verlagen van de 5L

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Hier ben ik weer beste reno gasten
Ik zit met nog zo een klein probleemken.
Ik ben op zoek geweest voor mijn r5L te verlagen
Het enige wat ik tot hier toe gevonden heb zijn de voorste veren van min 4 cm. Dit heb ik dan ook geplaatst + vanachter aan torsie bar ne goeie draai gegeven.
U ziet mijn 5 op topic (ombouw R5L naar GTT look) en ik wil hem nog lager maar ik weet ni hoe.
Pas op volgens renault garages is de ophanging van mij helemaal anders dan die van een turbo. En een andere mortiseuren bestaat zogezegd ni voor mijnen 5 :(
Is dit waar of niet???? Help me!Mijn bak moet op de buik :wink:
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

zet de slijpschijf er in !!!
nee, ff serieus, kan je geen veerpoten van een GTT steken?
Want ik heb ff een subframe van een 1100 onder mijn GTT steken om hem te kunnen verduwen naar de spuitcabine, en daar zitten ook de fusé's van die 1100 dus nog aan, en da blijkt toch te passen.
:wink:
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

volgens mijn renault verdeler past dit niet (is dat waar of niet, ik weet het bij god niet)
Het enige dat ik kan doen dat zijn mijn mortiseur binnen geven bij spax en die bouwen die gekeurd om naar regelbare in hoogte en laagt & ook in hardheid
maar dit kost me 500euro, Ik zou toch wel graag iets anders vinden

Heb geen ezel dat geld schijt zele :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dan wordt het slijpen in je spiraalveren :wink:

windingen verwijderen :) en achter nog verder de torsie laten zakken
Mrtn = Maarten
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

en dan staan springen tegen 120kmh, neen laat maar.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

welnee man
Mrtn = Maarten
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

komaan er moet toch iets te doen zijn.
Ik heb hier zo een garage gevonden die niets anders doet dan gtt 16v alpine enz. en hij heeft gezegd als ik de wielnaaf verander dan kan ik turbo mortiseurs steken. dan kan hij nog 4cm naar beneden.
Iemand al ervaring mee? Alle raad is welkom. :smile:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Droes schreef:als ik de wielnaaf verander dan kan ik turbo mortiseurs steken.
Ik begrijp het woord niet helemaal en ook niet wat je bedoelt. Wielnaaf veranderen? ten opzichte van wat?
Mrtn = Maarten
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

is dit laag genoeg denk je? R5L met Apex Sport -6cm rondom :D

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/107-0794_IMG.jpg[/img]

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/107-0795_IMG.jpg[/img]

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/107-0796_IMG.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

een mortiseur is toch een schokdemper in het frans?dacht ik..
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

r5alpine-turbo schreef:een mortiseur is toch een schokdemper in het frans?dacht ik..
Nope. Het is amortisseur
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

Droes schreef:Hier ben ik weer beste reno gasten
Ik zit met nog zo een klein probleemken.
Ik ben op zoek geweest voor mijn r5L te verlagen
Het enige wat ik tot hier toe gevonden heb zijn de voorste veren van min 4 cm. Dit heb ik dan ook geplaatst + vanachter aan torsie bar ne goeie draai gegeven.
U ziet mijn 5 op topic (ombouw R5L naar GTT look) en ik wil hem nog lager maar ik weet ni hoe.
Pas op volgens renault garages is de ophanging van mij helemaal anders dan die van een turbo. En een andere mortiseuren bestaat zogezegd ni voor mijnen 5 :(
Is dit waar of niet???? Help me!Mijn bak moet op de buik :wink:
Mijn eerste autootje was een R5 GTL 1.4L
Ik had er veerpoten van een GTturbo onder gestoken met de schelpen, en had dan nog een cm of 10 gezakt op 14'
Als je wilt kun je dan iets van een 14cm zakken. Mijn GTturbo stond zo laag, maar het kost je wel wat bumpers
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

de witte 5 van mij is ongeveer 8 a 9 cm gezakt en dat vind ik eigenlijk al teveel van het goede, maar 14cm??

Heb je daar een fotootje van?
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

(verrek das bij JL voor de deur, valt me nu pas op)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Tom schreef:(verrek das bij JL voor de deur, valt me nu pas op)
morrie
Immer wieder die verdammte Holländer
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

Mrtn schreef:de witte 5 van mij is ongeveer 8 a 9 cm gezakt en dat vind ik eigenlijk al teveel van het goede, maar 14cm??

