Ik zat net te denken, ik vind die booskijkers die aan de moterkap gelast worden erg mooi, maar ik kan niet lassen. Kan ik ze ook van polyerster maken? Dus aan de motorkap vast. Ik heb onderhand al redelijk kunnen oefenen met polyester en plamuur en kan het al redelijk strak krijgen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is dit een goede ervaring of ben ik al compleet gestoord omdat ik er alleen al overna denk??
booskijkers van polyerster
opzich kan het maar als je zo'n zomer hebt als dit jaar ga je scheurtjes krijgen omdat het polyester anders uitzet t.o.v. metaal. je kunt natuurlijk wel van je hele motorkap een mal maken en daarvan een gehele polyester motorkap! mooi happertje derin! dat ben ik van plan!
Kweneie of het lukt, maaja anders las ik gewon 2 plaatjes in 1 van de kappen die ik hier heb.
over dat uitzetten had ik nog niet nagedacht. Goed punt. Dan maar laten lassen. Het moet wel mooi worden natuurlijk 

-
- Contacteer:
Het probleem met polyester is dat het krimpt als het uithard. Hierdoor vervormt het werkstuk altijd wat. Bij zulke grote oppervlakken als een motorkap zie je dat verschil meteen. Als je booskijkers wilt zetten van polyester, dan kan dat wel, maar het scheuren is idd een risico. Ik heb daarentegen ook met polyester aan m'n achterspatborden gewerkt en dat zit al 2.5 jaar goed. Je moet zorgen voor een goede ondergrond, maar geen blank metaal. Bij voorkeur dus eerst een goede primer gebruiken en de glasmatten redelijk ver onder de kap door laten lopen, zodat er een goede hechting is. Het beste werkt de lamineer methode, dus laagje voor laagje opbrengen en laten drogen. Een laag of 3 zal wel genoeg zijn. Afwerken met polyesterplamuur. het moeilijkste zal zijn die dingen er mooi strak op te krijgen, zonder dat je al teveel moet slijpen en schuren. Overigens is dat ook niet goed, want dan beschadig je de glasmatten wapening. je kunt ook overwegen eerst een mal te maken van het voorste deel van een bestaande, aangepaste kap en daar in te werken, met je eigen kap.
LAssen is helemaal niet moeilijk joh, dit heeft ook verder nix te houden, dus je kan lekker prutten. Alleen daarna wel even flink met de slijptol aan het werk.
Maargoed er zijn zat lassers overal die dit wel ff voor je willen doen, is voor hun helemaal een koekje.
Maargoed er zijn zat lassers overal die dit wel ff voor je willen doen, is voor hun helemaal een koekje.
Ik moet ff opzoek naar een lasser die ff een paar minuten voor me heeft 
Tape is leuk om te proberen en te kijken hoe het staat, maar voor een permanente oplossing wil ik toch iets stevigers.
Panty heb ik ook al gehad, maar ik vond het niet mooi staan bij mijn auto. Ik heb het bij andere gezien en daar stond het beter.

Tape is leuk om te proberen en te kijken hoe het staat, maar voor een permanente oplossing wil ik toch iets stevigers.
Panty heb ik ook al gehad, maar ik vond het niet mooi staan bij mijn auto. Ik heb het bij andere gezien en daar stond het beter.
ik rij ook met tape op de lampen. Wel iets van Pattex Powertape, maar is waterdicht en ik heb de mazzel dat de kleur (rood) van de tape bijna hetzelfde is als die van m'n auto
. Zolang je niet met losse stukjes gat plakken is het idd een goeie low-budget oplossing.
Maar motorkap verlengen is gewoon mooier

Maar motorkap verlengen is gewoon mooier