[Laguna]wiellagers vervangen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
gerjo

Mijn laguna heeft linksachter een gigantisch zoemend geluid :( en ik verdenk dat er minstens 1 wiellager daar de oorzaak van is.
Op het rechte stuk zoemt hij.
Als ik naar rechts stuur zoemt hij
Als ik naar links stuur zoemt hij niet tot nauwelijks
Hoe harder ik rij, des te meer zoemt hij.

Daarom denk ik dat het mijn wiellagers linksachter zijn, aangezien het geluid van achter uit de auto komt.

Is dit makkelijk zelf te vervangen? Ik heb wel de vraagbaak van mijn laguna en daar staat het vrij simpel in omschreven. Is het echt zo simpel of kan ik beter even langs een garage rijden. Kosten mogen niet te hoog worden, maar weet niet wat de kosten zijn bij de garage/dealer.

Tweede vraag: Kan het kwaad als ik hier nog op doorrij, want mijn geld/krediet is op voor de komende twee weken (25 september) dan heb ik pas weer salaris.

tanx alsvast

Gerjo
toet doet mijn toeter
jeroen.k

Tjah, het is niet verstandig om er mee door te rijden, maar ik heb er met mn 19 ook een behoorlijke tijd mee rondgereden...lagers zitten geperst, dus zonder pers lastig zelf te doen.

Ik was toendertijd (mei ofzo) 103 euro kwijt voor het vervangen van het wiellager achter...maar dat was dan zonder bon! ;)
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

nou ik weet van clio's dat ze soms MUURVAST zitten

ik laat daarom me wiellagers voor bij me zwagertje eraf persen met een pers :)

Weet niet hoe het zit bij een laguna

En kan het kwaad ja en nee :)
Heb ook verrotte wiellagers nu en rij er ook al een tijdje mee door ondanks dat ik de nieuwe thuis heb liggen :S
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
mdmx

Voor en achter heb ik zelf vervangen met een bankschroef, ging best na een beetje kloten.
Pers is makkelijker maar t kan wel zelf wil ik hier mee aangeven.
Dit was trouwens een clio 16v, achter zaten er nieuwe lagers in de originele nieuwe schijven achter, dus dit was maar opschuiven :p

Niet te lang doorrijden, nooit goed....

succes
gerjo

heb afspraak gemaakt bij renault om mijn lager te laten vervangen. Hij zoemde nu toch wel heel erg hard. Hoorbaar vnaf 50km/u bij 110km/u op z'n hardst en bij hogere snelheden leek het gezoem zachter te zijn.

Hopelijk nog geen schade aan mijn achteras. We zien wel.

Weet iemand eigenlijk ongeveer hoe duur het is om een lager te laten vervangen?? Hbe namelijk geen flauw idee en dan weet ik tenminste of ze me naaien bij de dealer. En ja, ik weet al dat het iets duurder is bij renault dan bij onafhankelijke garages.
toet doet mijn toeter
Haas
Car: Megane RS

jeroen.k schreef:Tjah, het is niet verstandig om er mee door te rijden, maar ik heb er met mn 19 ook een behoorlijke tijd mee rondgereden...lagers zitten geperst, dus zonder pers lastig zelf te doen.

Ik was toendertijd (mei ofzo) 103 euro kwijt voor het vervangen van het wiellager achter...maar dat was dan zonder bon! ;)
Je achteras zal er btw niet kapot van gaan, maar als je lagers gaar zijn krijgt je wiel gewoon steeds meer speling als je er mee doorrijd en das niet goed natuurlijk..
r5alpine-turbo

of je lager loopt vast en je wiel blokkeert als je 120 km per uur rijdt...
Haas
Car: Megane RS

das ook n optie idd...maar dan isie al wel redelijk heen..
GTT__Geert

Lagers vervangen is best zelf te doen met hulp van iemand met een pers.

Hoe ik mijn voorwiellagers heb vervangen.. is het hele gedeelte met lager eraf sleutelen. Hier mee ben ik naar GEHA geweest (zoiets als kwit fit) daar hebben ze het oude lager eruit geramd en er weer een nieuwe voor me ingeperst..... dit klusje van 15min heeft mij 5euro gekost (per lager) :D

Ik weet niet of je ook zo je spulletjes eraf kan halen bij de achterlagers, maar dat zal toch wel?...

Overigens heb ik ook een prijsopgave laten maken bij de renault voor het vervangen van 1 lager..Dit kwam op een totaal bedrag van ongeveer 195euro incl lager!!!.. wel erg duur dus
don't be a fool, wrap your tool
Anonymous

Ik heb net gisteren mijn rechtervoorwiel lager laten vervangen, kostte een uur meer werk dan gedacht omdat de steekas muurvast in de naaf zat. Totale kosten 195 euro.

Maar daarmee was het zoemen nog niet over... het achterlager was de schuldige! :( :(

Hoe kom ik dan zo stom om het voorlager te laten vervangen? Ik hoorde het geluid, heb hem op de brug gezet, en wielspeling gecontroleerd. Voor had speling, achter niet. Dus voor was fout dacht ik. Bovendien is het vaak zo dat een geluid heel moeilijk te lokaliseren is. Het leek van achter te komen, maar dat zegt niet altijd wat... toch?

Achteraf blijkt dat voor inderdaad speling had, en dus wel aan vervanging toe was (242.000 km). Het achterlager wordt vandaag vervangen, en dat kost nogges €110,= Het lager zelf kost ongeveer 77 euro!! De arbeid is wat gematst omdat ik gister min of meer voor nop het voorlager heb laten doen.
Plaats reactie