Dicht gelaste deuren???????

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Kicker Clio

hey hallo een vraag hoe zit dit mag je de handgrepen van de deuren dicht maken of is dit te strengste verboden??????? :wink: iemand die me hie meer over kan verstellen misschien wel ee domme vraag :p :p
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Kicker Clio schreef:hey hallo een vraag hoe zit dit mag je de handgrepen van de deuren dicht maken of is dit te strengste verboden??????? :wink: iemand die me hie meer over kan verstellen misschien wel ee domme vraag :p :p
Als je op een andere manier in de auto komt dan via het raam :D, dat je dus ergens anders een handvat maakt, lijkt het mij wel te mogen. Moet je even bij de RDW kijken, of aan een APK-persoon vragen.
martin rs

handgrepen weg???
hoe krijg je de deur open dan???
Jasper16v

daar heb je van die met-een-ab-geregelde-open-klik-dingen voor :D
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Jasper16v schreef:daar heb je van die met-een-ab-geregelde-open-klik-dingen voor :D
Leuk als die even niet meer werken, moet je inbreken in je eigen wagen... Maar it's your car! Vraag maar even na of zoek op de site van de RDW (als ze het daar hebben staan...) Suc6! ;)
Kicker Clio

Jasper16v schreef:daar heb je van die met-een-ab-geregelde-open-klik-dingen voor :D
en weet je ook waar je die sb geregelde dingen kan krijgen????/
Jasper16v

Joost (DoubleYou) schreef:
Leuk als die even niet meer werken, moet je inbreken in je eigen wagen... Maar it's your car! Vraag maar even na of zoek op de site van de RDW (als ze het daar hebben staan...) Suc6! ;)
dan laat je de achterklep normaal
Jasper16v

Kicker Clio schreef:
en weet je ook waar je die sb geregelde dingen kan krijgen????/
probeer eens op het forum te zoeken op:
slot(en) verwijderen of portierslot(en) verwijderen of iets in die trend

het is al wel eens lang gekomen
catrinus

Dichtgelaste deuren mag gewoon. Ik heb geen sloten en geen deurschelpen meer in mijn 5 zitten. Kunnen ze hem niet op af keuren bij de apk. En volgens de rdw mag het ook.
There will be plenty of time to rest when your dead
Heintjo
Contacteer:

Citaatje uit het Wetboek:
Artikel 3.2.27
1. De deuren, sloten en scharnieren van personenauto’s die in gebruik worden genomen na 31 december 1994, moeten voldoen aan het bepaalde in richtlijn 70/387/EEG (PbEG 10 augustus 1970, L 176).
(bron: Voertuigreglement, Hoofdstuk 3, Paragraaf 9, Artikel 3.2.27 )

Als je auto van voor 31-12-1994 is, mag je dus vrij je gang gaan ( !! :) ), voor auto's van na die datum is er een richtlijn... (en die zou'k nog verder op moeten zoeken...)
Kicker Clio

catrinus schreef:Dichtgelaste deuren mag gewoon. Ik heb geen sloten en geen deurschelpen meer in mijn 5 zitten. Kunnen ze hem niet op af keuren bij de apk. En volgens de rdw mag het ook.
dus dan heb jij ook de mechanisme's voor de deuren ??? waar heb jij deze gehaald en werkt het goed heb je eventueel foto van je potier?
catrinus

euh dat mechanisme heb ik nog niet. Mijn plannen zijn helemaal gewijzigd. Maar er zou een vdo dayton cv op komen waarmee ik beide deuren kon openen en de achterklep. Via het knopje deur los zou dan de linker of rechter deur open gaan en andersom net zo. Verder heb ik het nog niet er over gehad met wat voor iets we de deuren een stukje open laten schieten. We zaten te denken aan een rubber of een veer mechanisme. Zodra mijn 5 klaar is moet je maar es komen kijken :wink: . Kun je zo zien hoe het in elkaar zit. En wanneer is mijn 5 af? geen idee maar als hij klaar is kom ik zekers eens richting het midden des lands
Kicker Clio

:( :( :( iemand anders nog een idee hoe je de potieren open laat schieten moet het snel weten want deze week wil ik me auto af hebben eind van de week moet ie naar de spuiter :D :D :D
Kicker Clio

:( :( :( iemand anders nog een idee hoe je de potieren open laat schieten moet het snel weten want deze week wil ik me auto af hebben eind van de week moet ie naar de spuiter :D :D :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Kicker Clio schreef::( :( :( iemand anders nog een idee hoe je de potieren open laat schieten moet het snel weten want deze week wil ik me auto af hebben eind van de week moet ie naar de spuiter :D :D :D
Sloten is niet moeilijk. die kunnen gewoon dicht als je cv hebt. deurschelpen is een ander verhaal. verplaatsen of iets zoals bv bij een alfa aan de randen van de deur zijn bijna niet te maken. heb er zelf ook over lopen denken maar mn plaatwerker/spuiten beginnen er niet aan omdat je veel meer moet veranderen. het is niet alleen ff wat anders inbouwen.

GR.Frits
Riël
Über-Spammer

Kicker Clio schreef::( :( :( iemand anders nog een idee hoe je de potieren open laat schieten moet het snel weten want deze week wil ik me auto af hebben eind van de week moet ie naar de spuiter :D :D :D
Met achterklepzuigers. BEstelbaar in alle soorten, kleuren, maten en mate van naar buiten drukken. Mijn maat zijn motorkap gaat vanzelf open als je 'm voor ontgrendeld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

Er rijd hier een CRX rond met dichtgelaste handgrepen en die heeft een speciaal mechanisme met 2 pootjes die je deur van het slot halen en op een kier duwen zodat je ertussen kan emt je hand.
Ook het kofferdeksel is zo strak gemaakt en hij heeft verder geen ingang als er geen stroom is, daarom heeft ie 2 verstopte accupolen waar ie een werkende accu op kan zetten met startkabels.
Zeer strak ding overigens!

Helaas kan ik je verder geen info over die spullen geven, ik spreek die gast verder nooit. Misschien dat ik em tegenkom, maar ga er maar niet vanuit.
catrinus

http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... schelp.jpg

Zo zien weggewerkte deurschelpen eruit :worship: . Petje af voor de spuiter. Die heeft ze zo strak gemaakt alsof het net lijkt dat het zo van de fabriek komt :worship: . Dit jaar nog irl te zien. Tenminste als die rolkooi en nog wat nog komt :@
Alleycat
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:
Dat hoeft niet: als je bijv. zonder accu komt te staan, kun je de achterklep gewoon nog mechanisch open krijgen en dan ben je ook binnen....
Haas
Car: Megane RS

Robclio16V heeft een achterklep zonder slot, maar weet niet ofie ook zo'n openduwgeval erop heeft...
Tom
Moderator
Car: MB

~Haas~ schreef:Robclio16V heeft een achterklep zonder slot, maar weet niet ofie ook zo'n openduwgeval erop heeft...

ja, dat heeft ie
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

Tom schreef:
~Haas~ schreef:Robclio16V heeft een achterklep zonder slot, maar weet niet ofie ook zo'n openduwgeval erop heeft...

ja, dat heeft ie
kijk aan, pm'en die man!
Alleycat
Contacteer:

De nieuwe lamborghini heeft ook een mooi systeem: die heeft gewoon weggewerkte klepjes voor de sloten, voor het geval je zonder stroom komt te staan! :worship:
Tom
Moderator
Car: MB

is idd zeer netjes gedaan. Heb er laatst ook foto's van gezien
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie