[Williams] 300 Nm Clutch

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Robert dB.

Uit een oud topic:
Sander schreef:....Als je dan bij de Valeo Sinterplaat koppeling kijkt (drie klauw) van 504 euro, zie je al een koppel stann van 320 Nm. Dus als je voor het echte werk gaat moet je toch naar een Sinterplaat.....
Wat zijn de overige mogelijkheden voor (sinterplaat) koppelingen die ca. 300 Nm moeten aankunnen?

Iemand ervaring met dergelijke materialen?

Voors en tegens?
Laatst gewijzigd door Robert dB. op di 16 sep 2003 6:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert dB.

Deze ben ik ook nog tegen gekomen van K-Tec:

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=197

maja, 200 Nm max :s
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Deze komt ook voor de clio als ik het goed begrepen heb.

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=24

Voor: je koppeling kan het i.i.g aan :)
Tegen: ze zal niet lekker rijden in files. (los vast)
Robert dB.

das idd grof geschut :smoke:

Enigzins relaxed rijden zal idd moeilijker worden...
Menno

Zolang ie geveerd is valt er met een gesinterde plaat best te rijden hoor.

Je kunt eventueel ook je plaat laten bekleden met kevlar.
rev it like a rental
Robert dB.

Menno schreef:Je kunt eventueel ook je plaat laten bekleden met kevlar.
Hmmm das nieuw voor me. Ik begrijp hieruit dat en koppeling dan fijner oppakt? Of wordt hij hierdoor juist sterker?
Daaf (Davy)

Robert dB. schreef:Deze ben ik ook nog tegen gekomen van K-Tec:

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=197

maja, 200 Nm max :s
Nee 200 lbs/ft = omgerekend +- 270 Nm....dus wel iets sterker waarschinlijk niet de 300 Nm die jij zoekt....
Robert dB.

ja je hebt gelijk...had ook nog ergens een proggie op me pc staan om dergelijke waardes om te rekenen. 270 Nm komt wel in de goede richting, wellicht een optie :)
Robert dB.

Met een powerclutch van Sachs ga je het volgens mij ook niet redden...of is daar ook een sterkere variant van?
jeroen.k

Ja hoor...kijk maar op de site van Reichhard...kost wel een paar knaken, maar zijn 3 varianten dacht ik...
Robert dB.

indeed, het is alleen wel een Valeo:
Kupplungsset Race verstärkt Sinter für Clio 1 1,7l, 1,8l und 2,0l auch 16V und Williams 504.00 € thssjiggg :worship:

"Kupplungsset Race Sinter verstärkt Sinter für Clio 1 1,7l, 1,8l und 2,0l (auch 16V und Williams), bestehend aus einem verstärkten Druckautomaten 200mm, einer Mitnehmerscheibe mit torsionsgefedertem Sinterbelag und einem verstärkten Ausrücklager. Übertragbares Drehmoment ca. 320Nm. Der Sinterbelag ist nur für den Renneinsatz empfehlenswert, da bei häufigem Stop & Go Schädigungen des Getriebes und schnelles Verglühen des Sinterbelags möglich sind. Für den Renneinsatz ist der Sinterbelag sehr zu empfehlen, da kaum Schlupfverluste auftreten, also maximale Kraftübertragung erreicht wird.

Aufgabe der Kupplung ist es möglichst verlustfrei das vom Motor abgegebene Drehmoment auf das Getriebe zu übertragen. Die serienmäßige Kupplung soll in erster Linie ein komfortables Kuppeln ermöglichen. Hierfür wird etwas ""Schlupf"" eingeplant, wobei ein gewisses Maß an Drehmoment verloren geht. Der Einbau einer Sportkupplung verbessert deshalb schon bei serienmäßigen Fahrzeugen das Beschleunigungsverhalten. Bei leistungsgesteigerten Fahrzeugen ist eine verstärkte Kupplung fast ein Muß, da der Seriendruckautomat überfordert wird und durchrutscht. "
Iemand die dit weet te vertalen?...de hoofdlijnen heb ik wel begrepen :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

300+ is tenminste een koppeling :)
RO 16v

Robert neem eens contact op met Henk Dijkstra van Fastchip, hij weet welke je moet hebben, ik ben het namelijk vergeten.
wouter 16v

Wat ben je van plan als ik het vragen mag, 300 nm koppel uit een willie motor, dat duidt dan toch op een turbo 8). Of heb ik het verkeerd.
RO 16v

Jij mag niet meer raden :wink: , maar ik ga straks met een atmosferisch blok ook richting de 280 n/m koppel, als m'n ideen werken.
wouter 16v

hoe dan, lijkt me dan toch op een maxi motor gaan lijken 8) .
PtrGte
Contacteer:

hehehe :)

hee Ro, hoe wou je dat voor elkaar krijgen...???

stiekem toch een turbo en dan niks tegen de rest zeggen! :D

:lol:

edit: je weet toch wel dat die F7R niet opgeboord kan worden naar 4 liter he! :lol:
Robert dB.

throttle bodies + lichtere zuigers en drijfslangen, DTA computer...op deze manier kan je met atmosferisch tuning ook een heel eind komen.
Robert dB.

maargoed, ik ben inmiddels door verschillende mensen weer op andere ideeen gebracht...ik blijf dus informeren :)
michel 16v
Contacteer:

Das Sachs RCS (Racing Clutch System) bietet die bestmögliche Anpassung an unterschiedliche Anforderungen und Einsatzzwecke. Mit 5760 Kombinationsmöglichkeiten, 3 Bauhöhen, drei Durchmessern für unterschiedliche Gehäuse, 2 unterschiedlichen Federkennlinien für die Membranfeder, 2 Schneidendurchmessern der Anpressplatten in 2 Materielien und mit 4 unterschiedlichen Belagarten, bleiben keine Wünsche offen.Die Anbindung an das Schwungrad oder die Getriebeeingangswelle ist variabel. Und vorallem: mit der möglichst perfekten Anpassung an das zu übertragende Drehmoment (150 bis 1860Nm, je nach Zusammenstellung!). Wer hier in feinen Schritten die optimale Zusammenstellung realisieren kann, schaft sich die besten Voraussetzungen für den Vorsprung im Rennen.
Optimal für alle Fahrzeuge mit sehr großem zu übertragendem Drehmoment, bei denen eine Sportkupplung nicht mehr ausreicht.Durch die Möglichkeit der Verwendung von speziellen Mitnehmerscheiben mit organischem Rennbelag ist auch der Einsatz im Straßenverkehr problemlos möglich! Daher ist die Sachs RCS auch für alle hochgetunten Straßenfahrzeuge verwendbar.
Da die Bestellung dieser Kupplung eine eingehende Beratung und die Abklärung von baulichen Maßnahmen am Schwungrad voraussetzt ist eine Online-Bestellung nicht möglich. Bitte setzen Sie sich bei Bedarf mit uns in Verbindung!
misschien is dit wat.
wouter 16v

Robert dB. schreef:throttle bodies + lichtere zuigers en drijfslangen, DTA computer...op deze manier kan je met atmosferisch tuning ook een heel eind komen.
Ja ik weet het maar 280 nm koppel is erg veel hoor, denk dat het zeer moeilijk en duur wordt om dat te verkrijgen, en de versnellingsbak wat voor 1 ga je daarvoor pakken?
Robert dB.

JC5 bak moet het aankunnen.
wouter 16v

Aangepaste Jc 5 bak of standaard?
Florus

Robert dB. schreef:maargoed, ik ben inmiddels door verschillende mensen weer op andere ideeen gebracht...ik blijf dus informeren :)

[img]http://www.atectuning.nl/image2/nos.gif[/img]
:lol: :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ben benieuwd .dB. :)
Robert dB.

1 ding is zeker: het moet snel gaan. Maar of het de willi wordt weet ik dus nog niet zeker.
Tom
Moderator
Car: MB

heb je nog meer auto's dan :)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Duidelijk een motor kopuh.:D
RO 16v

wouter 16v schreef:Aangepaste Jc 5 bak of standaard?
Standaard JC5 kan het aan met een sterk verbeterde koppeling en drukgroep, je moet dan wel met 16 of 17 inch gaan rijden en zorgen dat de wielen zo weinig mogelijk doorslippen want dat sloopt een bak dus.

En Wouter 280 n/m uit een atmosferische motor is mogelijk, Carcreff heeft een Megane Maxi rijden met 323 n/m en die moet zich aan de regels houden, ik niet. :wink:
wouter 16v

Dat wist ik niet, maar het is wel erg veel, maar ik geloof je.
Robert dB.

zoals het er nu uitziet wordt het een sterke valeo koppeling. Ik hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie