help,ik heb een dvd speler gekocht en een dolby surround systeem (5.1)maar nu speel die surround nie op de gewone tv alleen als ik dvd speel,dit kan toch ergens nie kloppen.
wie kan me helpen pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
groeten
help
-
- Car: Renault Clio III RS
hoe heb je je versterker aangestuurd?Komt er een tulp kabel vanaf je dvd of vanaf je tv.Als de kabel met tulp connectors vanaf de dvd komt kan je ook nooit het geluid van de tv ,gewoon tv programma,via je luidsperkers horen.gille schreef:help,ik heb een dvd speler gekocht en een dolby surround systeem (5.1)maar nu speel die surround nie op de gewone tv alleen als ik dvd speel,dit kan toch ergens nie kloppen.
groeten
gr antoine
kan ik nie doorlussen is geen antennekabel aan dvdMerijn schreef:Heb je de kabel van de satteliet of tv-kabel wel doorgelust? Volgens mij moet dat, anders krijgt hij geen geluidssignaal door. Anders zou je op een andere manier de TV aan de DVD-set aan moeten sluiten.
wat is tulp kabel???ant1 schreef:hoe heb je je versterker aangestuurd?Komt er een tulp kabel vanaf je dvd of vanaf je tv.Als de kabel met tulp connectors vanaf de dvd komt kan je ook nooit het geluid van de tv ,gewoon tv programma,via je luidsperkers horen.gille schreef:help,ik heb een dvd speler gekocht en een dolby surround systeem (5.1)maar nu speel die surround nie op de gewone tv alleen als ik dvd speel,dit kan toch ergens nie kloppen.
groeten
gr antoine
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Je kan je vraag op 2 manieren opvatten:gille schreef:help,ik heb een dvd speler gekocht en een dolby surround systeem (5.1)maar nu speel die surround nie op de gewone tv alleen als ik dvd speel,dit kan toch ergens nie kloppen.
groeten
- de surround speelt niet (op de gewone tv) als ik dvd speel
- de surround speelt niet op de gewone tv, maar wel als ik dvd speel
Ik neem aan dat je dat laatste bedoelt.
Hoeveel audio-uitgangen heb je aan de tv? Als er geen audio-uit is, of er zijn er maar 2, moet je het met de speakers van de tv doen, of heb je alleen stereo. Als je dan surround uit je tv wilt hebben moet je ook 5 audio-uitgangen hebben vanaf de tv. Want de kabel van de dvd-speler naar de tv is alleen video, neem ik aan.
Ik weet niet hoe de configuratie van de tv, surround-set en dvd-speler is, maar ik denk dat dat zoiets is.
Wat ik denk dat je hebt:
DVD-speler met een video-uitgang naar de tv geschakeld
DVD-speler met (een of meerdere) audio-uitgang(en) naar het surround system
En dan moet de tv ook naar het surround system gestuurd worden.
Misschien dat het zo duidelijk wordt, voor mij is jou info echter niet duidelijk genoeg, helaas...
is dat die met die drie kleuren ,wit geel rood.ant1 schreef:dat is een kabel die je gebruikt om geluidssignaal over te brengen naar bv een versterker.Dus de kabel die tussen de versterker en een dvd,cdof minidisk speler zit.
wat ik vreemd vind, ik sluit een kabel van mijn pc naar de dvd en die speel wel op de 2 kanaals,maar hij speelt.
zo een kabel dat ik gebruik voor in de auto die via de radio naar de versterker gaat.
en met dvd in speelt die ook alleen rechtstreeks voor tv(gewone programmas dus)speelt die nie.
ff ge-edit
Laatst gewijzigd door gille op za 27 sep 2003 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Renault Clio III RS
je hebt een pmgille schreef:is dat die met die drie kleuren ,wit geel rood,wat ik vreemd vind, ik sluit een kabel van mijn pc naar de dvd en die speel wel op de 2 kanaals maar hij speelt,zo een kabel dat ik gebruik voor in de auto de radio naar de versterker gaat,en met dvd in speelt die ook alleen rechtstreeks voor tv(gewone programmas dus)speelt die nie
id rood en wit is geluid en geel is het beeld signaal.
Laatst gewijzigd door antoine op za 27 sep 2003 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Dat belgisch ook... Ik snap er niks van gille, je propt alles in 1 zin!
heb het ff veranderdJoost (DoubleYou) schreef:Dat belgisch ook... Ik snap er niks van gille, je propt alles in 1 zin!
niemand 
**Topic locked** Zulkse vragen moet je maar op een home audio forum zetten of in deze topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 62#1319762
There will be plenty of time to rest when your dead