[GTT Ph1] Tankontluchting

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
laguna2
Contacteer:

Ik heb een probleempje met de ontluchting van mijn benzinetank. Als ik tank slaat de pomp na een liter of 2 uit.. dan moet ik even wachten en dan kan er weer 2 liter in.

Iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen?
Riël
Über-Spammer

Precies dat wil ik nu ook wel eens graag weten! Het is een ontluchtingsslang die niet goed doorlaat. Beste denk ik alles eraf halen en goed schoon maken. Ik weet niet of er ergens een klep zit, anderen hier misschien wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
haan

die klep zit waarschijnlijk onder je achterbank.. correct me if i'm wrong
Riël
Über-Spammer

Dat is de vlotter.
Dennis VK

die pomp slaat toch uit op het moment dat er spetters tegen zijn sensor komen? Toch niet op de heersende druk in de benzinetank?

maar jij hebt het probleem dus uh...ik weet wel idd wat Riel zegt dat de benzinevlotter onder de bank zit, die was bij mij defect en is inmiddels vervangen. Dat is een simpele klus, misschien kan je die eens loshalen en kijken.

Je steekt eerst die kunststofdop er af, je steekt de 3 slangen van de vlotter los. (misschien is 1 hiervan de ontluchting, dat weet ik niet). Dan draai je die zwarte cilinder los (heb ik met een waterpomptang gedaan, dus de 2 poten er inzetten, schroevendraaier erdoor en dan kan je beter kracht zetten, snappie?) En dan kan je de vlotter er zo uit pakken.

Wij hebben destijds ook door die slangen lopen blazen met perslucht omdat we niet wisten waar deze naartoe liepen en ook omdat de benzinetoevoer slecht was, dus dat zou je ook eens kunnen doen.

Succes,
Dennis
Riël
Über-Spammer

Nee, voor de ontluchting moet je 't daar niet zoeken. Er loopt langs de dikke slang waar je in tank een andere slang, en daar zit een systeempje.
ChrisClio16V

Mmm, ik heb dan geen GTT, maar ken het probleem. Ik los het op door de slang er een beetje schuin in te steken, dan slaat ie niet meteen af maar gewoon wanneer ie vol is. 'Tis een idee...
laguna2
Contacteer:

ChrisClio16V schreef:Mmm, ik heb dan geen GTT, maar ken het probleem. Ik los het op door de slang er een beetje schuin in te steken, dan slaat ie niet meteen af maar gewoon wanneer ie vol is. 'Tis een idee...
Zover was ik ook al.. maar het probleem is dat de lucht die in de tank zit er niet uit kan. Het vulpistool anders houden werkt dan niet.

Niemand van de GTT-goeroes die een antwoord heeft?
Riël
Über-Spammer

Nee schuin houden werkt idd ook niet. Kom op, iemand moet dat toch wel weten?
catrinus

De ontluchtingsslangen van je tank lopen vrolijk over je tank heen. Ze komen samen bij je vulhals waar een pijpje in de hals zit waar de lucht uit komt. Wat je zou kunnen doen is de ontluchtingsslangen van je vulhals halen en ze doorblazen met lucht.
There will be plenty of time to rest when your dead
laguna2
Contacteer:

up.. iemand foto van hoe het precies zit Ui de Haynes wordt ik niet veel wijzer
Plaats reactie