me clio loopt de laatste tijd constant 1600 rpm stationair. Rob vertelde me dat hij dacht dat er een vacuumslang lek was/kon zijn. Heb ff gezocht, maar heb eigenlijk geen idee, waar te zoeken...
misschien je pot meter die bij je gas aandrijving enzo zit misschien?
want mijne loopt bou normaal rijden leuk en netjes alleen als ik even boven de 4000 a 4500 toeren kom dan blijft hij hoger in de toeren hangen en des tijds hebben mensen tegen mij gezegd dat dat die potmeter was. toen even aan lopen draaien en ging toen een tijdje goed alleen nu niet meer
en controleer de klemringen die bij je luchtfilter in de buurt zitten misschien ook een optie?
is het altijd dat ie 1600 rpm strationair loopt of alleen als je een stukkie hebt gereden.??
als ie hoog stationair loopt en je zet de auto uit en dan weer aan, is het dan over??
Johan schreef:is het altijd dat ie 1600 rpm strationair loopt of alleen als je een stukkie hebt gereden.??
als ie hoog stationair loopt en je zet de auto uit en dan weer aan, is het dan over??
in mijn geval wel ja.
alleen zodra ik dan weer effe vlot door wil trekken hangt hij weer. en dat doet de koeling geen goed
Tis je snelheids signaal. In de km tellerkabel zit een sensor die een signaal afgeeft naar de comp. Kan zijn dat je kabel gewoon kapot is, althans de sensor in de kabel, kan ook zijn dat je massa aansluiting slecht/ kapot is. Bij mij was het het laatste, vanuit de km kabel loopt een stekker naar dashboard. Als ik me niet vergis zijn het 3 draden waarvan een de min is. Meet deze ff door. Gewoon ff de kabel volgen in je dashboard en je vindt vanzelf de aansluiting.
Heb je toevallig pas iets aan je radio aansluiting veranderd,ik heb het namelijk ook gehad,was iets elektrisch,volgens de dealer zat m'n radio verkeerd aangesloten,steeds als ik een keer flink had doorgetrokken bleef ie 1600 toeren draaien,en als ik dan m'n contact een keer aan en uit deed dan liep ie weer 900 toeren.Volgens de dealer zit er een systeem op dat bij hogere toeren het radiovolume automatisch bijregeld.(geen idee of dit waar is!!!!).
Succes ermee.
Florus schreef:Heb je toevallig pas iets aan je radio aansluiting veranderd,ik heb het namelijk ook gehad,was iets elektrisch,volgens de dealer zat m'n radio verkeerd aangesloten,steeds als ik een keer flink had doorgetrokken bleef ie 1600 toeren draaien,en als ik dan m'n contact een keer aan en uit deed dan liep ie weer 900 toeren.Volgens de dealer zit er een systeem op dat bij hogere toeren het radiovolume automatisch bijregeld.(geen idee of dit waar is!!!!).
Succes ermee.
Haha sommige mensen kun je ook alles wijs maken (no offense Floris!!) Heb respect voor de dealer, hoe verkoop ik zoveel mogelijk onzin en zorg ik toch dat ze het geloven; Was het geen aflevering van Candid Camera
Florus schreef:Heb je toevallig pas iets aan je radio aansluiting veranderd,ik heb het namelijk ook gehad,was iets elektrisch,volgens de dealer zat m'n radio verkeerd aangesloten,steeds als ik een keer flink had doorgetrokken bleef ie 1600 toeren draaien,en als ik dan m'n contact een keer aan en uit deed dan liep ie weer 900 toeren.Volgens de dealer zit er een systeem op dat bij hogere toeren het radiovolume automatisch bijregeld.(geen idee of dit waar is!!!!).
Succes ermee.
Haha sommige mensen kun je ook alles wijs maken (no offense Floris!!) Heb respect voor de dealer, hoe verkoop ik zoveel mogelijk onzin en zorg ik toch dat ze het geloven; Was het geen aflevering van Candid Camera
Er is mij niet bekend dat de clio 't heeft, maar toch is 't geen volledig onwaarschijnlijk verhaal. Je hebt radio's die afhankelijk van de rijsnelheid 't volume aanpassen. Daarvoor heb je dus 't signaal van de speedsensor nodig. Als die draad dus bij je radio komt, en je sluit 'm verkeerd aan, kan je dit signaal verneuken, waardoor de computer ook geen snelheidssignaal meer ontvangt. Eerdergenoemd probleem is 't gevolg.