Heb je daar een fotootje van?
Nee, ik heb er geen foto van want ik rij nu met 17"
lisa
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 13:06

Laatst gewijzigd door lisa op do 11 sep 2003 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Droes schreef:volgens mijn renault verdeler past dit niet (is dat waar of niet, ik weet het bij god niet)
Het enige dat ik kan doen dat zijn mijn mortiseur binnen geven bij spax en die bouwen die gekeurd om naar regelbare in hoogte en laagt & ook in hardheid
maar dit kost me 500euro, Ik zou toch wel graag iets anders vinden

Heb geen ezel dat geld schijt zele :)

Je kan gewoon veerpoten van een gtt gebruiken.
Je hoeft er helemaal niks voor aan te passen.
Je moet wel de hele veerpoten gebruiken, dus ook de schelpen.


[img]http://home.planet.nl/~regt0133/auto.JPG[/img]

Deze 5TL is ook 7cm verlaagd met veerpoten van een gtt ph1.
Welk bj. is je auto?(ik denk dat jij ph1 veerpoten nodig hebt omdat je bj. waarschijnlijk '86 a '87 zal zijn).
Succes met verlagen.
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

Edwin5gtt (Punttang) schreef:
Droes schreef:volgens mijn renault verdeler past dit niet (is dat waar of niet, ik weet het bij god niet)
Het enige dat ik kan doen dat zijn mijn mortiseur binnen geven bij spax en die bouwen die gekeurd om naar regelbare in hoogte en laagt & ook in hardheid
maar dit kost me 500euro, Ik zou toch wel graag iets anders vinden

Heb geen ezel dat geld schijt zele :)

Je kan gewoon veerpoten van een gtt gebruiken.
Je hoeft er helemaal niks voor aan te passen.
Je moet wel de hele veerpoten gebruiken, dus ook de schelpen.


[img]http://home.planet.nl/~regt0133/auto.JPG[/img]

Deze 5TL is ook 7cm verlaagd met veerpoten van een gtt ph1.
Welk bj. is je auto?(ik denk dat jij ph1 veerpoten nodig hebt omdat je bj. waarschijnlijk '86 a '87 zal zijn).
Succes met verlagen.


Ik raad je aan om PH 2 veerpoten met schelpen te gebruiken, heeft een betere baanligging.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

[quote="Dr.TurbosteinIk raad je aan om PH 2 veerpoten met schelpen te gebruiken, heeft een betere baanligging.[/quote]

Gaat dat dan zo maar?
De schelpen schijnen niet te passen.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar heb het wel eens horen zeggen.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

onder onze R5 Mega zitten ook gewoon complete fase 2 veerpoten, no problemo :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

Edwin5gtt (Punttang) schreef:[quote="Dr.TurbosteinIk raad je aan om PH 2 veerpoten met schelpen te gebruiken, heeft een betere baanligging.
Gaat dat dan zo maar?
De schelpen schijnen niet te passen.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar heb het wel eens horen zeggen.[/quote]

Ja dat past heb het zelf gedaan
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

ale vooruit.
Het moet dus wel lukken.
Ze hebben mij wijs gemaakt voor het gemakkelijk uit te leggen: het stuk waar beneden de amortiseur aan vast gebout word dat ik dat ook moet vervangen(wielnaaf zeggen wij hier.) Omdat de amortiseur beneden vast komt door middel van 2 bouten en de afstand van de 2 gaten(van de wielnaaf) waar de bouten in moeten scheelt van wielnaaf gtt tot mijn wielnaaf. En daarmee zou ik geen gtt amortiseuren kunnen steken voor ik de wielnaaf ook vervangen heb.

Ik geloof wel dat je dit 3 keer zult moeten lezen voor je het goed begrepen hebt.

Ik ben eens nieuwschierig of die gtt, 16v of alpine zogezegde specialist van me gelijk heeft. Ik heb er sterk mijn twijfels over. :wink:
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

die beide witte das wel prachtig.
Ik vind dat het mooiste dat je kan doen bij een 5 VERLAGEN.
Zo een 10cm zou ik wel willen gaan. Rekening houden met de velgen 15".
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Droes schreef:ale vooruit.
Het moet dus wel lukken.
Ze hebben mij wijs gemaakt voor het gemakkelijk uit te leggen: het stuk waar beneden de amortiseur aan vast gebout word dat ik dat ook moet vervangen(wielnaaf zeggen wij hier.) Omdat de amortiseur beneden vast komt door middel van 2 bouten en de afstand van de 2 gaten(van de wielnaaf) waar de bouten in moeten scheelt van wielnaaf gtt tot mijn wielnaaf. En daarmee zou ik geen gtt amortiseuren kunnen steken voor ik de wielnaaf ook vervangen heb.

Ik geloof wel dat je dit 3 keer zult moeten lezen voor je het goed begrepen hebt.

Ik ben eens nieuwschierig of die gtt, 16v of alpine zogezegde specialist van me gelijk heeft. Ik heb er sterk mijn twijfels over. :wink:

Moet gewoon lukken.
Misschien kun je het effe vergelijken.
Bij de oude 5 van mijn vriendin ging het zonder problemen, moet bij jou dan toch ook lukken dacht ik zo. :)
Plaats reactie