R19 16V verongelukt op Nürnbergring

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Roel79

Gisteren een dagje op de ring wezen kijken, met echt supervette auto's, waaronder een zwarte Clio 16V, een witte 5 GT Turbo, twee Clio's RS en een blauwe 19 16V ph. II.
Hele dag spektakel totdat het zeker een half uur stil werd. Uiteindelijk hebben we twee langzaamrijdende ambulances langs zien komen, niet echt een goed teken; een kwartier later wisten we ook waarom. De takelwagen kwam langs met de 19 erop, helemaal aan gort, ik kon hem alleen herkennen aan de kleur en de handgrepen.
Daar krijg je even een brok van in je keel, we hebben dezelfde auto gehad en daar natuurlijk ook wel eens gek mee gedaan, maar dat het zo kan af lopen, daar denk je niet aan, totdat... inderdaad. (N)
Tom
Moderator
Car: MB

effe verplaatsen naar ring topic en daar verder gaan aub
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wanna-be moderator, Tommie? ;)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Merijn schreef:Wanna-be moderator, Tommie? ;)
Dat was ik al ;) :D Alleen moet ik dan wat minderen met posts denk ik, ik probeer het maar het lukt niet echt... :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Jij kan er ook wat van, maar volgens mij zijn we het topic een beetje aan het vervuilen. :D
Marcel B.

Joost (DoubleYou) schreef:
Merijn schreef:Wanna-be moderator, Tommie? ;)
Dat was ik al ;) :D Alleen moet ik dan wat minderen met posts denk ik, ik probeer het maar het lukt niet echt... :(
Begin es om dat dan gewoon niet te zeggen... (S)
Don't walk the grass... smoke it
Riël
Über-Spammer

:~ idd, dat lijkt me zeer shit om te zien ...
1 minuutje stilte voor die kerel/vrouw dan
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Sow.. Daar wordt je wel even stil van....
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

1 min stilte is in 8 genomen hier.

tragisch en droevig :(
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Peter @ Malta
Contacteer:

Het zal niet de eerste keer zijn:

http://www.feuerwehr-adenau.de/einsatz26.htm

De weinige tekst is in het Duits; op een ander (Duitstalig) forum is beschreven wat er gebeurde.

Het zwartgeblakerde geraamte voor de Hanomag-brandweerwagen is wat er is overgebleven van een Ferrari - en de twee inzittenden - nadat hij te hard door een bocht ging, een bandenstapel raakte, over de kop ging en in brand vloog. De brandweer kon niets uitrichten.

Ik kan zo snel niet het nieuws van gisteren vinden, dus ik heb geen idee hoe deze episode met de 19 is afgelopen. Maar het klinkt niet al te best.

Kijk, iedereen mag doen en laten wat hij wil. Maar er is een verschil tussen hard rijden en op een circuit kunnen racen. Maar wat als je het niet overleeft? Of, "minder erg", je raakt een paar ledematen kwijt, of je zit voor de rest van je leven in een rolstoel?

Ik zou het niet willen lezen dat het een van de forum-bezoekers zou overkomen.

- Peter
Tazzman

En daarom ga ik ook niet naar de Ring met mijn R19 16V - ik ken mijzelf heel erg goed namelijk.

Respect voor de overleden 19 bestuurder/ster. Was hopelijk toch niemand van hier?!
Panoramix

Tazzman schreef:En daarom ga ik ook niet naar de Ring met mijn R19 16V - ik ken mijzelf heel erg goed namelijk.
Je zal toch onwillekeurig anders/harder rijden op zo'n breed circuit. Naast het feit dat mijn auto er ook niet voor is aangepast lijkt het me ook niet echt verstandig om opeens 230 te gaan rijden als je dat niet echt gewend bent, ja op rechte stukken wel, maar je vliegt dus wel zo uit de bocht :@
Tazzman

Panoramix schreef: Je zal toch onwillekeurig anders/harder rijden op zo'n breed circuit. Naast het feit dat mijn auto er ook niet voor is aangepast lijkt het me ook niet echt verstandig om opeens 230 te gaan rijden als je dat niet echt gewend bent, ja op rechte stukken wel, maar je vliegt dus wel zo uit de bocht :@
Dat bedoelde ik namelijk :) Ik weet dat ik dan toch wellicht harder-dan-verstandig-is zou rijden en sommige van die bochten zijn niet mals hoor.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

:(
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben afgelopen weekend ook op de Ring geweest. HEt was niet de eerste keer dat ik er was (we gaan ieder jaar met een groepje) maar zo druk als nu, was gewoon niet leuk.

Kleine opsomming:
Vrijdagavond werd er een Suzuki GSX-R afgevoerd. Gecrasht, waarbij de swingarm afgebroken was!
Zaterdag was de baan om half 7 al dicht ipv half 8. Er waren die dag meerdere periodes dat de baan dicht was. Ik heb 2 keer de traumaheli gezien.
Zondag parkeerde een lid van de Seatclub zijn Cordoba in de vangrail, en verderop stonden nog 2 auto's stil. Die R19 heb ik niet gezien, gelukkig.

Het was echt gekkenwerk dit weekend. Waarbij met name de motorrijders voor de ongelukken zorgen.

