Hoe zuinig rijdt je wagen?
-
- Moderator
- Car: Megane
ik weet dat ik duur rij maar hoe duur geen idee en het maakt muh ook nie uit want ik vind rijden leuk de benzine boeit muh niet 

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Weer een meting gedaan, voornamelijk snelwegrijden:
1 op 21.
1 op 21.
ja, dat bestaat zeer zekerGecko298 schreef:1.2 16v ??????? bestaat dat ??????met mijn clio ongeveer 750 kilometer op zo'n 43 liter benzine
is ongeveer 1:17
tis ook maar een 1.2 16V
toch laat ik me af en toe eens gaan tot de 6000 toeren
wat dacht jij dan ?
ik rij dr zeker voor nix in

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Die van mij gebruikt ongeveer 6,5 liter op 100km
Dat is voor het grootste deel 80 km wegen, wat best zuinig rijdt.
Dat is voor het grootste deel 80 km wegen, wat best zuinig rijdt.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Ik kan met mijn gtt 500 km rijden en dan brand het reserve lampje nog net niet. Lijkt mij wel een net verbruik toe. Alleen is dit op lange afstanden (naar haarlem toe bijv)
There will be plenty of time to rest when your dead
-
naar spanje gemiddeld een op 13 met snelle nokkenassen wowie 

if it isn't possible it is not impossible
-
- Contacteer:
ik zit meestal tussen 1 op 11 - 1 op 13 en ik rij haast geen snelweg km's
-
- Contacteer:
Ik heb het even uitgerekend. Na de vorige tankbeurt zette ik de dagteller op nul en nou ik weer ging tanken ging er 42,02 liter in.
Daar heb ik 428 km mee gehaald. Ergo: mijn Scénic 1.4 16v rijdt 1 op 10!
Wellicht vraag je je af hoe iemand het in vredesnaam voor elkaar krijgt om 1 op 10 te rijden met een 1.4. Welnu:
- Peter
Daar heb ik 428 km mee gehaald. Ergo: mijn Scénic 1.4 16v rijdt 1 op 10!
Wellicht vraag je je af hoe iemand het in vredesnaam voor elkaar krijgt om 1 op 10 te rijden met een 1.4. Welnu:
- Je hebt hier nergens lange rechte stukken: alles is bochtig, heuveltje op en af, steeds op- en neerschakelen, remmen, voorrang verlenen want het is één groot dorp vanaf de kust tot waar ik woon. Stadsverkeer dus.
- Ik heb altijd de air conditioning aan en pas deze week heb ik hem niet op maximaal staan.
- Ik, eh, rijd niet bepaald zuinig.

- Peter
Tom schreef:is dit niet meer een topic voor de lupo 3l club ofzo![]()
Ik tank gewoon als het nodig is.

-
- Contacteer:
Cijfertjes zijn altijd interessant, toch?Tom schreef:is dit niet meer een topic voor de lupo 3l club ofzo![]()
Ik moet mijn nieuwe GTT toch ook maar eens nakijken, even het verschil met de diesel-express bepalen

't is in ieder geval meer, ik tankte 3 keer op de heenweg naar sittard vanaf enschede, en elke keer zo'n 15 liter (anders ben ik bang dat de tank overstroomt tijdens het tanken, en da's zonde)
Rijdt dat een Beetje? een Lupo met een 3L blok erinTom schreef:is dit niet meer een topic voor de lupo 3l club ofzo![]()

-
R19 16v ph2 '92 1:10 of 1:11
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
-
- Moderator
- Car: MB
weet je wat die 3l betekent ??laguna2 schreef:Rijdt dat een Beetje? een Lupo met een 3L blok erinTom schreef:is dit niet meer een topic voor de lupo 3l club ofzo![]()
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Volgens laatste berekeningen rijdt de gtt 1 op 4,7. Buh. Toch wat minder aan't gas gaan hangen. Of ik heb die sproeiert te groot geboort. Whatever, 't loopt wel 

-
- Contacteer:
Ik denk dat hij de Lupo bedoelt die 3 liter gebruikt op 100 km 
Maar een Lupo met een 3L motor kan ook best hard gaan, en verbruikt ook behoorlijk wat meer denk ik

Maar een Lupo met een 3L motor kan ook best hard gaan, en verbruikt ook behoorlijk wat meer denk ik

op de snelweg ongeveer 300 km met een volle tank,
in de stad wil ik het niet eens over hebben.
in de stad wil ik het niet eens over hebben.
-
Mijn R19 1.4
In de stad 1: 13,3
Op de snelweg 1:17
Hebben mijn pa en ik uitgerekend.
In de stad 1: 13,3
Op de snelweg 1:17
Hebben mijn pa en ik uitgerekend.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bang dat de tank overstroomt?Joost (DoubleYou) schreef:Cijfertjes zijn altijd interessant, toch?Tom schreef:is dit niet meer een topic voor de lupo 3l club ofzo![]()
Ik moet mijn nieuwe GTT toch ook maar eens nakijken, even het verschil met de diesel-express bepalen
't is in ieder geval meer, ik tankte 3 keer op de heenweg naar sittard vanaf enschede, en elke keer zo'n 15 liter (anders ben ik bang dat de tank overstroomt tijdens het tanken, en da's zonde)

Knap als je het erin krijgtJoost (DoubleYou) schreef:Ik denk dat hij de Lupo bedoelt die 3 liter gebruikt op 100 km

Laatst gesport tegen een Lupo TDI Dat gaat pas hard!

O ja, mijn R19...gokje maar als ik me best doe 1 op 8 en bij normaler gebruik 1 op 10 ongeveer

-
- Contacteer:
Dat is dus het probleem: dat doet die pas als de tank aan het overstromen is...jeroen.k schreef:Bang dat de tank overstroomt?Die spuit stopt gewoon als je tank vol is hoor
-
Met mijn GTT doe ik ongeveer een 250km met de volle tank.
De Willy minimaal 350km en max 550km
R21T wil ik niet weten.En de A610 is op mijn pa zijn kosten, ik dacht iets van een 300km
De Willy minimaal 350km en max 550km
R21T wil ik niet weten.En de A610 is op mijn pa zijn kosten, ik dacht iets van een 300km
-
- Contacteer:
Als ik dat zo eens lees is mijn 1:10 zo gek nog niet eens, zeker als je bedenkt dat die 1.4 een beetje aan de lage kant is voor een vrij grote bak als een Scénic.
OK OK OK, de genoemde auto's zijn allemaal net ietsje sneller dan de mijne, maar toch.
- Peter
OK OK OK, de genoemde auto's zijn allemaal net ietsje sneller dan de mijne, maar toch.
- Peter
mijn 1.2i reed naar italie(met de originele velgen)
550 km op 35L.......maar met de 16 " haal ik net 400 km
wie mooi wil zijn moet pijn lijden
550 km op 35L.......maar met de 16 " haal ik net 400 km

wie mooi wil zijn moet pijn lijden

-
- Contacteer:
ik mag blij zijn met 1 op 10 op lange afstanden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
kom op, dat meen je niet, dat is 1:5. Dan rijdt je dus continue alleen maar volgas?!? Of je auto is niet helemaal goed, want dat is echt bezopen zo'n verbruik, of heb je je carb uitgeboord met een 10mm boorDr.Turbostein schreef:Met mijn GTT doe ik ongeveer een 250km met de volle tank.

Ik haal meestal 550km op een tank, een dagje nurburgring is altijd nog goed voor >500 op een tank, en dan rijdt ik goed door