Oliekwaliteit sensor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Als gevolg van een oliepraatje en wat gezoek op internet meende ik me te herrinneren dat er zoiets bestaat als een Oliekwaliteit sensor. Op een site heb ik een stuk tekst gevonden:

... olie heeft andere functies dan smeren alleen. Koelen is zo'n functie die vooral optimaal is als het olieniveau op peil blijft. Bosch heeft onlangs een intelligente oliesensor ten doop gehouden. Ook hier de insteek dat deze sensor de kwaliteit van de aanwezige olie in het carter controleert. Deze gaat weer een aantal stappen (meetpunten) verder dan de sensor van Delphi. De Bosch oliesensor meet naast het oliepeil, de viscositeit, de kwaliteit van de oliedampen in het carter en de olietemperatuur ...

Ik vind zo'n sensor wel interessant. Weet iemand hier meer van? Meting van de oliekwaliteit was hoofdzaklijk een meeting van de zuurgraad van de olie stond eerder in die tekst. HIER
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline

De beste olie kwaliteits sensor is van continental temic. Deze meet capacitief de kwaliteit, het peil en de temperatuur van de olie.

Zoals gebruikt in bijna alle moderne personen en bedrijfswagens van Mercedes Benz.

Grtz,

Speedline.
Matijs
Contacteer:

En dat is dan alleen de sensor? Wat voor display ga je daar aan hangen dan?
Riël
Über-Spammer

Is daar op een of andere manier aan te komen dan? Interessant hebbedingetje niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline

Sloop het uit een "ster" en ga fijn aan het experimenteren. Als je het ontwikkeld hebt wil ik het aanschaffen voor mijn wagenpark. Drukken van de onderhoudskosten is altijd lekker... :wink:

Als ik je een tip mag geven. Sloop de complete "infrastructuur" uit de betreffende Benz en ga dan lekker zoeken. Ik kom wel bloemen brengen als je in een sanatorium ligt bij te komen :lol:

Grtz,

Speedline.
Plaats reactie