Succes ermee.
Er is mij niet bekend dat de clio 't heeft, maar toch is 't geen volledig onwaarschijnlijk verhaal. Je hebt radio's die afhankelijk van de rijsnelheid 't volume aanpassen. Daarvoor heb je dus 't signaal van de speedsensor nodig. Als die draad dus bij je radio komt, en je sluit 'm verkeerd aan, kan je dit signaal vernaggelen, waardoor de computer ook geen snelheidssignaal meer ontvangt. Eerdergenoemd probleem is 't gevolg.
Dat is de speed-pulse waar jij het over hebt.
Dat is een apparte sensor in je kabel.
Wij moesten die ook altijd gebruiken bij het installeren van navigatie systemen en inderdaad auto-radio's
heb t idee dat hij nou weer minder vaak blijft hangen. Soms toch ook weer terug naar 900 rpm, maar dat is maar 1 op de 10 keer...Van contact af en weer starten maakt niet uit -> weer 1600. De snelheidsmeter heb ik wel doorgemeten, maar kan er niet veel wijs uit, maw, kan nix raars ontdekken volgens mij. Overmorgen ff remreiniger in me inlaat flikkeren, volgens mij is me inlaat ook beetje ranzig...
doe maar gewoon je stationair omloop eraf halen, met remmenreiniger helemaal brandschoonmaken, dus ook die zwarte stukjes kool eraf, (van het schuifje) daarna een beetje siliconespray erop en ertussen duwen,KLAAR,
zo niet, vervangen die handel!
SUCCES
PtrGte schreef:doe maar gewoon je stationair omloop eraf halen, met remmenreiniger helemaal brandschoonmaken, dus ook die zwarte stukjes kool eraf, (van het schuifje) daarna een beetje siliconespray erop en ertussen duwen,KLAAR,
zo niet, vervangen die handel!
SUCCES
peter, had je post nog niet gelezen...Klinkt stom , maar wat bedoel je met stationairomloop? Ik kan gewoon niets vinden en vind t nogal irritant als ik weer raar wordt aangekeken als ik bij een stoplicht sta te loeien als er een ouder echtpaar of kinderen met ouders oversteken :-*
Hooliead schreef:Ik heb precies hetzelfde bij mijn 5GTE alleen bij mij gaat hij nooit terug enblijft hij altjd 1500 toeren draaien of ik nu opnieuw start of niet.
Dat had ik ook, maar ik heb het sinds vandaag opgelost.
Ik was eens onder de motorkap bezig waar wat dingen moesten gebeuren en ik spoot effe alle stekkers in met wat contactspray.
Ik heb hem toen gestart en hij liep nog steeds 1500 tpm. Toen was ik de stekker van de stationair omloop goed aan het zetten en hij liep ineens perfect, dus ook die stekkers allemaal ingespoten met contactspray en hij loopt nu weer perfect.
Hooliead schreef:Ik heb precies hetzelfde bij mijn 5GTE alleen bij mij gaat hij nooit terug enblijft hij altjd 1500 toeren draaien of ik nu opnieuw start of niet.
Dat had ik ook, maar ik heb het sinds vandaag opgelost.
Ik was eens onder de motorkap bezig waar wat dingen moesten gebeuren en ik spoot effe alle stekkers in met wat contactspray.
Ik heb hem toen gestart en hij liep nog steeds 1500 tpm. Toen was ik de stekker van de stationair omloop goed aan het zetten en hij liep ineens perfect, dus ook die stekkers allemaal ingespoten met contactspray en hij loopt nu weer perfect.
Inderdaad ff goed de stekker controleren. Anders gaat hij gekke dingen doen. Of hij slaat steeds af of hij gaat harder stationair lopen. En haal dat ding niet uit elkaar