sleutels weg! Op stuurslot!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
martini
Contacteer:

Wie heeft er ervaring met bovenstaand probleem?
Hoe krijg je een 5je van het stuurslot zonder al te veel te slopen?

Bij voorbaat dank, Marcel
GTT__Geert

Kan ik je niet mee helpen sorry.... maar wat wil je daarmee bereiken dan als ie van stuurslot is ??..
don't be a fool, wrap your tool
-=Chuckie=-
Contacteer:

Ken die hem slepen of verplaatsen denk ik.
Mrtn
Car: R5GTT

Je krijgt je slot niet uit je stuurhuis zonder de sleutel. Je sleutel moet je draaien tot een bepaalde stand waarna je de geleiding kan indrukken en je slot eruit trekt. Maarja.... als je de sleutel hebt is ie ook zo van stuurslot af :lol: ik (S) slaap nog half. Wat ik eigenlijk wilde zeggen volgens mij.. je slot krijg je er niet uit om zo je stuurslot op te heffen zonder sleutel :) Je stuurhuis loskoppelen dan maar
Mrtn = Maarten
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Mrtn schreef:Je krijgt je slot niet uit je stuurhuis zonder de sleutel. Je sleutel moet je draaien tot een bepaalde stand waarna je de geleiding kan indrukken en je slot eruit trekt. Maarja.... als je de sleutel hebt is ie ook zo van stuurslot af :lol: ik (S) slaap nog half. Wat ik eigenlijk wilde zeggen volgens mij.. je slot krijg je er niet uit om zo je stuurslot op te heffen zonder sleutel :) Je stuurhuis loskoppelen dan maar
[off-topic]

Je blijft ons soms verbazen joh :)
je brengt het vaag maar bedoeld het goed :lol:

[/off-topic]
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Mrtn

:lol: :lol:
Mrtn = Maarten
Remco_Rs
Contacteer:

Ik heb het zelf ook al eens gehad bij mijn andere 5,Daar heb ik dus gewoon het hele contactslot gedemonteerd,,Die zit met een zo genaamde breekbout vast( ronde kop) die sla je gewoon linksom tot die breekt,daarna eff flink kloten,en je hebt je slot eruit...15 min werk ongeveer..Daarna ga je desnoods naar de sloop en haalt een andere met sleutels :)
Mrtn

Je slot zit geborgd met een klein schroefje, daarna vallen er 2 drukpennetjes van het contactslot in je stuurhuis. Deze drukpennetjes moet je indrukken om je contactslot uit het stuurhuis te halen, en dat lukt alleen als je de sleutel op een bepaalde stand draait.

Breekkop? hoe bedoel je precies?
Mrtn = Maarten
Remco_Rs
Contacteer:

Ik bedoel dus,,je "Contactslot" zit dus om je stuurkolom vast,,Maar om het gehele Contactslot los te krijgen,zal je die breekbout los moeten halen,,,ZOdat je hem dus in zijn geheel los kan koppelen,,Ik heb dit zelf ook gehad ,,omdat hij niet meer op die speciale stant kon,om het inwendige los te trekken,,Dus vandaar
martini
Contacteer:

ZERO-X schreef:Ik heb het zelf ook al eens gehad bij mijn andere 5,Daar heb ik dus gewoon het hele contactslot gedemonteerd,,Die zit met een zo genaamde breekbout vast( ronde kop) die sla je gewoon linksom tot die breekt,daarna eff flink kloten,en je hebt je slot eruit...15 min werk ongeveer..Daarna ga je desnoods naar de sloop en haalt een andere met sleutels :)
en na al dit geweld past er nog wel een ander slot in? ik ga morgen ens op mijn gemak kijken hoe het zit daaronder... ik had inmiddels een nieuwe set sleutels besteld via de dealer, maar alleen de sleutel van de deuren past, niet die van het contactslot... da's balen, ik had het liever andersom[/quote]
Remco_Rs
Contacteer:

ja hoor,,dan kan je gerust weer een ander slot halen,,Maar net als je zelf al zegt,,bekijk het geheel eerst maar eens rustig ,voor dat je begint te slopen Succes (Y)
Remco_Rs
Contacteer:

ja hoor,,dan kan je gerust weer een ander slot halen,,Maar net als je zelf al zegt,,bekijk het geheel eerst maar eens rustig ,voor dat je begint te slopen Succes (Y)
Riël
Über-Spammer

Een breekbout is normaal al afgebroken met monteren, anders valt 't nut van die bout ook in het niets hé :) Die moet je even loskappen met een klein beiteltje. Ja, dat gaat. Ik heb het bij een 5 nog niet gezien, bij een golf wel.

Optie 2 is dikke staaf door het stuur en eens hard drukken erop. Met wat mazzel breekt alleen het stuurslot :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Derby

ja je kan het stuurslot proberen te breken. Bij opel kadett is dat easy weinig kracht hoop plezier.
ander proberen of je en slijttol in die bout kan zetten en dan een sleuf slijpen en kijken of je dan met een schroevendraaier los kan draaien anders met een hamer en beitel.

Derby
Plaats reactie