R19 sportstuur over te zetten op Clio ?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Rolando

Hallo mensen,

Ik zag bij de sloop een Renault 19 staan, dacht model 1993/1994 met een sportstuur erin.
Ik heb zelf een Clio 1.4 RT uit 1992 met gewoon stuur, past een sportstuur uit een 19 gewoon in een Clio? Of is die stuurkolom anders en past dat niet?
De schroef in het midden als je het dekseltje eraf haalde zag er hetzelfde uit maar heb niet echt goed verder gekeken of kunnen vergelijken..

Hoop dat iemand een antwoord weet of er ervaring mee heeft.

greetz Rolando
Matijs
Contacteer:

De stuurnaaf is waarschijnlijk anders.
Die sportstuurtjes van Renault zijn inderdaad in alle modellen hetzelfde, van R5 GTT tot R21T.
Wat vooral het probleem is is het pieletje dat je richtingaanwijzer terug duwt na een bocht. Dit is telkens anders.
~thijs~
Contacteer:

Kan je het stuur niet met de naaf overzetten?
Rolando

2 Matijs...tja geen idee eigenlijk. zou het dan moeten proberen het stuur alleen over te zetten ter plekke en als het lukt meteen mee dat stuur 8)

2 ~thijs~...zou dat makkelijk zijn ?
bartuitlauwe
Contacteer:

~thijs~ schreef:Kan je het stuur niet met de naaf overzetten?
heb ik ook gedaan

clio16v stuur met naaf in mijn R19
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

ik heb nog een clio naaf liggen,mocht je die nodig hebben,moet je me PMen

eerst kocht ik een 16v stuur,die bleek van een clio e zijn,nu ik een r1916v naaf heb is mn richtingaanwijzerprobleem opgelost,dus bij deze heb ik een stuur over,met naaf.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Bartjuh

Heeft er iemand trouwens nog meer ideeen over hoe dat richtingaanwijzer-probleem op te lossen? Ik heb nl. een R5 met sportstuur, maar op die sportstuur-naaf zit nix om de richingaanwijzer weer uit te zetten...
-Ray-
Contacteer:

laspuntje erop :)
Immer wieder die verdammte Holländer
~thijs~
Contacteer:

Rolando schreef:2 Matijs...tja geen idee eigenlijk. zou het dan moeten proberen het stuur alleen over te zetten ter plekke en als het lukt meteen mee dat stuur 8)

2 ~thijs~...zou dat makkelijk zijn ?
Is niet moeilijk

Zorg dat je stuur zeker weten recht staat, dan oude stuur eraf en nieuwe stuur (met naaf) erop, kind kan de was doen :)
Rolando

okdan...ben zaterdag teruggeweest en het stuur er ter plekke verwisselt. Hij past wel gewoon, maar de naaf is ietsje korter waardoor dus idd m'n richtingaanwijzer niet uitgetikt wordt..wel jammer maar ja voor 15 euro'tjes... >-)

Dus dat kan je oplossen door er dus een laspuntje aan te maken? M'n pa is een goede lasser maar die zegt dat het lastig is omdat je het moet verhitten natuurlijk en heb je goede kans dat dat kleine aluminium naafje van het sportstuur misvormd en past het daarna misschien niet meer..

Heb ook meteen 2 kuipstoelen uit die zelfde 16V gehaald, zwart met rood streepje en grijs, heel stoer en past mooi bij m'n rode kleur van m'n wagentje :D . Was leuk auto daggie zaterdag, was al 1,5 jaar op zoek naar leuke stoeltjes en een sportstuurtje voor weinig :p
Plaats reactie