Was het een GTT die je hebt gezien, geen GTE? Er reed een helemaal witte duitse GTE en een (nederlandse) GTE, wit met zwarte bumpers. Dat is een vriend van mij. Heb je er toevallig een foto van?
Die RS-en waren ook mooi. Een engelsman en een fransman, met die speciale blauwe "lichtgewicht"-editie.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Rutger205MI16

Rijden op deze Ring is echt gaaf. Maar doe eerst maar eens een paar verkenningsronden voor je goed gas gaat geven. Veel dalingen enzo waarna opeens een scherpe bocht volgt. Ik ben dit jaar ook geweest met de Peugeot GTI club en was een ervaring om niet te vergeten. Er was ok een gozer die de auto van z'n zusje had geleend en plechtig had beloofd om er niet mee de Ring op te gaan....

Maar ja... de verleiding was te groot, met dit als gevolg:
[img]http://www.peugeotgticlub.nl/meetings/2 ... ndc/03.jpg[/img]

Lijkt mee te vallen maar oa het carter gescheurd en ook achterschade... Zonde :(

Groet,
Rutger
Ben

Is er ook een foto van die 19 :D ik vind een beetje leed vermaak wel leuk je doet het uit eindelijk zelf hoor. Vind alleen dat jeje verstand knobbel aan moet laten en niet aan je eigen lol denken maar ook aan die van je naasten.
Ken mezelf maar al te goed dus ik blijf lekker bij die ring uit de buurd :wink:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

De politie stond er op de parkeerplaats met het wrak van een motor. De berijder was met 200 km/h op een auto geklapt. Niet op de Ring, maar op een weg in de buurt. Er was echt niks van over, zelfs z'n helm was in tweeën.... Ik had niet het idee dat iemand ervan onder de indruk was.

Sommigen daar zouden iets meer zelfkennis moeten hebben.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Ben

Martijn *Baccara* schreef:De politie stond er op de parkeerplaats met het wrak van een motor. De berijder was met 200 km/h op een auto geklapt. Niet op de Ring, maar op een weg in de buurt. Er was echt niks van over, zelfs z'n helm was in tweeën.... Ik had niet het idee dat iemand ervan onder de indruk was.

Sommigen daar zouden iets meer zelfkennis moeten hebben.
Ik kan er ook niet van onder de indruk zijn eigenschuld dikke bult. Je zou zo'n iemand eigenlijk een ere rondje moeten geven in de staat zoals ze hem van de weg afgeschraapt hebben dan denken mensen pas beter na. Lekker ranzig .
Roel79

Ben, natuurlijk is het stom om zo hard te gaan rijden zonder al te veel ervaring, daar heb je gelijk in, maar heb je dezelfde mening als het iemand is die je goed kent (familie/vrienden)?
Ik denk eigenlijk van niet.
Als ik het had zien gebeuren had ik zeker een paar nachten slecht geslapen...

Een foto heb ik niet, misschien komt er nog iemand anders mee?

Herstel; ik denk dat ik een 5 GTX heb gezien, ipv een 5 GT Turbo, want hij was idd wit met zwarte bumpers. Hij had er ook flink de gang in, mooi. 8) [/quote]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Roel79 schreef:Herstel; ik denk dat ik een 5 GTX heb gezien, ipv een 5 GT Turbo, want hij was idd wit met zwarte bumpers. Hij had er ook flink de gang in, mooi. 8)
Dat zal hij leuk vinden :) Is een GTE. :D

:D
[img]http://www.nurburgring.nl/pictures/1409 ... %20044.jpg[/img]
Roel79

Ehh.. ja. :D
Sorry.
Nou heb ik de hele modellenserie gehad. :wink:
GTE dus. :lol:
Ad van Haperen
Contacteer:

Roel79 schreef:
Herstel; ik denk dat ik een 5 GTX heb gezien, ipv een 5 GT Turbo, want hij was idd wit met zwarte bumpers. Hij had er ook flink de gang in, mooi. 8)
net of een GTE altij een zwarte bumper heeft :s dan is het een fase 1 en volgens mij is het dus juist een GTT bumper want voor zover ik weet bestaat de fase 1 GTE niet
catrinus

Hooliead schreef:
Roel79 schreef:
Herstel; ik denk dat ik een 5 GTX heb gezien, ipv een 5 GT Turbo, want hij was idd wit met zwarte bumpers. Hij had er ook flink de gang in, mooi. 8)
net of een GTE altij een zwarte bumper heeft :s dan is het een fase 1 en volgens mij is het dus juist een GTT bumper want voor zover ik weet bestaat de fase 1 GTE niet
Jawel. Phase1 gte bestaat wel
There will be plenty of time to rest when your dead
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

misschien is het een later opgezette bumper dat kan ook natuurlijk :wink:
Tom
Moderator

dat grilletje is ook niet echt bevorderlijk voor de koeling zeg maar
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Daarom heeft ie de mistlampen eruit gehaald 8)
Tom
Moderator

ik denk eerder er niet in gezet
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

De bumpers komen van een Phase 1 GTT. Het is gewoon een Phase 2 GTE. Deze auto heeft ooit eens tot het dak in de sloot gelegen. Na een flinke schoonmaakbeurt rijdt hij nog altijd prima :)

De grille heeft geen merkbare invloed op de koeling.

Het is de bedoeling om hem wel weer in oude staat terug te brengen.
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik had dezelfde grille op mijn GTE en heb er nu een zelfbouwsel opgezet en dat merk ik toch wel heel goed in de koeling hoor!
Ad van Haperen
Contacteer:

catrinus schreef:
Hooliead schreef:
Roel79 schreef:
Jawel. Phase1 gte bestaat wel
heel weinig dan denk ik. of heb ik da mis?
Plaats reactie