[clio] stationair op 1600 rpm?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

me clio loopt de laatste tijd constant 1600 rpm stationair. Rob vertelde me dat hij dacht dat er een vacuumslang lek was/kon zijn. Heb ff gezocht, maar heb eigenlijk geen idee, waar te zoeken... :p

Ideeen?
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Of een scheurtje in je inlaat?
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

misschien je pot meter die bij je gas aandrijving enzo zit misschien?

want mijne loopt bou normaal rijden leuk en netjes alleen als ik even boven de 4000 a 4500 toeren kom dan blijft hij hoger in de toeren hangen en des tijds hebben mensen tegen mij gezegd dat dat die potmeter was. toen even aan lopen draaien en ging toen een tijdje goed alleen nu niet meer :S

en controleer de klemringen die bij je luchtfilter in de buurt zitten misschien ook een optie?
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

is het altijd dat ie 1600 rpm strationair loopt of alleen als je een stukkie hebt gereden.??
als ie hoog stationair loopt en je zet de auto uit en dan weer aan, is het dan over??
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Johan schreef:is het altijd dat ie 1600 rpm strationair loopt of alleen als je een stukkie hebt gereden.??
als ie hoog stationair loopt en je zet de auto uit en dan weer aan, is het dan over??
in mijn geval wel ja.
alleen zodra ik dan weer effe vlot door wil trekken hangt hij weer. en dat doet de koeling geen goed :)
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Anonymous

Tis je snelheids signaal. In de km tellerkabel zit een sensor die een signaal afgeeft naar de comp. Kan zijn dat je kabel gewoon kapot is, althans de sensor in de kabel, kan ook zijn dat je massa aansluiting slecht/ kapot is. Bij mij was het het laatste, vanuit de km kabel loopt een stekker naar dashboard. Als ik me niet vergis zijn het 3 draden waarvan een de min is. Meet deze ff door. Gewoon ff de kabel volgen in je dashboard en je vindt vanzelf de aansluiting.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb je toevallig pas iets aan je radio aansluiting veranderd,ik heb het namelijk ook gehad,was iets elektrisch,volgens de dealer zat m'n radio verkeerd aangesloten,steeds als ik een keer flink had doorgetrokken bleef ie 1600 toeren draaien,en als ik dan m'n contact een keer aan en uit deed dan liep ie weer 900 toeren.Volgens de dealer zit er een systeem op dat bij hogere toeren het radiovolume automatisch bijregeld.(geen idee of dit waar is!!!!).
Succes ermee.
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Florus schreef:Heb je toevallig pas iets aan je radio aansluiting veranderd,ik heb het namelijk ook gehad,was iets elektrisch,volgens de dealer zat m'n radio verkeerd aangesloten,steeds als ik een keer flink had doorgetrokken bleef ie 1600 toeren draaien,en als ik dan m'n contact een keer aan en uit deed dan liep ie weer 900 toeren.Volgens de dealer zit er een systeem op dat bij hogere toeren het radiovolume automatisch bijregeld.(geen idee of dit waar is!!!!).
Succes ermee.
Haha sommige mensen kun je ook alles wijs maken (no offense Floris!!) :D Heb respect voor de dealer, hoe verkoop ik zoveel mogelijk onzin en zorg ik toch dat ze het geloven; Was het geen aflevering van Candid Camera :wink:
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Respect voor de dealer m'n r##t !!!!

Clio Williams `95 nog veel raaaaaazend sneller |F| |F|
hahahahahaha
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Michiel schreef:
Florus schreef:Heb je toevallig pas iets aan je radio aansluiting veranderd,ik heb het namelijk ook gehad,was iets elektrisch,volgens de dealer zat m'n radio verkeerd aangesloten,steeds als ik een keer flink had doorgetrokken bleef ie 1600 toeren draaien,en als ik dan m'n contact een keer aan en uit deed dan liep ie weer 900 toeren.Volgens de dealer zit er een systeem op dat bij hogere toeren het radiovolume automatisch bijregeld.(geen idee of dit waar is!!!!).
Succes ermee.
Haha sommige mensen kun je ook alles wijs maken (no offense Floris!!) :D Heb respect voor de dealer, hoe verkoop ik zoveel mogelijk onzin en zorg ik toch dat ze het geloven; Was het geen aflevering van Candid Camera :wink:
Er is mij niet bekend dat de clio 't heeft, maar toch is 't geen volledig onwaarschijnlijk verhaal. Je hebt radio's die afhankelijk van de rijsnelheid 't volume aanpassen. Daarvoor heb je dus 't signaal van de speedsensor nodig. Als die draad dus bij je radio komt, en je sluit 'm verkeerd aan, kan je dit signaal verneuken, waardoor de computer ook geen snelheidssignaal meer ontvangt. Eerdergenoemd probleem is 't gevolg.
rev it like a rental
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Menno schreef:
Michiel schreef:
Florus schreef:Heb je toevallig pas iets aan je radio aansluiting veranderd,ik heb het namelijk ook gehad,was iets elektrisch,volgens de dealer zat m'n radio verkeerd aangesloten,steeds als ik een keer flink had doorgetrokken bleef ie 1600 toeren draaien,en als ik dan m'n contact een keer aan en uit deed dan liep ie weer 900 toeren.Volgens de dealer zit er een systeem op dat bij hogere toeren het radiovolume automatisch bijregeld.(geen idee of dit waar is!!!!).
Succes ermee.
Haha sommige mensen kun je ook alles wijs maken (no offense Floris!!) :D Heb respect voor de dealer, hoe verkoop ik zoveel mogelijk onzin en zorg ik toch dat ze het geloven; Was het geen aflevering van Candid Camera :wink:
Er is mij niet bekend dat de clio 't heeft, maar toch is 't geen volledig onwaarschijnlijk verhaal. Je hebt radio's die afhankelijk van de rijsnelheid 't volume aanpassen. Daarvoor heb je dus 't signaal van de speedsensor nodig. Als die draad dus bij je radio komt, en je sluit 'm verkeerd aan, kan je dit signaal vernaggelen, waardoor de computer ook geen snelheidssignaal meer ontvangt. Eerdergenoemd probleem is 't gevolg.
Dat is de speed-pulse waar jij het over hebt.
Dat is een apparte sensor in je kabel.
Wij moesten die ook altijd gebruiken bij het installeren van navigatie systemen en inderdaad auto-radio's :)
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Wellicht heb je hier iets aan manneke

