UItbalanceren. In hoeverre heeft het zin

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Dag heren,

Ik zit een beetje met een vraag. In hoeverre heeft het nut om uit te balanceren van de motor. Die van mij is uitgebalanceerd, maar die krijgt ook genoeg te verduren, dus daar ga ik geen risico nemen.

Maar ik ben nu bezig om voor een niet nader te noemen persoon een motorblok aan het bouwen. Hier gaan we uiteraard meer vermogen uit trekken dan orgineel.. DUH....
Doel ligt op 200 PK. En alles wat meer is, is meegenomen.
Maximale toerental zal 6500 zijn met een uitschieter naar 7000.
Maar in hoeverre zijn de orginele blokken uitgebalanceerd. in andere woorden. Heeft het nut om 200 euro hiervoor ertegen aan te gooien?

Alle info is welkom
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-Ray-
Contacteer:

als ik een blok aan het bouwen was met 200pk, en het balanceren kostte me 200 euro, zou ik het sowieso doen!
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Car: Megane RS

Tuurlijk, 200 euro vind ik nogal meevallen eigenlijk...
Riël
Über-Spammer

Hehe, competition >-) >-)

't zal in ieder geval de levensduur verhogen. Trouwens, bij die vermogens lijkt het me wel aan te raden, een blok haalt die power beter dan als ie een beetje gebalanceerd loopt. Smooothhhh :) 200 euro is niet veel nee eingelijk, waar doe je dat?
Laatst gewijzigd door Riël op za 20 sep 2003 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RO 16v

Ik weet niet hoe het zit met een GTT maar met een 16V kan je haast niet spreken over uitgebalanceerd, daar zit me een verschil in, wordt je niet goed van, standaard gezien.

Omdat alles wordt uitgebalanceerd (gebleuprint) gaat het soepeler lopen wat dus goed is levensduur, je hebt minder wrijving dus minder slijtage en een minder warme motor, de motor kan dus na het uitbalanceren veel meer aan, voor de 200 euro is dat dus een koopie.
Michel S.
Contacteer:

Mijn blok uitbalanceren heeft me toen 400 piekgulden gekost.
Maar bij mij gaat het blok wel doorgetrokken worden tot 7000rpm met regelmaat.

Maar ik vraag me af hoe goed het orgineel is uitgebalanceerd. Want ik kon bij mijn "draaiend" gedeelte nauwelijks aanapssingen zien na het uitbalanceren.

Tuurlijk is het beter. Maar, en daar gaat het hier om, ik moet zoveel mogelijk rendement halen uit het budget. Mijn blok hoeft geen 200.000 km te lopen. Zal waarschijnlijk na 40.000 km wel al behoorlijk op zijn. Maar dat zijn andere km's dan dit blok gaat lopen. Hier zal ook gewoon mee worden gereden. En op een paar sprintjes en hier en daar een circuit dagje na, zal het bij lange niet bij de pijniging van mijn gemaakt blok komen.

Dus daarom dat ik me afvraag in hoeverre het orgineel is uitgebalanceerd. Want als dat verschil minimaal is, heeft het misschien geen nut om 200 euro uit te geven. Maar als het wel zo is, ga ik geen seconde eraan denken om de levensduur en uithoudingsvermogen van het blok te benadelen voor 200 euro.

Iemand nog info?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Jnn

Wat balanceren ze dan voor 200 euris? Krukas, zuigers, drijfstangen. Vervangen ze onderdelen?
Of meten ze alleen?
StevenK
Contacteer:

Wat bedoel je met 'uitbalanceren' ? Balanceren van de krukas ? Altijd doen.

Uitwegen ? Als dat voor EUR 200 kan: altijd doen.
speedline

Boek motormechanica openslaan en zelf lezen...

Laat mij zeggen dat de conclusie heeft zin erg in de buurt komt :wink:

Groeten,

Speedline.
Plaats reactie