Calle schreef:Zouden ze er tegenwoordig standaard een dumbvalve op doen of zou dat weer niet kunnen, al dat gesis?
I love it allready, eindelijk weer een echt snelle Reno met een turbo 300pk moet kunnen...
Nee dat gesis kan niet, dus als er fabriek-af dumpvalve's opzitten worden ze closed-loop gemaakt. Oftewel deze blaast gewoon weer af in je luchtsysteem zodat je em niet hoort.
Calle schreef:Zouden ze er tegenwoordig standaard een dumbvalve op doen of zou dat weer niet kunnen, al dat gesis?
I love it allready, eindelijk weer een echt snelle Reno met een turbo 300pk moet kunnen...
Nee dat gesis kan niet, dus als er fabriek-af dumpvalve's opzitten worden ze closed-loop gemaakt. Oftewel deze blaast gewoon weer af in je luchtsysteem zodat je em niet hoort.
Recirculating valves worden ook liever gebruikt omdat het ietsje beter voor de motor is (gesloten circuit, dus minder kans op vuil in je luchtinlaat). Verder blazen ze hun lucht weer af voor de turbo, waardoor deze nog iets beter blijft spinnen. Elke motor is anders, sommige motoren doen het beter met een dumpvalve, andere juist met een recirculating valve...
Gijs; dat 4wd zal ik induiken. Zal proberen te achterhalen welk systeem er gebruikt gaat worden. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het dezelfde lay out wordt, zoals gebruikt in de Nissan Sunny GTI-R.
Motor dwars, extra uitgaande as met koppelingsysteem voor krachtverdeling v/a en een achterasdifferentieel. Dit betekent dat je dezelfde lay out kunt gebruiken voor bijvoorbeeld het WRC. Maar nu met een andere bak met centraal differentieel. En actieve sperren op alle drie de diffs.
Gijs; dat 4wd zal ik induiken. Zal proberen te achterhalen welk systeem er gebruikt gaat worden. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het dezelfde lay out wordt, zoals gebruikt in de Nissan Sunny GTI-R.
Motor dwars, extra uitgaande as met koppelingsysteem voor krachtverdeling v/a en een achterasdifferentieel. Dit betekent dat je dezelfde lay out kunt gebruiken voor bijvoorbeeld het WRC. Maar nu met een andere bak met centraal differentieel. En actieve sperren op alle drie de diffs.
Grtz,
Speedline.
Ben gewoon benieuwd of ze een echte permanente 4wd aan durven, denk het namelijk niet. Meestal wordt het zoiets als vag produceert. Laffe aftreksel die alles naar voren dirigeren totdat het mis gaat en dan pas de 4wd in werking stellen. Vaak met elektronisch geregeld diffs, die nooit echt natuurlijk reageren. Ik ben altijd weg geweest van de echte rally aftreksels. De integrale heeft bijvoorbeeld gewoon een viscokoppeling tussen voor en achter en een torsen op de achteras, dat is in mijn ogen een echte 4wd...
Toch denk ik dat het sowieso echt een leuke wagen wordt, wil hem wel eens in het echt zien...