Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen, doe ik het het liefst zo efficient mogelijk. Sinds ik sporty remblokken heb gemonteerd is er echter geen beginnen meer aan 't schoonhouden van de velgen. Vandaar: velgenreiniger.
Ik heb ooit wel eens een merk gehad dat werkte, maar ben vergeten welke. Ik heb nu Sonax, maar dat is Sonix, werkt voor geen meter.
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald merk?
Welk merk velgenreiniger werkt?
Die van turtle wax is wel een goede. Altans daar heb ik mijn velgen weer aardig schoon mee gekregen. Anders moet je es vragen bij een autopoetsbedrijf of je daar wat kunt krijgen. Die hebben hele aggeresieve zuur wat je velgen echt super schoon maakt. 

There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Moderator
- Car: MB
maar dat zuur beschadigd ze ook snel als het te lang laat zitten. Beste is nog steeds gewoon bijhouden met lauw water en een soppie!! In de was zetten helpt ook tegen het hechten van vuil
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik gebruik als het erg smerig is idd van die turtle wax extreme ofzo. In zo'n gifgroene spuitfles. 1 minuut laten inwerken/poetsen en afspoelen.
Ik heb die Sonax ooit ook eens geprobeerd en vond het een stuk minder en een stuk duurder
Maar met deze "nieuwe" velgen moet een sopje met een doek/spons ook voldoende zijn. Alleen wel ff elke week aan de gang.
Ik heb die Sonax ooit ook eens geprobeerd en vond het een stuk minder en een stuk duurder

Maar met deze "nieuwe" velgen moet een sopje met een doek/spons ook voldoende zijn. Alleen wel ff elke week aan de gang.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Bij het kruidvat verkopen ze een goedje voor iets van 4 werkt echt super. Effe spuiten, half minuutje chillen en spuiten maar.Menno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen, doe ik het het liefst zo efficient mogelijk. Sinds ik sporty remblokken heb gemonteerd is er echter geen beginnen meer aan 't schoonhouden van de velgen. Vandaar: velgenreiniger.
Ik heb ooit wel eens een merk gehad dat werkte, maar ben vergeten welke. Ik heb nu Sonax, maar dat is Sonix, werkt voor geen meter.
Zelf die irritante hoekjes van me TSW's worden daar schoon van.
.:: TurboPowerr ::.
[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/108-0828_IMG.jpg[/img]Tom schreef:maar dat zuur beschadigd ze ook snel als het te lang laat zitten. Beste is nog steeds gewoon bijhouden met lauw water en een soppie!! In de was zetten helpt ook tegen het hechten van vuil
Immer wieder die verdammte Holländer
en dat heet ook velgenreiniger? Of is 't eigenlijk om je tokus te laten glimmen?Tino schreef:Bij het kruidvat verkopen ze een goedje voor iets van 4 € werkt echt super. Effe spuiten, half minuutje chillen en spuiten maar.Menno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen, doe ik het het liefst zo efficient mogelijk. Sinds ik sporty remblokken heb gemonteerd is er echter geen beginnen meer aan 't schoonhouden van de velgen. Vandaar: velgenreiniger.

rev it like a rental
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Stiekem heet het shine-o-dick maar in de volksmond heet het kruidvat velgreiniger ik kijk vanaaf wel effe op het busje hoe het precies heet.Menno schreef:en dat heet ook velgenreiniger? Of is 't eigenlijk om je tokus te laten glimmen?Tino schreef:Bij het kruidvat verkopen ze een goedje voor iets van 4 werkt echt super. Effe spuiten, half minuutje chillen en spuiten maar.Menno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen, doe ik het het liefst zo efficient mogelijk. Sinds ik sporty remblokken heb gemonteerd is er echter geen beginnen meer aan 't schoonhouden van de velgen. Vandaar: velgenreiniger.
.:: TurboPowerr ::.
zo weinig mogelijk remmen,blijven ze ook schoon vanMenno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen, doe ik het het liefst zo efficient mogelijk. Sinds ik sporty remblokken heb gemonteerd is er echter geen beginnen meer aan 't schoonhouden van de velgen. Vandaar: velgenreiniger.

nee ff serieus nu,ik poets mijn velgen met velgenreiniger van YPLON,maar ik doe daar wel een tabletje javel(bleekwater) bij,die blinken als een spiegel,wel zien dat ze goed gevernist(blanke lak) zijn he
Ik heb ook een hel poos van dat turtle wax gebruikt, ze werden er echt weer heel mooi van, zoals een paar nieuwe nikeys onder je spijkerbroek zeg maar.
Maar nu is de laklaag toch mooi aan het bladderen op de punten waar je tegen aan kunt komen als je ze eraf haalt ( en er weer op zet en er wéér afhaalt
), dus echt goed voor je velgen is het niet. Ik denk dat het soppie het beste is, maar ze gaan er niet zo mooi van glimmen als met die zuurrommel.... 
Maar nu is de laklaag toch mooi aan het bladderen op de punten waar je tegen aan kunt komen als je ze eraf haalt ( en er weer op zet en er wéér afhaalt

Ik heb een of ander goedje van de shell ofzo, werkt prima, alleen je moet er niet met je hoofd boven gaan hangen als je je velgen aan het behandelen bent, want dan ga je gestrekt 

