[r5] APK dingetjes

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
WouterGraaff

heyz,

Ik ben gister naar de APK geweest, nu is de auto afgekeurd (was al bekend :P )
hij is onderandere afgekeurd op de koplampen deze geven "geen beeld meer"
nu vraag ik me af moet ik dan die refector vervangen aan de achter kant of moet je meteen de hele koplamp vervangen?
verder is de auto afgekeurd op de rem schijven, de bestuurders steol (zit los)
een stuurhoes die gescheurd is, rechter achterrem die nix doet.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

"Geen beeld meer", houdt dat in dat ze niet fel geneog schijnen? Misschien kan je dan de reflector schoonmaken (poetsen zodat die weer glimt) of anders moet je misschien toch de koplamp vervangen. Of ergens tweedehands of van de sloop vandaan halen.

Remschijven dus vervangen, stoel vastschroeven en die achterrem vervangen of checken of alles wel reageert.

Zo te zien valt het wel mee, ik moet nog maar afwachten wat het gaat worden... ik ben bang dat het veel wordt.
Bram (vospower)

Daar is ie mee geholpe :lol:
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Vospower schreef:Daar is ie mee geholpe :lol:
Tja, zijn verhaal is me iets te wazig :)
Matijs
Contacteer:

Allereerst: wat voor auto?
Van de meeste auto's kan je de koplampen volgens mij niet zomaar open maken, dus ik zou zeggen: op naar de sloop voor een setje koplampen :)
Verder is het probleem met de achterremmen waarschijnlijk een vastzittende remdrukverdeler. Als je mazzel hebt vind je een werkende op de sloop, maar daar zou ik zeker niet op rekenen...
Verder lijken de problemen mij niet onoverkomelijk.
Remschijven is een makkie om zelf te doen, ashoes moet waarschijnlijk door een garage gebeuren. Laat dit bij een goedkoop adresje doen, zeker niet door de dealer
Riël
Über-Spammer

Die hoes gaat ook, even stuurkogel losschroeven (eerst markeeren hoever ie op de spoorstang zit) en dan nieuwe rubber eroverheen trekkne.

De remmen achter (als het trommels zijn) misschien eens losmaken met wat kruipolie en paar keer wrikken, beteje gangbaar krijgen, zit denk ik gewoon vastgerot. Bij schijven haal je de zuigers even eriut, goed schoonmaken, terug zetten. Als ze er helemaal uit zijn geweest nog ontluchten (op de rem staan, nippel even los, pssssj, weer vast herhalen tot vloeistof eruit komt, met lopende motor)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Contacteer:

Oja stuurhoes, ik zit weer niet op te letten.
Ze laten me hier op m'n werk ook nooit ff rustig internetten :( :lol:
WouterGraaff

ben net ff naar de dealer geweest volgens hun kun je de koplamp niet uitelkaar halen en moet deze dus worden vervangen (2 stuks) dus dat wordt zoeken op de sloop.
de rest kunnen we allemaal wel zelf doen, allen die stuurhoes zal ff goed opletten zijn hoe het allemaal zat.

Het is trouwens een renault 5 SL uit '88
dus ook het probleem speelt of het, het allemaal nog wel waard is
Riël
Über-Spammer

Nou zeg, die stuurhoes is wel 't makkelijkste. Mits 't een beetje los wil allemaal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
WouterGraaff

o da's mooi ik heb nog eentje vervangen dus weet niet hoe dat precies zit, klinkt zo ingewikkeld he :lol:
Matijs
Contacteer:

Riël schreef:Mits 't een beetje los wil allemaal.
...zegt hij tussen neus en lippen door...

:lol:
Nee zal best gaan joh.
Maar een SL is niet echt een luxe versie of wel?
Ach, als hij daarna weer een jaartje mee kan.
Prijs van de onderdelen valt nogal mee waarschijnlijk. Tenminste, als er niks serieus mis is met de achterremmen.
Persoonlijk zou ik daar eerst ff naar kijken, en pas daarna geld gaan inversteren in remschijven en koplampen...
GTT__Geert

Hey Wouter..

Voor koplampen en meer onderdelen kun je even naar de sloop in Alkmaar gaan. Ik weet niet of de koplampen van een GTT in jou auto passen, maar ik weet dat er nog een phase1 daar op de sloop staat.
Tevens staat er ook een (misschien meerdere) gewone renault 5 waar vast nog bruikbare onderdelen opzitten! :D
don't be a fool, wrap your tool
Steven
Car: M536

Welnee, Wouter kan heel gemakkelijk naar Rutte, zit voor hem om de hoek en daar staan genoeg 5-jes.
GTT__Geert

Steven schreef:Welnee, Wouter kan heel gemakkelijk naar Rutte, zit voor hem om de hoek en daar staan genoeg 5-jes.
Nog beter, ik probeer alleen maar te helpen. MIsschien heeft hij er wat aan.
Steven
Car: M536

Waar staat die fase 1? Daar bij Heerhugowaard met die tankstations zeker. Welke sloop isda?
GTT__Geert

Het is inderdaad de sloop in die buurt ja.. Er zitten er meer dus ik weet de naam niet. Het is een blauwe fase1, redelijk gestript al (vooral motorisch)
WouterGraaff

ja ik ga vrijdag wel ff kijken bij rutte lekker dichtbij

een SL is zeker geen luxe versie :P
denk de minst luxe ofso 1.1 motor.
maargoeed hijs neit van mij ik leen hem van een vriend van mij dus hij moet maar beslissen ofie hem nog wil houden enzo, denk het wel
Plaats reactie