(gtt) Remdrukverdeler

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Ruud

Mijn achter remmen doen het heel slecht daarom verdenk ik mijn remdruk verdeler dat tie kapot is.
Maar hoe werkt die remdrukverdeler eigelijk.
Als ik hem goed bekijk is het een blokje waar een zuigertje uitkomt waar een lepeltje tegenaanduwd.
Maar dit zuigertje zit bij mij vast alst tie op de krik staat met de handrem erop. Is dit normaal of hoort het zuigertje los te zitten.
Ruud

Niemand die weet hoe een remdrukverdeler werkt bij een GTT.
Ruud

upupup
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ruud schreef:Niemand die weet hoe een remdrukverdeler werkt bij een GTT.
staat er niets in het werkplaats handboek of de vraagbaak???

enige wat ik weet is dat bij meer gewicht achterin de achterremmen harder gaan remmen maar hoe het er uit ziet??? geen idee.

GR.Frits
Ruud

Ik heb er nog niks van kunnen vinden in de handplaats werkboeken. Het lepeltje werkt wel maar volgens mij moet daar het zuigertje tegenop duwen en dat is niet zo , het zuigertje zit vast. Heb ik hier gelijk in of werkt dat ding anders.
Ruud

Omhoog!!!!!!!!!!!
Matijs
Contacteer:

Lijkt mij inderdaad logisch dat het "zuigertje" het "lepeltje" moet volgen. Heb de verdeler van een R5 nog nooit in mijn handen gehad, maargoed :p
Ik zou gewoon ff een andere van de sloop halen die er nog leuk uitziet. Of anders even uitelkaar halen en schoonmaken, als dat kan...

Wel een hoop gedoe omdat je daarna weer je remmen moet ontluchten N zo :@
Ruud

Juist daarom wil ik eerst weten wat ik allemaal kan doen voor ik hem eraf haal. Een revisie setje ben ik nog niet tegen gekomen. Dit is overrigens een groot probleem van de gtt en ik denk dat de meeste hem wel kapot hebben (weet ik eigelijk zeker) heb nog nooit een werkende gezien volgens mij.
Maar ik heb de pech dat tie op heel weinig remdruk vaststaat volgens mij. En hoe moet ik dat de volgende week uitleggen bij de APK keuring dus ik wil het fixsen maar nieuw kosten ze bijna 200 euro. Weet iemand of je dat ding uitelkaar kan halen.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Ik kan ze om en nabij de 100 euro nieuw leveren,

Of misschien als ik ga zoeken heb ik voor 65 euro nog een goeie gebruikte...

Tel:06-29571950...

Mvg jeroen lubking
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Ruud

Jeroen ik zal er eens over nadenken , want ik moet er toch wat aan doen anders krijg ik nooit meer een apk op mijn karretje.
Riël
Über-Spammer

Maar 't moet toch allemaal meebewegen? Want de mijne zit ook strontvast, en ik heb het gevoel dat de achterremmen té hard meeremmen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ruud

Ja hoort het zuigertje nu helemaal los te zitten of niet , want op deze vraag heb ik nog geen antwoord gekregen.
Plaats reactie