Zwaardere bezinepomp: vermogen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
RENESI

Wie weet mij wat meer informatie te geven over het monteren van zwaardere benzine pomp op een GTT?
En haal je daar meer vermogen uit.?
Ivo
Über-Spammer

Ik heb zelf via Jl Tuning een zwaardere en stuk grotere Bosch pomp eronder zitten, en die zorgt alleen maar dat er voldoende brandstof naar voren komt..... :lol: :lol: :lol:

Ik heb een hybride turbo, en die lust graag een slokkie meer.....vandaar :p
Benny_R

Ivo8hoven schreef:Ik heb zelf via Jl Tuning een zwaardere en stuk grotere Bosch pomp eronder zitten, en die zorgt alleen maar dat er voldoende brandstof naar voren komt..... :lol: :lol: :lol:

wa kos da?
Riël
Über-Spammer

Tenzij je op meer dan anderhalf bar overdruk gaat rijden is een zwaardere benzinepomp vrij nutteloos.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daaf (Davy)

Ivo8hoven schreef:Ik heb zelf via Jl Tuning een zwaardere en stuk grotere Bosch pomp eronder zitten, en die zorgt alleen maar dat er voldoende brandstof naar voren komt..... :lol: :lol: :lol:

Ow....nooit geweten dat je turbo benzine lustte. Volgens mij houd een turbo meer van uitlaatgassen :)

Maar idd, kostte da?
RENESI

Ja maar ik dacht ook dat je er meer vermogen er mee kon behalen.
Maar tis puur voeding.

Ivo8hoven Op hoeveel Pk kom jij ongeveer te zitten nu dan??
RENESI

Riël schreef:Tenzij je op meer dan anderhalf bar overdruk gaat rijden is een zwaardere benzinepomp vrij nutteloos.
Waarneer is die dan wel nuttig en bevorderend?
Daaf (Davy)

RENESI schreef:
Riël schreef:Tenzij je op meer dan anderhalf bar overdruk gaat rijden is een zwaardere benzinepomp vrij nutteloos.
Waarneer is die dan wel nuttig en bevorderend?
Bij meer dan 1,5 bar druk dach ik zo he? :p

SOON......SOON..... VERY SOON >-)
RENESI

Ow Ik zit met kraan open op 1.3 bar
Mrtn
Car: R5GTT

Je zit toch met je benzinedrukregelaar?
Zolang die ertussen blijft heeft een andere pomp geen nut, wordt toch afgeregeld
Mrtn = Maarten
RENESI

Ja die benzineregelaar rag je ertussen uit en vervang toch misschien voor een verstelbaar regelaar
Ivo
Über-Spammer

Ja jongens ik hoef toch niet het hele verhaal uit te leggen over turbo's, benzinepompen, groep A carb., etc..... :lol: :lol: :lol:
Door het monteren van die Hybride turbo, moest ik dus ook mn brandstoftoevoer aanpassen om drooglopen te verkomen, dus een groep A carb. gemonteerd, en een grotere benzinepomp... :wink:

Hij is op de MAHA bank geweest bij Freddy Cane, en daar gaf ie met 0.9 bar 150 pkaas :)
RENESI

Ivo8hoven schreef:Ja jongens ik hoef toch niet het hele verhaal uit te leggen over turbo's, benzinepompen, groep A carb., etc..... :lol: :lol: :lol:
Door het monteren van die Hybride turbo, moest ik dus ook mn brandstoftoevoer aanpassen om drooglopen te verkomen, dus een groep A carb. gemonteerd, en een grotere benzinepomp... :wink:

Hij is op de MAHA bank geweest bij Freddy Cane, en daar gaf ie met 0.9 bar 150 pkaas :)
Netjes hoor :worship:
Ivo
Über-Spammer

We gaan zeker na de winter terug, na wat aanpasingen onder de kap :D
Dan hoop ik toch wel met (iets) meer druk en wat grotere koeling naar de 175 pkaas te gaan :p
Benny_R

Ivo8hoven schreef:We gaan zeker na de winter terug, na wat aanpasingen onder de kap :D
Dan hoop ik toch wel met (iets) meer druk en wat grotere koeling naar de 175 pkaas te gaan :p
Das ook mijn doelstelling :) alleen ben ik er nog wat meer euro's en tijd vanaf! :worship:
gille
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Ja jongens ik hoef toch niet het hele verhaal uit te leggen over turbo's, benzinepompen, groep A carb., etc..... :lol: :lol: :lol:

dit kan je toch met een degelijke standaard benzinepomp met betere drukregelaar(+3.0 bar)ook wel waarom zou die drooglopen,das een fabeltje dat ze je wijsmaken kerel
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

gille schreef:

dit kan je toch met een degelijke standaard benzinepomp met betere drukregelaar(+3.0 bar)ook wel waarom zou die drooglopen,das een fabeltje dat ze je wijsmaken kerel
Geen fabeltje.