klik plekje

nog een klikplaatsje
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heb t idee dat hij nou weer minder vaak blijft hangen. Soms toch ook weer terug naar 900 rpm, maar dat is maar 1 op de 10 keer...Van contact af en weer starten maakt niet uit -> weer 1600. De snelheidsmeter heb ik wel doorgemeten, maar kan er niet veel wijs uit, maw, kan nix raars ontdekken volgens mij. Overmorgen ff remreiniger in me inlaat flikkeren, volgens mij is me inlaat ook beetje ranzig...
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

doe maar gewoon je stationair omloop eraf halen, met remmenreiniger helemaal brandschoonmaken, dus ook die zwarte stukjes kool eraf, (van het schuifje) daarna een beetje siliconespray erop en ertussen duwen,KLAAR,
zo niet, vervangen die handel!
SUCCES
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

PtrGte schreef:doe maar gewoon je stationair omloop eraf halen, met remmenreiniger helemaal brandschoonmaken, dus ook die zwarte stukjes kool eraf, (van het schuifje) daarna een beetje siliconespray erop en ertussen duwen,KLAAR,
zo niet, vervangen die handel!
SUCCES
peter, had je post nog niet gelezen...Klinkt stom , maar wat bedoel je met stationairomloop? Ik kan gewoon niets vinden en vind t nogal irritant als ik weer raar wordt aangekeken als ik bij een stoplicht sta te loeien als er een ouder echtpaar of kinderen met ouders oversteken :-*
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik heb precies hetzelfde bij mijn 5GTE alleen bij mij gaat hij nooit terug enblijft hij altjd 1500 toeren draaien of ik nu opnieuw start of niet.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hooliead schreef:Ik heb precies hetzelfde bij mijn 5GTE alleen bij mij gaat hij nooit terug enblijft hij altjd 1500 toeren draaien of ik nu opnieuw start of niet.
Dat had ik ook, maar ik heb het sinds vandaag opgelost.
Ik was eens onder de motorkap bezig waar wat dingen moesten gebeuren en ik spoot effe alle stekkers in met wat contactspray.
Ik heb hem toen gestart en hij liep nog steeds 1500 tpm. Toen was ik de stekker van de stationair omloop goed aan het zetten en hij liep ineens perfect, dus ook die stekkers allemaal ingespoten met contactspray en hij loopt nu weer perfect.
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

mijn broer had het met zijn Willy en het was simpelweg een zekering die door was. Eén in het motorcompartiment
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

robclio16V schreef:
Hooliead schreef:Ik heb precies hetzelfde bij mijn 5GTE alleen bij mij gaat hij nooit terug enblijft hij altjd 1500 toeren draaien of ik nu opnieuw start of niet.
Dat had ik ook, maar ik heb het sinds vandaag opgelost.
Ik was eens onder de motorkap bezig waar wat dingen moesten gebeuren en ik spoot effe alle stekkers in met wat contactspray.
Ik heb hem toen gestart en hij liep nog steeds 1500 tpm. Toen was ik de stekker van de stationair omloop goed aan het zetten en hij liep ineens perfect, dus ook die stekkers allemaal ingespoten met contactspray en hij loopt nu weer perfect.
waar zit die stekker(s)?

kun je het miss duidelijk maken bij deze foto?

[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/foto-gte/motor.jpg[/img]

alvast bedankt.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nog maar ff vragen, PtrGte, wat bedoel je precies met stationairomloop? Gewoon je hele injector huis en alles wat daaraan hangt ofzo?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

~Haas~ schreef:nog maar ff vragen, PtrGte, wat bedoel je precies met stationairomloop? Gewoon je hele injector huis en alles wat daaraan hangt ofzo?
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_motorholiead.jpg[/img]
Mrtn = Maarten
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Inderdaad ff goed de stekker controleren. Anders gaat hij gekke dingen doen. Of hij slaat steeds af of hij gaat harder stationair lopen. En haal dat ding niet uit elkaar :)
Plaats reactie