Tijdens het inbouwen van mijn boordcomputer, moest het een en ander los.
Op het kapje onder de kachelknoppen zaten 4 relais op rij. Naar een beetje uitzoeken waren de functies van 2 van de 4 gauw bekend, namelijk de electrische ramen voor. Deze zitten bij de 19 cabrio op een relais in tegenstelling tot de normale 19.
Nu blijven er dus nog 2 over waarvan ik niet weet waar ze van zijn, de achterramen zijn het niet, en ook de stoelverwarming is het niet. Heeft iemand een idee? Ben wel benieuwd.
Emiel
[img]http://www.renaultfreak.nl/emiel/renaul ... relais.jpg[/img]
[R1916V]Onbekende relais in Cabriolet
bij mij is de meest linker gevaren licht (de alle 2 de knipperlichten gaan dan branden)
en de 2e van links is de centrale deurvergrendeling kun je van binnen de deuren vergrendelen zodat niemand grand theft auto kan spelen met je auto( bij stoplichten auto jatten)
en de 2e van links is de centrale deurvergrendeling kun je van binnen de deuren vergrendelen zodat niemand grand theft auto kan spelen met je auto( bij stoplichten auto jatten)
illusie is de realiteit met een gebrek aan alcohol
Ja jij hebt het over relais in de zekeringskast, die heeft hij ook in zn zekeringskast. Deze "extra" relais kom je alleen tegen bij de cabrio's omdat daar de ramen zwaarder van gaan heeft gebleken, en daardoor een relaisschakeling nodig is, maar die andere 2 relais zijn een raadsel.ricky schreef:bij mij is de meest linker gevaren licht (de alle 2 de knipperlichten gaan dan branden)
Nee dat is hem ook niet. Had ik ookal aan gedacht. Dus nog steeds een raadsel.jacco 16v schreef:is een van de relais niet van de blower van je achterruitje?
ik wil ook wel effe kijken hoe het bij mijn auto zit met die relais.
Maar kijk maar is bij jouw Jacco. En bedien je electrische ramen achter is. Misschien zijn ze daar wel voor, maar niet aangesloten. Denk van niet, maar als je niets probeerd weet je het ook niet.
Emiel
als de relais niet aangesloten zijn dan zouden volgens mij de ruiten ook niet werken.
ik heb er nog geen tijd voor gehad maar zal morgen effe kijken.
maar hoe weet je zeker dat ze niet van de stoelverwarming zijn?
ik heb geen stoelverwarming maar de draden bedienings knoppen liggen er wel.
ik heb er nog geen tijd voor gehad maar zal morgen effe kijken.
maar hoe weet je zeker dat ze niet van de stoelverwarming zijn?
ik heb geen stoelverwarming maar de draden bedienings knoppen liggen er wel.
SEIZE SOUPAPES CABRIO