we hebben zijn gtt in frankrijk aan het werk gezien dit jaar. en mede door zijn T25 liep de standaard pomp niet meer zoals het hoorde. liep dus stuk. met als logisch gevolg een grotere benzinepomp.

gr. Frits
gille
Contacteer:

Frits schreef:
gille schreef:

Geen fabeltje.

we hebben zijn gtt in frankrijk aan het werk gezien dit jaar. en mede door zijn T25 liep de standaard pomp niet meer zoals het hoorde. liep dus stuk. met als logisch gevolg een grotere benzinepomp.

gr. Frits
een nieuwe standaard pomp levert genoeg voor dat aantal pk's,lees het woord NIEUWE ff,tis de drukregelaar dat het hem doet hoor.
als de pomp versleten is heb je maar 60 % van de capaciteiten van een nieuwe,dussssssssssss
Jeroen Lubking
Contacteer:

De standaard benzinepomp levert in nieuwe staat voldoende voor een gtt.Naarmate ze ouder worden word dit al snel minder.

De noodzaak van een zwaardere pomp zit hem niet zo zeer in de druk maar meer in de opvoer capaciteit.
Vaak krijg je met de gtt problemen als je met een grotere turbo en grotere carburateur gaat werken.
Met vol acceleren krijg je last van een "dip" aan het einde van de 3e versnelling en bij max toeren in 5 is de aanvoer van de pomp vaak net niet meer toereikend.Dit resulteert weer in pingelen en inhouden bij max toeren en volgas in 5e versnelling.
Ook vaak loopt de motortemp heel rap op door een te arm mengsel.De brandstofdruk verhogen geeft vaak het nadelige effect dat de carburateur gaat zweten of soms zelf echt gaat lekken.Ook bij stationairloop wil dit nog wel problemen geven.
Daarom is een zwaarderepomp met een grotere opvoercapaciteit de oplossing.
De pomp die Ivo heeft 2x zoveel aanvoercapaciteit en ook de druk is iets hoger.

Wel is het zo dat de bleusport en de laatste `89 fase2 modellen met een ander merkpomp zijn geleverd.
Namelijk van Pierburg ipv bosch,deze zijn al een stuk minder van kwaliteit en capaciteit en geven daarom ook eerder problemen.

mvg jeroen lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
gille
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:De standaard benzinepomp levert in nieuwe staat voldoende voor een gtt.Naarmate ze ouder worden word dit al snel minder.

De noodzaak van een zwaardere pomp zit hem niet zo zeer in de druk maar meer in de opvoer capaciteit.
Vaak krijg je met de gtt problemen als je met een grotere turbo en grotere carburateur gaat werken.
Met vol acceleren krijg je last van een "dip" aan het einde van de 3e versnelling en bij max toeren in 5 is de aanvoer van de pomp vaak net niet meer toereikend.Dit resulteert weer in pingelen en inhouden bij max toeren en volgas in 5e versnelling.
Ook vaak loopt de motortemp heel rap op door een te arm mengsel.De brandstofdruk verhogen geeft vaak het nadelige effect dat de carburateur gaat zweten of soms zelf echt gaat lekken.Ook bij stationairloop wil dit nog wel problemen geven.
Daarom is een zwaarderepomp met een grotere opvoercapaciteit de oplossing.
De pomp die Ivo heeft 2x zoveel aanvoercapaciteit en ook de druk is iets hoger.

Wel is het zo dat de bleusport en de laatste `89 fase2 modellen met een ander merkpomp zijn geleverd.
Namelijk van Pierburg ipv bosch,deze zijn al een stuk minder van kwaliteit en capaciteit en geven daarom ook eerder problemen.

mvg jeroen lubking,
ik zal dit nie ontkenne,maartoch blijf ik er bij dat een zwaardere pomp wel zij nut heeft maar,toch nie wat er zo van gemaakt word,dit is me ook bevestigd door raepers,tis in combinatie met een groepA carbu hybride turbo wel beter op zijn plaats,maar mij is ook bekend dat zwaardere pompen hun capaciteit sneller daalt,dus blijf je op hetzelfde punt uitkomen,en dat dipje in 3de of pingelen blijft ie wel hebben alleen minder,maar daar is de prijs er ook naar he.
goedkoop opvoeren is altijd een risico.
mvg gille
Plaats reactie