R5GTT LEkken....

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Daaf (Davy)

OK :(

het 5je lekt (nog steeds),
Van één plek weet ik waar het vandaan komt (doorvoerstuk van kabel moterkap) maar van 2 andere plekken niet.

Plaatsen:
1) bij bestuurdersportier beetje vooraan (dus zo'n beetje op de dreunplaat)

2) Bijrijderskant in het midden vooraan naast de ronding waar de versnellingsppok inzit.

Wie heeft er tips wat ik allemaal kan nakijken?
Ik zat zelf te ddnken aan:
deurrubbers (ga ik maar nieuw kopen)
plastic kapje over kachel heen in schutbord (maja das nog zo goed als nieuw, geen scheuren iig)

Verder iemand goede ideeen?

Hij gaat trouwens deze week wel naar binnen in een garagebox om de winter door te komen :D, kost een berg, voel ik me stukken beter door....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Kijk de plek waar je speakers zijn gemonteerd eens na. Daar willen ze ook wel eens lekken.
Goof

Als je parafan (plastic kapje) nieuw is zal het daar niet aan liggen. Ik heb tijd zonder gereden, water liep zo naar binnen :(. Met nieuwe geen probs meer :)
Daaf (Davy)

Chris schreef:Kijk de plek waar je speakers zijn gemonteerd eens na. Daar willen ze ook wel eens lekken.
Hoe bedoel je precies? Waar lekt het dan? Waar moet ik naar kijken? Daar ligt nl wel het plasje water. Kan alleen geen leksporen zien op de bekleding....
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Daaf, normaal gesproken zijn de boxen gemonteerd met 4 schroefjes. Men wil wel eens te lange gebruiken, waardoor er door het plastic parafan gedraaid wordt.
Resultaat, vochig van binnen.
Haal daarom je speakerkapje er ff af, en controleer de montage van de boxen.
Net wat Goof al zegt, soms zit er helemaal geen plaat meer achter, of soms een verknipte vuilniszak.
Goof

Ik bedoelde parafan boven schutbord ;)
Marcel J.

Volgens mij zitten in de deuren gaatjes waaruit het water loopt wat in de deur komt. Waarschijnlijk zijn die verstopt (roest :( ) en loopt het water via de box naarbinnen. Gewoon deur open zetten en tuinslang tegen het raam houden.

Wat die natigheid betreft bij de versnellingspook; kagelradiateur?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Goof schreef:Ik bedoelde parafan boven schutbord ;)
LB, water=water. ;)

Jij bedoelt waarschijnlijk die plaat boven je krikbak/accu/blower.
Bij mijn zwarte GTT ontbrak die ook met als resultaat, nattigheid bij de bestuurderskant.
Daaf (Davy)

Chris schreef:Daaf, normaal gesproken zijn de boxen gemonteerd met 4 schroefjes. Men wil wel eens te lange gebruiken, waardoor er door het plastic parafan gedraaid wordt.
Net wat Goof al zegt, soms zit er helemaal geen plaat meer achter, of soms een verknipte vuilniszak.
Aha! Zijn die plastic platen nog te krijgen bij Reno?
Dat maar eens checken dan....Thanks
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jep, die kan je nog nieuw bestellen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Chris schreef:Jep, die kan je nog nieuw bestellen.
maar niet schrikken van de prijs voor een stukkie plastic , het is eigenlijk niet normaal . vraag maar aan chris . ik weet alleen dat het best veel was, maarja het is wel de oplossing .
Daaf (Davy)

Chris schreef:Daaf, normaal gesproken zijn de boxen gemonteerd met 4 schroefjes. Men wil wel eens te lange gebruiken, waardoor er door het plastic parafan gedraaid wordt.
Yup,

net wezen kijken.....geen plastic meer achter de bekleding. Welke mongool haalt dat platsic dan ook weg......
Anyway, nieuw bestellen dus.....samen met dat plastic ding over de prafan.....was nog wel redelijk goed , maar beter vernieuwen dan weet ik het zeker...kost je wat.....
Dennis VK

Bedoel je nu de gehele plastic plaat die je hier ziet? want er zit nog gewoon een plastic "zak" achter de speakers.
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/overig2.jpg[/img]