Don't walk the grass... smoke it
dan zit er waarschijnlijk ook een zoutzuur oplossing in, die turtle wax had dat ook, vooral als je velgen een beetje warm zijn...
Als je dan diep inhaleert, rotten je hersens weg denk ik
Als je dan diep inhaleert, rotten je hersens weg denk ik
Neem 1 ding van mij aan, heb al heel wat auto's gewassen (zaterdag job...), maar alle producten uit de TURTLE WAX EXTREME reeks zijn gewoon de nr. 1 op het gebied van poets, was, shampoo, etc...!
Maarja, sommige zien dan dat er ook goedkopere merken zijn, en kiezen dan voor de goedkopere spullen, dus het blijft je eigen keus..!
Maarja, sommige zien dan dat er ook goedkopere merken zijn, en kiezen dan voor de goedkopere spullen, dus het blijft je eigen keus..!
Gebruik ik ook, werkt prima...maar ik ga wel altijd met een soppie na...Tino schreef:Bij het kruidvat verkopen ze een goedje voor iets van 4 werkt echt super. Effe spuiten, half minuutje chillen en spuiten maar.Menno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen, doe ik het het liefst zo efficient mogelijk. Sinds ik sporty remblokken heb gemonteerd is er echter geen beginnen meer aan 't schoonhouden van de velgen. Vandaar: velgenreiniger.
Hij heeft 9 auto's, binnen & buitenkant laten glimmen a.u.b.jeroen.k schreef:Heb binnenkort (over een maandje of 1,5) een chippie van je nodig...ruilen tegen een poetsbeurt van je auto?Menno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen![]()

Mrtn = Maarten
Gewoon een keer goed en uitbundig je velgen met turtle velgenreiniger schoonmaken (idd met zoutzuur erin) en de keren daarna bijhouden met een onschuldiger middel of wat warm water met een spons.Ivo8hoven schreef:Neem 1 ding van mij aan, heb al heel wat auto's gewassen (zaterdag job...), maar alle producten uit de TURTLE WAX EXTREME reeks zijn gewoon de nr. 1 op het gebied van poets, was, shampoo, etc...!
Nou weer ik weer waarom ik nooit LM velgen wou maar gewoon wieldoppen

auto zeg ik he, dus hij mag kiezen welke!Mrtn schreef:Hij heeft 9 auto's, binnen & buitenkant laten glimmen a.u.b.jeroen.k schreef:Heb binnenkort (over een maandje of 1,5) een chippie van je nodig...ruilen tegen een poetsbeurt van je auto?Menno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen![]()
![]()
![]()

zojuist op mijn bureau geplaatst :Tino schreef:Stiekem heet het shine-o-dick maar in de volksmond heet het kruidvat velgreiniger ik kijk vanaaf wel effe op het busje hoe het precies heet.Menno schreef:en dat heet ook velgenreiniger? Of is 't eigenlijk om je tokus te laten glimmen?Tino schreef:Bij het kruidvat verkopen ze een goedje voor iets van 4 werkt echt super. Effe spuiten, half minuutje chillen en spuiten maar.Menno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen, doe ik het het liefst zo efficient mogelijk. Sinds ik sporty remblokken heb gemonteerd is er echter geen beginnen meer aan 't schoonhouden van de velgen. Vandaar: velgenreiniger.
Kruitvat velgenreiniger.

dat is ook wat er op het busje staat.
(geschikt voor alle typen velgen staat er ook bij trouwens, dus speedline, tsw, mattig, maakt niet uit.....)
[de-ik-sta-versteld-modus]
Tijn die zijn velgen gaat wassen?? :|
[/de-ik-sta-versteld-modus]
Tijn die zijn velgen gaat wassen?? :|
[/de-ik-sta-versteld-modus]
Immer wieder die verdammte Holländer
-
ontvetter bij de wibra! 2 euro en de beste tot nu toe.
ik hoor dat ik daar op die manier niet veel werk voor hoef te verzetten.
ik hoor ook dat ze wit zijn van de fabrikant.

ik hoor ook dat ze wit zijn van de fabrikant.

Vet!Tijn schreef:zojuist op mijn bureau geplaatst :Tino schreef:Stiekem heet het shine-o-dick maar in de volksmond heet het kruidvat velgreiniger ik kijk vanaaf wel effe op het busje hoe het precies heet.Menno schreef:en dat heet ook velgenreiniger? Of is 't eigenlijk om je tokus te laten glimmen?Tino schreef:Bij het kruidvat verkopen ze een goedje voor iets van 4 werkt echt super. Effe spuiten, half minuutje chillen en spuiten maar.Menno schreef:Omdat ik al een pleurishekel heb aan auto's wassen, doe ik het het liefst zo efficient mogelijk. Sinds ik sporty remblokken heb gemonteerd is er echter geen beginnen meer aan 't schoonhouden van de velgen. Vandaar: velgenreiniger.
Kruitvat velgenreiniger.![]()
dat is ook wat er op het busje staat.
(geschikt voor alle typen velgen staat er ook bij trouwens, dus speedline, tsw, mattig, maakt niet uit.....)

Spul werkt wel lekker, maar een sopje heb je nog wel ff nodig...

Ik vond de kruidvatrommel niet echt agressief genoeg, heb een tijdje ene zilvere fles, weet het merk ff niet meer. Was wel redelijk.
Maar turtle is toch wel uber. Daarna kun je met cleaner ook nog wel wat uithalen en vervolgens even inpoetsen met wax. Dan kunnen ze wel weer een tijdje mee.
Maar turtle is toch wel uber. Daarna kun je met cleaner ook nog wel wat uithalen en vervolgens even inpoetsen met wax. Dan kunnen ze wel weer een tijdje mee.