(rsi) zoemend/malend geluid

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Mr.A
Contacteer:

Ik heb even een vraag..

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een Clio rsi '95 met 98 duizend op de klok. Reed allemaal perfect ook schakelen was goed maar als ik in de vijf boven de 110 km/h kwam begon de wagen een zoemend/malend geluid te maken. Ik kon niet echt horen waar het vandaan kwam...

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

De eigenaar van de auto herkende het probleem en vertelde dat het een los 'deeltje' in de uitlaat was, en vertelde dat het wel vaker voorkwam bij een Clio rsi...maar ik vond dat verhaal beetje vaag vandaar dat ik het hier even vraag :)

Gr. Alrik
Mr.A / Alrik is in bezit van een blauwe Renault Clio RSi Longchamp uit 1997 !
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Beetje moeilijk om een geluid vast te stellen, zonder het gehoord te hebben. :)

De bak? Wiellager? Licht eivormig wiel?

Aan de uitlaat zal het niet liggen lijkt mij, want dan zou de auto het bij hetzelfde aantal toeren in andere versnellingen ook moeten doen, toch?
Mr.A
Contacteer:

Geluid is ook moeilijk om het uit te leggen :D

Hij schakelde verder perfect. Ik weet niet of de bak dan ook kapot kan zijn... In andere versnellingen maakte hij het geluid niet met hetzelfde toerental..

De velgen, waren niet al te best (de beschermingslaag was er op meerdere plaatsen af). Ik weet niet of dit een eivormig wiel kan veroorzaken.

(ben niet zo technisch) :)
Florus

Bij mij schakelde de bak ook perfect,maar hoe harder ik ging rijden hoe meer herrie :-* ie ging maken,maakte niet uit in welke versnelling,bak was dus echt naar z'n grootje.Kijk uit met die"los deeltje in de uitlaat praatjes",mensen verzinnen van alles,als ze die auto maar kwijt zijn.
Succes ermee :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het lijkt mij ook sterk dat er een los deeltje in de uitlaat zit... Reken er maar op dat het uit de bak komt. :( Dus lul er maar 750 euro vanaf! :D
~thijs~
Contacteer:

Mmmmm daar heb ik geen last van met me RSi
antoine
Car: Renault Clio III RS

Merijn schreef:Het lijkt mij ook sterk dat er een los deeltje in de uitlaat zit... Reken er maar op dat het uit de bak komt. :( Dus lul er maar 750 euro vanaf! :D
hoor je dit geluid in elke versnelling/zelfde toerental.Dan komt het door de resonantie.Dan kan het wel iets in je uitlaat zijn.
Marcel B.

Kan best et wiellager zijn hoor, das echt zo'n zoemend geluid wat alleen op bepaalde snelheid naar voren komt, al is 110 km/h een wat hoge snelheid om het dan pas te horen
Don't walk the grass... smoke it
Lucliepje

He,dat geluidje kan ook een 'bobbel' in de band zijn. Ik zit met hetzelfde probleem. Bij het bandencentre zeiden ze dat het heel vaak voorkomt bij banden met een plat profiel. Je kunt er niks tegen doen maar het kan ook niet echt kwaad.
Tis misschien handiger om dat andere verhaal te gebruiken, krijg je meer van de prijs af :wink:

Succes ermee.
stubbe to maak...
Mr.A
Contacteer:

Thanks !
Mr.A
Contacteer:

De versnellingbak is toch een zwak punt van de Clio RSi...?
jeroen.k

Volgens mij zijn dt gewoon de JB-Bakken, zijn prima bakken.

Een oneffenheid in je wiel veroorzaakt meestal geen constante zoemtoen, maar meer een tikkend geluid dat met de snelheid mee sneller gaat...was er ook iets van te voelen in het stuur? Zo niet...hou ik het op de wiellagers...alhoewel 110km/h idd laat is om ze te horen, meestal beginnen ze bij 75 km/h ongeveer al geluid te maken...
Mr.A
Contacteer:

Het geluid was niet echt tikkend.

Je hoorde het even en dan wat minder en dan weer wat meer en dat ging constant door.
jeroen.k

En als je het geluid hoort en je zet hem in zn vrij...blijft het geluid dan doorgaan? Dan hou ik het bij de wiellagers...wat ik ook wel eens gehad heb is een lekke pakking in de uitlaat, dat maakt ook een soort brommend geluid, maar dan meer in bochten, als de uitlaat ook iets verschuift dus...
Mr.A
Contacteer:

Als je hem in de vrij zet was het geluid weg
jeroen.k

Dan zijn het dus niet je wiel-lagers...maar volgens mij duidelijk de bak...mooi laten staan dus lijkt me... :)
Plaats reactie