En misschien verkijk je je op het water in het midden. Bij mij was het zo dat de voorschermen volledig vol zaten tot aan het raam toe. Dus zand, bladeren en andere rotzooi. Achter die kunsttofplaat en de spatbordverbreders. Daardoor kon het water bij regen niet naar de onderkant van de auto afgevoerd worden en juist omdat het vol loopt daar, liep het bij mij zowel aan de zijkant als boven bij het raam naar binnen, en het water (door cohesie) loopt langs je raamkant (achter je dash)door naar je kachelhuis en daar loopt het dan naar beneden.

aan de zijkant kwam het bij mij via een rubber naar binnen, die je in eerste instantie niet ziet zitten, het zit achter die zwarte mat. Dus check ook even waar deze nu eigenlijk nat is, dan weet je meer.

Suc6,
Dennis
Daaf (Davy)

Dennis WBJ schreef:Bedoel je nu de gehele plastic plaat die je hier ziet? want er zit nog gewoon een plastic "zak" achter de speakers.

En misschien verkijk je je op het water in het midden. Bij mij was het zo dat de voorschermen volledig vol zaten tot aan het raam toe. Dus zand, bladeren en andere rotzooi. Achter die kunsttofplaat en de spatbordverbreders. Daardoor kon het water bij regen niet naar de onderkant van de auto afgevoerd worden en juist omdat het vol loopt daar, liep het bij mij zowel aan de zijkant als boven bij het raam naar binnen, en het water (door cohesie) loopt langs je raamkant (achter je dash)door naar je kachelhuis en daar loopt het dan naar beneden.

aan de zijkant kwam het bij mij via een rubber naar binnen, die je in eerste instantie niet ziet zitten, het zit achter die zwarte mat. Dus check ook even waar deze nu eigenlijk nat is, dan weet je meer.

Suc6,
Dennis
Nope hele plastic is weg....water kan goed weg voor dus komt ergens anders vandaan....effe wat bestellen....eerst op vakantie...SPANJE!
Alleycat
Contacteer:

bij mij lekte het hier!
[img]http://sc.groups.msn.com/tn/91/D0/Alley ... t/3/26.jpg[/img]
Dat was dus achter dat plastic, maar het lekte er gewoon dwars doorheen...
Leuk als je een paar dagen regen had, zag je niks meer omdat je aanjager de waterdamp niet aankon. :(
Marko

2) Bijrijderskant in het midden vooraan naast de ronding waar de versnellingsppok inzit.,,

Zou best eens door geroest kunnen zijn daar. Ik heb het ook gehad met mijn gtt. Beste kun je ff de vloerbedekking loshalen en dan is het meestal schrikken. :( :( :( [/b]
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Mrtn
Car: R5GTT

aan die plasticdingen in de deuren zal het niet liggen, als dat ontbreekt heb je echt geen lekkage hoor, zeker niet als er een schroefje van je speaker doorheen komt. Alleen de wat luxere 5jes hebben dit, de standaard 5jes niet en die lekken toch echt niet.

Is je bodem niet doorgerot? Er zitten plaatjes (rond 40mm ongeveer) in de bodem die eruit kunnen, aan de binnenkant, dus onder het tapijt zitten ze geplakt met een soort rubberkit, kijk eens of deze nog wel goed zitten.
Mrtn = Maarten
Alleycat
Contacteer:

@ joost:
Ik kan die grote plaatjes niet vanaf mijn site plaatsen, want het is een comm. Als ik ze plaats, krijg je een kruisje te zien, dat is ook vrij irritant....
martin rs

goed ik ook een lek in de wagen... net in de kou voor de deur alles eruit gehaald stoelen vloerkleed enz zodat ik goed kan zoeken nar een evt. lek.
het water komt tussen het rubber van de achterklep naar binnen das ellende want weet niet hoe ik zoiets dichtkrijg namelijk.
ook komt er voor water weg. mijn vermoeden is dat dat komt door de kabelinvoergat bij de accu.

iemand een idee waar ie meer kan lekken?? en hoe ik deze het beste kan dichten?
Plaats reactie