[clio 16v] Potenza's of Exalto's

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Rick

Ik ben binnenkort toe aan 4 nieuwe banden en ik zit te twijfelen tussen Bridgestone RE720 potenza's of Michelin pilot exalot's. Welke band zouden jullie nemen en waarom.

groetjes
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

definitly Michelin pilot exalot's

:)

ik zweer bij michelin en pirelli :)

dus niet bij brigdestone :)

:lol:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Rick

itdanger schreef:definitly Michelin pilot exalot's

:)

ik zweer bij michelin en pirelli :)

dus niet bij brigdestone :)

:lol:
Hehe, jou mening wist ik al:P
edwinvr
Contacteer:

hiero nog iemand voor de pilot exalto's.
wij hebben ze er ook onder liggen en zijn er supertevreden mee! :worship:
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

hier nog een pilot exalto aanhanger,dit zijn echt de beste banden die ik tot nu toe gehad heb.

Aquaplanning heb je nouwelijk meer,en het bochtenwerk zal ook vooruit gaan,zeker als je verlaagd bent en brede banden hebt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Foeke

Michelin pilot sport

TOYO Proxes T1-S :worship:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ivo
Über-Spammer

Continental Sport Contact II doen het ook erg goed onder mijn GTT (Y)
Band van goede kwaliteit, met velgrandbeschermer...!
Matijs
Contacteer:

De Bridgestones worden niet vaak gekozen in Nederland, maar is volgens mij een prima band. (geen ervaring mee). Is in ieder geval een stuk goedkoper dan Michelins. But if you have the money...
Robke
Car: Lexus IS250

Ik vind de Toyo Proxes T1-S de beste banden die ik ooit heb gehad en ook mensen die al verschillende banden hebben geprobeerd zeggen hetzelfde.
Ik heb nu Dunlop SP 9000's, maar ik vind ze niet zo goed plakken als de Toyo's, deze banden beginnen al te piepen als je met 65 km/h van de rotonde afrijdt. :(
Rick

Ik heb voor toyo t1-s zitten en achter exalto's, Toyo is een prima band op droogwegdek, alleen vind ik het nix bij nat weer. Achter ben ik er wel tevreden over, maar ik hoor her en der dat de bridgestone's ook goed zijn vandaar.
Paskie

hm ik heb de Michelins eraf gepleurt , ik werd gestoord van dat irri afrolgeluid :@ (ze liggen hier met dik 6mm profiel in de garage weg te kwijnen (N) )

ik heb er nu de Uniroyal rainsport onder liggen en daar ben ik tot nu toe zeer tevreden over (Y) (Y)
mark -19- 16v

robclio16V schreef: deze banden beginnen al te piepen als je met 65 km/h van de rotonde afrijdt. :
ehhh dat mag dus ook niet he :lol: :lol:

maare ik heb pirellie's p5000 maar die piepen ook bij die snelheid

een potje driften betekent ook gillen

beste ervaring heb ik ook met toyo (vond slijtage wel wat snel gaan)
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Mr.A
Contacteer:

Ik heb onder mijn RSi Bridgestone Potenza's liggen en dat gaat best goed vind ik tot nu toe :D Valt me niks tegen en piept ook niet zo heel snel heb ik het idee...
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
GeniustheGzA

Heb ook de ExaltoŽs en die maken inderdaad wel wat lawaai. Maar ja, dan zet je muziek wat harder he :wink: .

Op mijn 17-ers liggen Toyo Proxes T1S banden. En die zijn toch ook super goed. Als ik weer moet kiezen (binnen nu en een jaar ofzo) ga ik toch voor de ToyoŽs.

Groet,
Marcel (mlg)
Contacteer:

Het is een kwaaltje van de Exalto's dat ze erg snel cuppen , dus geluid maken .

Bij die van mij leek het of je op vierkante banden rijd. Ze hebben wel superveel grip ook als het regent

Je kan beter pilot sport of primacy nemen die gaan niet zo snel kapot .
Riël
Über-Spammer

Zal ik je eens wat zeggen: neem de potenza's.

Het grootste verschil merkten we met de corrado van een maat van me. Eerst met een of andere pirelli op 17 inch door de rotonde: onderstuur. De velgen van mij erop, 15 inch met potenza's: overstuur.

Ik rij er al een half jaar mee, en ik ken nog geen betere band. Grip op droog maar vooral op nat wegdek is subliem. Ook mooi breed door die strakke velgbescherming. Net profiel en belangrijk: strakke prijs. Aan de potenza's doe je geen miskoop.

wat ik wel heb gehoord is dat ze wat sneller willen slijten. Ik heb geen echt noemenswaardig snelle slijtage bij mij, maar dat hoor ik van anderen en op bandenforums.

Maargoed, doe de potenza's ok?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Heino

We hebben beide geprobeerd,mijn neefje potenza's onder zijn 16V,en mijn zwagertje pilot exalto's en mijn broertje heeft ook de exalto's onder zijn 19 16V.
Onze ervaring is dat de michelin's iets meer grip hebben,met de potenza's had ik het gevoel dat er wat meer beweging in zit.In plaats van exalto's,die redelijk snel slijten kun je ook de pilot primacy nemen,die gaan langer mee,maar echt super veel grip.
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

heb net even me zwagertje gevraagd naar banden en goedkope banden waren de:

toyo T1-S
Viking Pro Tech 500

welke oh welke zouden jullie kiezen?

