Renault Mégane Sport met 225pk
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
dit is echt wel bruut ja.
ik begin maar eens met sparen
ik begin maar eens met sparen

nou ron, dit is je kansMaus schreef:Ik laat de eer aan een ander over..... (denk ik).RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ben benieuwd wanneer de eerste in de club is...

-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Jammer dat deze waarschijnlijk buiten ons (= vrouw en ik) budget valt, want mijn vrouw vindt de Mégane II dus een hele mooie auto. Vooral de driedeurs in 'Fiery Red' (Rouge Feu?).
- Peter
- Peter
-
- Berichten: 945
- Lid geworden op: do 2 mei 2002 20:05
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Gaaf, echt gaaf !!!
De Clio had al een 'Sport' versie, nu heeft de Mégane er ook eentje... Vraag me alleen af waarom ze er nu pas mee komen, en niet bij de Coupé Phase I en II al...
@ Jasper: Mooi verlaagd !!

De Clio had al een 'Sport' versie, nu heeft de Mégane er ook eentje... Vraag me alleen af waarom ze er nu pas mee komen, en niet bij de Coupé Phase I en II al...

@ Jasper: Mooi verlaagd !!

Inderdaad een zeer mooie wagen. Vandaag heb ik er effe bij staan kwijlen! Wat een supermooie 'stand' had Renault in Frankfurt, zeg! Er stonden ook wat andere modellen, zoals de nieuwe Megane Classic (sedan). Die had ik nog niet eerder gezien. Niet mijn favoriet, maar wel leuk om te zien.
nee, die sedan is zeker niet de mooiste van de nieuwe
Megane serie, maar de rest zijn toppers..
Vooral dit soort uitvoeringen
Ben benieuwd of ze zoiets ook van de coupe gaan uitbrengen? die is ook wel errug vet namelijk!
Megane serie, maar de rest zijn toppers..
Vooral dit soort uitvoeringen

5GTT & clio II 1.6 16v
AutoVisie nummertje 19 schreef:De Clio RS heeft er een grote broer bij gekregen in de vorm van de Megane RS. Dikkere bumpers, een grote luchthapper voor, opvallende mistpitten, een subtiel spoilertje achter en 18-inch wielen onderstrepen het sportieve karakter van de Megane RS. Naast de nodige aanpassingen aan het onderstel komt dat sportieve karakter vooral van de geblazen 2.0 16V. In de Megane RS is de turbomotor goed voor maximal 225 pk en een koppel van 300Nm. Daarvan is 90% beschikbaar tussen 2000 en 6000 toeren. Renault belooft een aangenaam, passend uitlaatgeluid. Andere beloftes: 0-100 in 6,5 seconden en een verbruik van 1 op 11,4. Begin 2004 kunnen we nagaan of Renault zich aan zijn woord heeft gehouden.

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Maus schreef:AutoVisie nummertje 19 schreef:De Clio RS heeft er een grote broer bij gekregen in de vorm van de Megane RS. Dikkere bumpers, een grote luchthapper voor, opvallende mistpitten, een subtiel spoilertje achter en 18-inch wielen onderstrepen het sportieve karakter van de Megane RS. Naast de nodige aanpassingen aan het onderstel komt dat sportieve karakter vooral van de geblazen 2.0 16V. In de Megane RS is de turbomotor goed voor maximal 225 pk en een koppel van 300Nm. Daarvan is 90% beschikbaar tussen 2000 en 6000 toeren. Renault belooft een aangenaam, passend uitlaatgeluid. Andere beloftes: 0-100 in 6,5 seconden en een verbruik van 1 op 11,4. Begin 2004 kunnen we nagaan of Renault zich aan zijn woord heeft gehouden.

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Merijn schreef:Dan doet een Williams het toch beter!Gemiddeld 1 op 12 haal ik altijd wel.


-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://www.rsportscars.com/foto/14/meganers04_inter.jpg[/img][img]http://www.rsportscars.com/foto/14/meganers04_02.jpg[/img]
Technical Specifications:
Engine
Type: Inline-4, Turbocharged
Displacement cu in (cc): 122 (1998)
Power bhp (kW) at RPM: 225(166) / n.a.
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 221(300) / n.a.
Redline at RPM: n.a.
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/disc
Tires F-R: R18
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: n.a.
Weight lb (kg): n.a.
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 6.5
Top Speed mph (km/h): 155 (250)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): 32 (n.a.)
komt van de site http://www.rsportcars.comMegane Renault Sport is Ready to "Shake It"
The Renault Sport version of the Renault Megane, has been unveiled at the 2003 Frankfurt Motor Show. Available in both three-door Sport Hatch and five-door Hatch configurations, the Megane Renault Sport 225 will be powered by a new 2.0 Turbo engine developed by Renault Sport outputting 225 bhp to the front wheels.
Entering the highly competitive lower-medium hot hatch sector, the new Megane Renault Sport 225 will challenge a wide range of rivals by offering the agility, speed and driving pleasure of a hot hatch combined with the comfort and refinement of a grand touring model.
The New Megane Renault Sport 225s 2.0 Turbo engine is a development of the 165 bhp turbo engine available in other Renaults and offers high power over a wide speed range, while the car has a double-axis strut rear suspension, guaranteeing efficiency and precision of handling.
The beauty of the "beast"
Megane Renault Sport 225 retains the styling of New Megane while adding a number of subtle but elegant sporting elements. It repeats the fundamentals of the Renault Sport design with wrap-round bumpers, more prominent foglamps and large air-intake and outlet grilles, plus centrally-mounted twin-pipe rear exhaust, similar to the New Clio Renault Sport V6 255.
Additional elements characteristic of the versions developed by Renault Sport a discreet spoiler on the rear hatch and large diameter 18-inch alloy wheels contribute both to the dynamic styling and the efficiency of the car. Inside, the modern, streamlined design of New Megane is prominent, with sporting touches to the dashboard and the gear lever console.
The pedals and the footrest also feature an aluminum finish.
The steering wheel and driver's seat have multiple adjustments so that every driver can find their ideal driving position. The front seats, with their pronounced curves, have special side supports on both cushion and backrest.
Megane Renault Sport 225 has a host of technical features such as tyre pressure monitoring, cruise control and speed limiter, electrochromic rearview mirror, plus automatic headlamps and wipers. Xenon headlamps, whose light output is twice that of halogen bulbs, are also available. Megane Renault Sport 225 is also equipped with the Hands-Free Renault Card, an audio unit built into the facia with four speakers distributed around the cabin, and as an option, Carminat Advanced Navigation.
A powerful engine with a wide torque curve
Using as its base the turbocharged 2.0 16V engine available in the companys top-of-the-range models, Renault Sport has developed a high-performance version which remains easy to use in everyday driving. Its output of 225 bhp and 300 Nm of torque is achieved thanks to changes to key items such as the turbo and the engines reciprocal components. With 90% of its maximum torque available between 2,000 and 6,000 rpm, the engine provides strong and continuous power up to the highest speeds. The engine exhaust has also been developed to provide a truly pleasing note, with a special twin-outlet system.
The six-speed manual gearbox allows the engines performance to be fully exploited while reducing fuel consumption and noise levels during long journeys. While possessing performance of the highest order, with an acceleration time of 6.5 sec to 62 mph and 26.7sec to cover 1 kilometer from a standing start, Megane Renault Sport 225 provides excellent efficiency with fuel consumption of 32.1 mpg in the combined cycle and CO2 emissions of 209 g/km.
The New Megane Renault Sport 225 will go on sale in the first half of 2004.
oke IK VIND 'm gewoon lelijk, net als alle nieuwe auto's eigenlijk...maar ja ieder z'n smaak he!
er moet toch wel IEMAND zijn die er ook geen zak aan vindt?!
(verder wel oke dat ze weer eens met een turbo-blokkie aan de gang zijn gegaan!)

