Cylinderkop 1.4 op 1.7??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Even een vraagje. Past een 1.4 kop op een 1.7 motor van bijv een renault 5 GTE? Ik heb wel es gehoord dat dit mogelijk was maar weet dit niet zeker. :smile:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Lijkt mij niet. Is een heel ander motornummer.
1.4 is een C motor (C1 of C2), de 1.7 is dacht ik een F motor (F2 voor carburateur, F3 voor injectie, F7 voor 16v).
En de 1.7 heeft toch een bovenliggende nokkenas?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Matijs schreef:Lijkt mij niet. Is een heel ander motornummer.
1.4 is een C motor (C1 of C2), de 1.7 is dacht ik een F motor (F2 voor carburateur, F3 voor injectie, F7 voor 16v).
En de 1.7 heeft toch een bovenliggende nokkenas?
Jep klopt...maarrrr.....de 1.4e das een E-motor e6 voor carb e7 voor injectie heeft ook een boenliggende nokkenas...misschien dat dat wel past...maar heb dr geen flauw idee van...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah met die bovenliggende nokkenas wordt het lastig. Maar ik bespeur hier een hersenspinsel van een 1.7 Turbo :)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Je zit natuurlijk weer met die nokkenas :( Niet eens aangedacht :p

Ben nu bezig met mijn turbootje maar loop ietsjes tegen de cylinder inhoud op. Wil wel wat meer cctjes :p:p

Iemand nog ideetjes?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Grotere boring of langereslag he...
Grotere bussen + zuigers bij http://www.mecaparts.com
Krukas met langere slag ergens in engeland. Heeft Robert eens iets over gepost.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja maar dan kom je toch bij de max aan 1550 cc wat dan weer zeer onbetrouwbaar is? Like de dikke Turbo's Of reden die met dezelfde slag?

Schiet ook niet echt op zo.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nee inderdaad... En het is duuuurr!

De MAXI turbo had bijna 1600cc, dus die zal ook wel een hele leuke krukas gehad hebben met een zo lang mogelijke slag.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Maar op zich... als je van 1400 naar 1550cc gaat is dat wel een toename van 10%.Als je het zo stelt is het natuurlijk toch nog aardig wat. 10% van 200pk is toch 20pk.
Maar als je uit gaat rekenen wat dat dan per pk kost, dan weet ik niet of het echt de moeite is.
Dan kan je beter gaan knutselen met zo'n Volvo 1.7T blok. Compressie verlagen, leuke turbo erop, programmeerbare chip of DTA.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Matijs schreef:Maar op zich... als je van 1400 naar 1550cc gaat is dat wel een toename van 10%.Als je het zo stelt is het natuurlijk toch nog aardig wat. 10% van 200pk is toch 20pk.
Maar als je uit gaat rekenen wat dat dan per pk kost, dan weet ik niet of het echt de moeite is.
Dan kan je beter gaan knutselen met zo'n Volvo 1.7T blok. Compressie verlagen, leuke turbo erop, programmeerbare chip of DTA.

Zat ik ook al aan te denken. Maar ik heb een compleet bewerkte kop. Zou mooi zijn als ik die weer kon gebruiken. Ach het is nu ook nog even uitzoeken natuurlijk. Weet nog niet eens hoe het nu rijd :D zal eerst denk ik ook wel even voldoende zijn :p
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Lijkt me wel. En als je dan na een maand gewend bent aan het toegenomen vermogen, dan ga je daarna weer verder denken :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

DTA stond al op de verlanglijst van Jeroen zover ik weet.

En sja 1550 cc en een stuk onbetrouwbaarder is natuurlijk ooknie alles naast dat het megaveel kost.

Ik zou gewoon bij de 1.4 blijven en anders idd een heel 1.7T blok erin.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

jeroen.k heeft nog een 1.7 MPI te koop t.e.a.b.
Als je toch de compressie gaat verlagen kan je daar ook vanuit gaan. Hoef je alleen even een Volvo turbo-uitlaatspruitstuk en een paar schangen van de sloop te halen...
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Maar das wel een complete auto he ;) Kun je beter op zoek gaan naar een kaal blok denk ik... :) Maar als je me auto wil kopen...GRAAG! :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

owja... dat was ik even vergeten :lol:
Maar nog steeds een goed idee :D
Plaats reactie