AUB alleen reageren als je ook VIKING banden kent plz :)

want mesnen die zweren bij toyo zullen zeggen toyo maar zoek juist de mensen die BEIDE ervaringen hebben..... :lol:

Riël
Über-Spammer

Wat denk je nu zelf?
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Riël schreef:Wat denk je nu zelf?
uhm eerlijke meningen? :)

:lol: :lol: :lol:

Riël
Über-Spammer

Riël
Über-Spammer

Riël
Über-Spammer

sorry site is traag ... is een andere viking maar erg positief zijn ze niet. Ik durf te wedden op de toyo's hoor.
Riël
Über-Spammer

sorry site is traag ... is een andere viking maar erg positief zijn ze niet. Ik durf te wedden op de toyo's hoor.

Vikings verkopen ze veel bij 'vakgarages', het zijn inderdaad de goedkoopste banden. Maat van me vind 't maar rommel.
speedline

Al eens eerder gemeld. Dit zijn onzin topics. Als je geen verdere gegevens over de banden geeft kun je helemaal niets zinnigs zeggen.

Dus:
- compound (driecijferig getal wat hardheid van het rubber aangeeft, 100=zacht, daarboven is harder)
- loadindex (draaggewicht van band)
- speedindex (nogal verschil of je een band hebt die 210 of 240+ kan verdragen)
- exact type

En van uitlatingen zoals: ik heb alleen goede ervaringen met, of ik zweer bij, of je hebt geen last van aquaplaning meer en eindeloze grip...

Allemaal gelul :@

Elk merk heeft zijn goede banden in bepaalde categorieën. Dus aub eerst een goede bandentest (zoals Riël) lezen en als referentie gebruiken voordat je onzin begint uit te kramen.

Hier komt nog bij dat de meeste goede merkbanden qua prestaties zo dicht bij elkaar zitten dat een normale bestuurder (en ja daar vallen jullie allemaal, incl. mijzelf, zonder uitzondering onder!) die verschillen niet wil en kan opmerken zonder meetapparatuur.

Op een vast parcours met vaste meetomstandigheden kan een bestuurder wel een verschil in gedrag constateren. Verder niets, helemaal niets.

Ga wat "zinnigs" bespreken zoals het verbruik van jullie sportieve veelal motorisch getunde auto's... |:

Grtz,

Speedline.

P.s.:

Neem Michelin, maar dan de Pilot Sport met een compound-hardheid van maximaal 220-240.
Ollie

Over welke maat praat je nu eigenlijk.

Over die Toyo's hoor ik altijd veel goeds...en zijn goed te betalen in 195/50/15, maar als ik het goed begrijp is 195/45/15 meteen weer een stuk duurder!
Ollie

Hmm....weet dat Speedline een super kennis in huis heeft (respect :worship: ) en dat hij over bijna alles hier een zinnig antwoord heeft, maar dit vind ik toch een ietwat grof gestelde uitlating!

Mijn mening hè !!!
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Ollie schreef:Over welke maat praat je nu eigenlijk.

Over die Toyo's hoor ik altijd veel goeds...en zijn goed te betalen in 195/50/15, maar als ik het goed begrijp is 195/45/15 meteen weer een stuk duurder!
het worden voor mij de toyo's :) voor 50 euri per stuk :)

is geen euromaster of dealer prijs hoor is via via zwagertje :P

en praatte over 195/45/R15

:lol: :lol:

oh ja en speedline :) mijn verbruik is 1 op te weinig :beer:

Ollie

195/45/15 kost op http://www.autobandenmarkt.nl 65,80 euro/stuk. Scheelt je toch even mooi 63,20 euro!
Donleben
Contacteer:

Net weer twee nieuwe Good Year Eagle F1 banden er onder laten zetten voor een (mats)prijs van 110 euro!

Nieuwe Toyo Proxes F1 banden kosten bij Profile per stuk 76 Euro inclusief BTW en montage.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Thierry

Ik heb mn voorste 2 banden net vervangen en heb er Michelin Pilot Premacy opgelegd en dat bevalt me goed tot nu toe. K had de tweede nog voor de halve prijs ook :D
Tom
Moderator
Car: MB

heb voor michelen pilot exalto en nu achter premacy. Exalto's heb ik al een tijd en ben ik erg tevreden over. de achterbanden zijn pas een paar dagen oud.

Uniroyal rainsport 1 is idd ook een aanrader
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben

Ik zou geen toyo's kopen onder een clio was er altijd te vreden over. Kan er ook aanliggen dat je er aan wend, maar wordt er steeds minder te vreden over. Ze zeggen dat ze snel slijten maar dat valt wel mee (20k op zitten en zijn nog geen 3 mm minder geworden en dat met mijn rijstijl). Maar als ik een bocht lekker hard neem wat ik veel doe :) begint hij toch al vrij snel te glijden op droog wel onder controle maar mijn volgende banden worden een ander merk (als het kan zachtere compound). Maar daarin tegen ze zijn voor jou prijs / kwaliteit wel aantrekkelijk :)

Welk merk ben ik nog niet over uit. Maar wordt wel een V profiel. Of rainsport de prijs staat me wel aan eigenlijk van die bandjes, misschien waard om te proberen. Of ook niet heb het geld bijna bij elkaar voor een lancia delta evo 2 :worship: Kan ik eindelijk weer sleutelen, vind een clio maar saai en langzaam :D (uiterlijk is wel leuk).
laguna2
Contacteer:

Ik heb persoonlijk gemengde gevoelens over Toyo banden.
Met droog weer voldoen ze vrij goed, maar er zijn in mijn ervaring 2 minpuntjes:

- ik moest na 9800 Km nieuwe banden hebben omdat ik GEEN profiel (minder dan 1 mm) meer had
- regen betekende veel minder wegligging en nauwelijks grip bij accelereren.

Ik had een Clio2 1.6 16V met toyo proxes

Voor mij nooit meer Toyo!
Jasper16v

En uit een test kwamen de Proxes TS1 juist uit als goede regenband...
Plaats reactie