastemperatuur :)
Daaf (Davy)

Derby schreef:Waarom lijkt je dat nuttig. Heb je moeite om lid te worden van greenpeace en wil je hierme bewijzen dat je echt een goed mens bent???? :wink:

Derby
EUh....om te kijken of je motortje te arm/rijk loopt?
Milieu interesseert me geen reet :p

Ik BEN een goed mens :D.....ik rijdt GT
Derby

en wat wil je met te arm te rijk info. Als je een koelingsprobleem hebt en hij is te arm kun je het rijker zetten en als je vindt dat het verbruik te hoog is kun je armer zetten. En dan. Een carb is een compromis bij een laag toeretal te arm en bij hoog weer te rijk het is altijd wat met zo'n ding.

Maar goed jou geld. je wilt dan een lineaire lambda sensor. Bij voorkeur met karakteristiek. een kastje wat je voltage omrekend in een lambda waarde. en that's it.

Dat is volgens mij alles.
Ga eens naar een auto dealer die motoren leverd die euro vier kunnen halen grote kans dat die ook een lin. lambda sensor in de uitlaat hebben zitten. Moet je alleen die omreken kast nog maken

Succes

Derby
Riël
Über-Spammer

Je kan michel s. es lastigvallen, hij heeft 't al eens gemaakt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline

Een kwalitatieve breedband (wide-band) lamda (air/fuel ratio) sensor met een korte reactietijd en een niet al te piekerige karakteristiek kost al gauw muchos pesos...

€ 450,- begint het wel zo'n beetje bij :@

Grtz,

Speedline.
Laatst gewijzigd door speedline op zo 12 okt 2003 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
gille
Contacteer:

speedline schreef:Een kwalitatieve lamda (air/fuel ratio) sensor met een korte reactietijd en een niet al te piekerige karakteristiek kost al gauw muchos pesos...

€ 450,- begint het wel zo'n beetje bij :@

Grtz,

Speedline.
fastchip levert voor de 21Turbo een kastje voor een en ander af telezen,met verzendingskosten 358 euro heb je zo iets al,neem kontakt op mert fastchip,misschien levert die voor de GTT ook wel zoiets
Michel S.
Contacteer:

Wat speedline aanhaalt klopt. Een lambdasonde wat snel genoeg is en een fatsoenlijk signaal geeft om mee te werken zijn erg prijzig. Daarbij is de levensduur van zo een ding dacht ik gelimiteerd tot enkele honderden uren.

Voor het gewone simpele werk (wel of niet rijk) kun je de gewone lambdasonde gebruiken. Daarmee kun je zien of die niet te arm loopt. Meer eigenlijk ook niet.
Tuurlijk is het mogelijk om er een 10-leds bar op te maken. Maar uiteindelijk heb je alleen maar meer licht in de auto. Want je leest er vrij weinig van af behalve rijk of niet.

Maar inderdaad. Heb er wel eens zo 1 gemaakt, maar het schema heb ik van Menno gekregen. Staat nog ergens online.

greetz

Michel
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie