Ik heb mijn GTT nog maar weergekregen, en ik kreeg ze weer met een gat in het motorblok.
Het gat bevind zich onderaan ter hoogte van de polie van de krukas.Wie heeft dat eens meegemaakt.
Het is wel een revisiemotortje van bij Renault zelf en heeft nu 75000km en nu al brokken. Ik heb 4 jaar met die motor gereden en nooit 1 probleem gehad.
GTT Gat in motorblok
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
- Locatie: Belgenland
Mijn GTT stond een jaar bij de garage voor de ombouwing naar een GTT 16V en wat meer pk's. Nu heb ik geen pk's meer. Ik ben er enkele keren naartoe geweest en hij had er nog steeds niet aan begonnen. Ik was het ernstig beu en ging hem weerhalen om het volledig op te knappen en zelf de ombouwing te doen.
en nu is je blok naar de vlooien?
edit: waarom staat dit in nl.techniek.wegligging??
edit: waarom staat dit in nl.techniek.wegligging??
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
- Locatie: Belgenland
Ben gemist. Misschien dat iemand dat ook al heeft meegemaakt een gaatje in het blok, op die plaats en weten wat ze ermee hebben gedaan.~Haas~ schreef:en nu is je blok naar de vlooien?
edit: waarom staat dit in nl.techniek.wegligging??
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
- Locatie: Belgenland
Tot nu toe is dat het enige gat in de motor. Op het eerste zicht zou er een boutje van M8 ingaan. Wel op het eerste zicht.Ga dit weekend eens proberen om een boutje in te draaien en zien wat het doet. Blok is toch kapot dus: het kan niet verslechterenrobert schreef:als ik dit zo lees is jouw motorblok niet het enige waar een gat in zit. Daar moet je nog wel even aan sleutelen. Succes ermee.
Aan de zijkant van de blok een beetje aan de linker kant vlak langs de de distributie deksel zit een schroef (konisch schroefdraad) die de koelwater uit hetblok tegen houd. dus als dat die is, dan moet je daar een speciaale schroef in draaien. (ik heb er nog wel 1 over)
Mocht het echt een gat zijn (verdwaalde drijfstang) dan heb ik ook nog wel onderdelen die je dan nodig zult hebben
Mocht het echt een gat zijn (verdwaalde drijfstang) dan heb ik ook nog wel onderdelen die je dan nodig zult hebben
Volgens mij zit daar de retourleiding (staal pijpje)van de carterontluchting. (zit onder aan dat potje) Als die er uit is zit er ook een gat.
S
nder

S

-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
- Locatie: Belgenland
Abel schreef:Aan de zijkant van de blok een beetje aan de linker kant vlak langs de de distributie deksel zit een schroef (konisch schroefdraad) die de koelwater uit hetblok tegen houd. dus als dat die is, dan moet je daar een speciaale schroef in draaien. (ik heb er nog wel 1 over)
Mocht het echt een gat zijn (verdwaalde drijfstang) dan heb ik ook nog wel onderdelen die je dan nodig zult hebben
Het kan zijn dat ze dat conisch schroekje gepikt hebben. Kan je dat schroehje opsturen of doormailen?
Heb nog wat onderdelen maar geen zo'n schroefje.
Kan er geen foto's van maken, ik heb zelf geen camera.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
- Locatie: Belgenland
Abel schreef:Aan de zijkant van de blok een beetje aan de linker kant vlak langs de de distributie deksel zit een schroef (konisch schroefdraad) die de koelwater uit hetblok tegen houd. dus als dat die is, dan moet je daar een speciaale schroef in draaien. (ik heb er nog wel 1 over)
Mocht het echt een gat zijn (verdwaalde drijfstang) dan heb ik ook nog wel onderdelen die je dan nodig zult hebben
Inderdaad er komt water uit.
Neeehuh die zit op de cather pan aan gesloten. Je weet wel en komt een buisje aan die kant omhoog...Sander schreef:Volgens mij zit daar de retourleiding (staal pijpje)van de carterontluchting. (zit onder aan dat potje) Als die er uit is zit er ook een gat.![]()
Snder
Pm me je adres maarDr.Turbostein schreef:Abel schreef:Aan de zijkant van de blok een beetje aan de linker kant vlak langs de de distributie deksel zit een schroef (konisch schroefdraad) die de koelwater uit hetblok tegen houd. dus als dat die is, dan moet je daar een speciaale schroef in draaien. (ik heb er nog wel 1 over)
Mocht het echt een gat zijn (verdwaalde drijfstang) dan heb ik ook nog wel onderdelen die je dan nodig zult hebben
Het kan zijn dat ze dat conisch schroekje gepikt hebben. Kan je dat schroehje opsturen of doormailen?
Heb nog wat onderdelen maar geen zo'n schroefje.
Kan er geen foto's van maken, ik heb zelf geen camera.