er moet toch wel IEMAND zijn die er ook geen zak aan vindt?!
(verder wel oke dat ze weer eens met een turbo-blokkie aan de gang zijn gegaan!)
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Tja, vind je een Citroën DS ook lelijk? Dat is ook een auto waar je, volgens mij, twee strikt gescheiden kampen hebt: dat van de mensen die hem schitterend mooi vinden - en dat van diegenen die hem aartslelijk vinden.
Volgens mij valt de nieuwe Mégane in dezelfde categorie auto.
Aan de andere kant, er rijden tegenwoordig zoveel auto's rond die zo'n saai en voorspelbaar ontwerp hebben dat ze alleen al daardoor lelijk worden. Voorbeeld: de Hyundai Accent. (Scoort ook nog eens bedroevend in de crash test, wat ik ook al eens met eigen ogen gezien heb.)
- Peter
Volgens mij valt de nieuwe Mégane in dezelfde categorie auto.
Aan de andere kant, er rijden tegenwoordig zoveel auto's rond die zo'n saai en voorspelbaar ontwerp hebben dat ze alleen al daardoor lelijk worden. Voorbeeld: de Hyundai Accent. (Scoort ook nog eens bedroevend in de crash test, wat ik ook al eens met eigen ogen gezien heb.)
- Peter
ik vind de voorkant super mooi, en 225pk en 0-100 in 6.5s spreekt mij erg aan. maar ik kan nog steeds niet wennen aan die achterkant...wel leuk dat er 2 uitlaatpijpjes onder zitten maar er is mijns inziens weinig veranderd aan de achterkant...echt jammer vind ik dat...het model van de megane coupe vind ik 10 x mooier...PtrGte schreef:oke IK VIND 'm gewoon lelijk, net als alle nieuwe auto's eigenlijk...maar ja ieder z'n smaak he!![]()
er moet toch wel IEMAND zijn die er ook geen zak aan vindt?!
(verder wel oke dat ze weer eens met een turbo-blokkie aan de gang zijn gegaan!)
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Hier nog een paar foto's van de Mégane Turbo vanaf de IAA van Frankfurt!!
Wat een mooie bak is het toch, en dat blok?!?
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort1.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort2.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort3.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort4.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort5.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort6.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort7.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort8.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort9.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... fort10.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... fort11.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... fort12.jpg[/img]
En die sportstoelen lijken me ook heerlijk!!!
Groeten,
Rik (die dit monster wel eens in het echt wil zien)
Wat een mooie bak is het toch, en dat blok?!?
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort1.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort2.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort3.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort4.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort5.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort6.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort7.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort8.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... cfort9.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... fort10.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... fort11.jpg[/img]
[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... fort12.jpg[/img]
En die sportstoelen lijken me ook heerlijk!!!
Groeten,
Rik (die dit monster wel eens in het echt wil zien)
vind het interieur (dashboard) een beetje donker... en de velgen vind ik ook niet super, maarja, die kun je best vervangen als je dat ding kan betalen



[img]http://www.rs-team.org/Images/Actu/Mega ... fort11.jpg[/img]
Wat zien die moderne motorruimtes er toch saai uit! Doe mij toch maar de indrukwekkende slangenkuil van een R5 GTT...
Wat zien die moderne motorruimtes er toch saai uit! Doe mij toch maar de indrukwekkende slangenkuil van een R5 GTT...
ziet er niet uit inderdaad
alfa doet dit toch heel anders...
[img]http://totalcar.index.hu/images/testbem ... gta_35.jpg[/img]
alfa doet dit toch heel anders...
[img]http://totalcar.index.hu/images/testbem ... gta_35.jpg[/img]
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
ja jammer dat t blokje niet iets mooier er uit ziet..
Maar voor de rest super!!
t zal ook wel voorruit willen met 225 pk!!
eigenlijk is t de opvolger van de 19 16v.
Maar voor de rest super!!

t zal ook wel voorruit willen met 225 pk!!

eigenlijk is t de opvolger van de 19 16v.
