[1916V]Achterremmen vervangen

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Bart V

Ik heb gisteren mn hele remmerij achter vervangen bij mn 19 16V. Nu heb ik alleen 1 vraag, op de 2 van de 4 blokken zit een nokje, klopt het dat dat nokje in de uitsparing van de zuiger valt???? (die je er recht voor moet afstellen) De zuiger kan nu inelkgeval niet draaien, is dit WEL of juist NIET de bedoeling??

Gr Bart
Anton (R1916V)

hoi Bart

heb dit pas geleden ook gedaan, was aan het remmen met metaal op metaal :( . Heb er nu Ferodo blokken op zitten. 2 van de 4 hadden een soort extra plaatje aan de achterkant met 1 of 2 (weet ik niet meer zeker) uitsparingen. Die kant moet tegen de zuiger aan. En in tegenstelling met de voorkant waar je de zuiger erin moet duwen, moet je de zuiger aan de achterkant erin draaien met de klok mee.
Hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb :)
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Bart V

ben ik idd mee geholpen. Ging mij erom dat het klopt dat de zuiger nu niet meer kan draaien met dat nokje, maar dat is dus goed.
Anton (R1916V)

Bart ik moest nog aan wat denken. Dat nokje waar je het over had daar moet nog wel een vierkant vormig plaatje op zitten waar de zuiger tegen aan duwt (althans dat was bij mij zo). Dus ik denk dat je nog wat mist.
Bart V

ze zaten niet bij de blokken, en ze zaten ook niet tussen mn vorige blokken, dus ik denk dat het niet heel noodzakelijk is. Net ff bij een clio 16V gekeken, maar ook daar geen plaatjes.
Anton (R1916V)

Vaag. Ik herinner me die plaatjes omdat er bij 1 blok telkens zo'n plaatje afviel. Duss maar hopen dan maar ... :wink:
Ben

ik heb ook geen plaatje :)
Anton (R1916V)

Dan zal ik wel weer wat speciaals en duurs hebben gekocht :@
Plaats reactie