Cylinderkop 1.4 op 1.7??
Even een vraagje. Past een 1.4 kop op een 1.7 motor van bijv een renault 5 GTE? Ik heb wel es gehoord dat dit mogelijk was maar weet dit niet zeker. 

Lijkt mij niet. Is een heel ander motornummer.
1.4 is een C motor (C1 of C2), de 1.7 is dacht ik een F motor (F2 voor carburateur, F3 voor injectie, F7 voor 16v).
En de 1.7 heeft toch een bovenliggende nokkenas?
1.4 is een C motor (C1 of C2), de 1.7 is dacht ik een F motor (F2 voor carburateur, F3 voor injectie, F7 voor 16v).
Jep klopt...maarrrr.....de 1.4e das een E-motor e6 voor carb e7 voor injectie heeft ook een boenliggende nokkenas...misschien dat dat wel past...maar heb dr geen flauw idee van...Matijs schreef:Lijkt mij niet. Is een heel ander motornummer.
Je zit natuurlijk weer met die nokkenas
Niet eens aangedacht 
Ben nu bezig met mijn turbootje maar loop ietsjes tegen de cylinder inhoud op. Wil wel wat meer cctjes
:p
Iemand nog ideetjes?

Ben nu bezig met mijn turbootje maar loop ietsjes tegen de cylinder inhoud op. Wil wel wat meer cctjes

Iemand nog ideetjes?
Grotere boring of langereslag he...
Grotere bussen + zuigers bij http://www.mecaparts.com
Krukas met langere slag ergens in engeland. Heeft Robert eens iets over gepost.
Grotere bussen + zuigers bij http://www.mecaparts.com
Krukas met langere slag ergens in engeland. Heeft Robert eens iets over gepost.
Nee inderdaad... En het is duuuurr!
De MAXI turbo had bijna 1600cc, dus die zal ook wel een hele leuke krukas gehad hebben met een zo lang mogelijke slag.
De MAXI turbo had bijna 1600cc, dus die zal ook wel een hele leuke krukas gehad hebben met een zo lang mogelijke slag.
Maar op zich... als je van 1400 naar 1550cc gaat is dat wel een toename van 10%.Als je het zo stelt is het natuurlijk toch nog aardig wat. 10% van 200pk is toch 20pk.
Maar als je uit gaat rekenen wat dat dan per pk kost, dan weet ik niet of het echt de moeite is.
Dan kan je beter gaan knutselen met zo'n Volvo 1.7T blok. Compressie verlagen, leuke turbo erop, programmeerbare chip of DTA.
Maar als je uit gaat rekenen wat dat dan per pk kost, dan weet ik niet of het echt de moeite is.
Dan kan je beter gaan knutselen met zo'n Volvo 1.7T blok. Compressie verlagen, leuke turbo erop, programmeerbare chip of DTA.
Matijs schreef:Maar op zich... als je van 1400 naar 1550cc gaat is dat wel een toename van 10%.Als je het zo stelt is het natuurlijk toch nog aardig wat. 10% van 200pk is toch 20pk.
Zat ik ook al aan te denken. Maar ik heb een compleet bewerkte kop. Zou mooi zijn als ik die weer kon gebruiken. Ach het is nu ook nog even uitzoeken natuurlijk. Weet nog niet eens hoe het nu rijd

Lijkt me wel. En als je dan na een maand gewend bent aan het toegenomen vermogen, dan ga je daarna weer verder denken 
DTA stond al op de verlanglijst van Jeroen zover ik weet.
En sja 1550 cc en een stuk onbetrouwbaarder is natuurlijk ooknie alles naast dat het megaveel kost.
Ik zou gewoon bij de 1.4 blijven en anders idd een heel 1.7T blok erin.
En sja 1550 cc en een stuk onbetrouwbaarder is natuurlijk ooknie alles naast dat het megaveel kost.
Ik zou gewoon bij de 1.4 blijven en anders idd een heel 1.7T blok erin.
jeroen.k heeft nog een 1.7 MPI te koop t.e.a.b.
Als je toch de compressie gaat verlagen kan je daar ook vanuit gaan. Hoef je alleen even een Volvo turbo-uitlaatspruitstuk en een paar schangen van de sloop te halen...
Als je toch de compressie gaat verlagen kan je daar ook vanuit gaan. Hoef je alleen even een Volvo turbo-uitlaatspruitstuk en een paar schangen van de sloop te halen...
owja... dat was ik even vergeten 
Maar nog steeds een goed idee

Maar nog steeds een goed idee