Clio Williams @ the Nurburgring
Een filmpje van een bekende op een aantal internet-forums (Gummen, 8200rpm.com en Nurburgring.nl). Geen filmpje voor de mensen met een analoog modem, maar voor de mensen met een snelle verbinding een MUST-SEE!
http://www.8200rpm.com/Video_Section/vk ... lliams.wmv
Specs van de auto:
Renault Clio Williams MY 1993
Motor:
2.0 16V DOHC
189pk aan de voorwielen bij 7000rpm.
200Nm aan de krukas bij 5000rpm.
Achterberg motortuning. (296 grden nokkenassen, gevlakte kop, dunnere koppakking, gepolijst inlaattraject, lichtere zuigers, afgedraaid vliegwiel,)
Supersprint groep n uitlaat, inclusief inlaatspruitstuk.
DBM Engineering motorelektronica.
Staalflex brandstofleidingen. (door de auto, niet eronder)
Remmen:
Origineel Williams, maar met Ferodo DS 2500 blokken rondom. Dot 5.1 Ferodo remvloeistof.
Staalflex leidingen. (wederom door de auto en niet eronder)
Onderstel:
Proflex rondom. Volledig in hoogte en hardheid (ingaande en uitgaande slag)instelbaar.
Camber: voor -2.5 graden, achter -0.5 graden.
Overig:
Speedline Williams met Toyo Proxes T1S in 195/50/15
OMP gelaste FIA-gekeurde rolkooi.
Volledig doorgelaste carrosserie.
OMP Big stoelen met MOMO-zijbevestiging.
ARS 3 inch 4-punt gordels.
OMP Corsica stuur. 95 mm diep in wildleer.
OMP pedalen.
OMP voetensteun bijrijder.
OMP centraal brandblussysteem.
OMP struttbar voor.
http://www.8200rpm.com/Video_Section/vk ... lliams.wmv
Specs van de auto:
Renault Clio Williams MY 1993
Motor:
2.0 16V DOHC
189pk aan de voorwielen bij 7000rpm.
200Nm aan de krukas bij 5000rpm.
Achterberg motortuning. (296 grden nokkenassen, gevlakte kop, dunnere koppakking, gepolijst inlaattraject, lichtere zuigers, afgedraaid vliegwiel,)
Supersprint groep n uitlaat, inclusief inlaatspruitstuk.
DBM Engineering motorelektronica.
Staalflex brandstofleidingen. (door de auto, niet eronder)
Remmen:
Origineel Williams, maar met Ferodo DS 2500 blokken rondom. Dot 5.1 Ferodo remvloeistof.
Staalflex leidingen. (wederom door de auto en niet eronder)
Onderstel:
Proflex rondom. Volledig in hoogte en hardheid (ingaande en uitgaande slag)instelbaar.
Camber: voor -2.5 graden, achter -0.5 graden.
Overig:
Speedline Williams met Toyo Proxes T1S in 195/50/15
OMP gelaste FIA-gekeurde rolkooi.
Volledig doorgelaste carrosserie.
OMP Big stoelen met MOMO-zijbevestiging.
ARS 3 inch 4-punt gordels.
OMP Corsica stuur. 95 mm diep in wildleer.
OMP pedalen.
OMP voetensteun bijrijder.
OMP centraal brandblussysteem.
OMP struttbar voor.
Die 189 pk zal wel aan de krukas zijn ?
[edit]zie op site ook op de wielen staan...das wel behoorlijk veel
Ff die ST200 voorbij
mooi filmpje !
[edit]zie op site ook op de wielen staan...das wel behoorlijk veel

Ff die ST200 voorbij

mooi filmpje !
Laatst gewijzigd door Jasper16v op di 2 sep 2003 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Tja, om een ST200 voorbij te gaan kan je ook gewoon 1400 cc hebben......Jasper clio 16v schreef:Die 189 pk zal wel aan de krukas zijn ?
[edit]zie op site ook op de wielen staan...das wel behoorlijk veel
Ff die ST200 voorbij
mooi filmpje !



-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Kolere, das een V@ filmpje
Zo, ff auto inhalen alsof het niks is.
Zo, ff auto inhalen alsof het niks is.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Dit is nu een goed getunede clio, respect 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
filmpie was lekker lang,motortje kan lekker brullen,maar daar is die voor gebouwt.
mooi gedaan met de willi
mooi gedaan met de willi
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
cool. Alleen net jammer dat er op het laatst 2 motoren voorbij gingen
Maar dan praat je wel over een Ivo 1400ccIvo8hoven schreef:Tja, om een ST200 voorbij te gaan kan je ook gewoon 1400 cc hebben......Jasper clio 16v schreef:Die 189 pk zal wel aan de krukas zijn ?
[edit]zie op site ook op de wielen staan...das wel behoorlijk veel
Ff die ST200 voorbij
mooi filmpje !![]()
![]()

<-------So you know don't mess with a Reno------->
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
wat een gepiep allemaal zeg had hij dan nie ff de moeite kenne neme die camera piepvrij te monteren?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ffies w88 met 180kb/sec 

Inderdaad komt het piepen doordat de auto helemaal kaal is gestript.Jasper clio 16v schreef:Is meer de auto lijkt me...tis een cup clio, dus helemaal gestript.Hooliead schreef:wat een gepiep allemaal zeg had hij dan nie ff de moeite kenne neme die camera piepvrij te monteren?
189 pk aan de voorwielen zal idd aan de krukas moeten zijn......Jasper clio 16v schreef:Die 189 pk zal wel aan de krukas zijn ?
ExTaxi
Laatst gewijzigd door ExTaxi op di 2 sep 2003 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
proflex
-2,5 camber
ik zie geen onderstuur 

-2,5 camber


-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
hmmmz ik twijfel: namelijk geen blauwe tellers...SMILLIAW schreef:tja, Williams power he![]()
leuk filmpie
op 8200rpm ofzo staat ook aan de wielen, maar dat lijkt me wel erg veel inderdaad
tel er een 20/25 % bij op wat je zou verliezen (is nog weinig lijkt me) en je zit al op dik 230 pk
das teveel van het goede idd
tel er een 20/25 % bij op wat je zou verliezen (is nog weinig lijkt me) en je zit al op dik 230 pk
das teveel van het goede idd

van de site:Robert dB. schreef:hmmmz ik twijfel: namelijk geen blauwe tellers...SMILLIAW schreef:tja, Williams power he![]()
leuk filmpie
http://www.8200rpm.com/index.php?p=4&t=6&lang=nlRenault Clio 16V Cup bj. 1991. De auto is zijn leven begonnen als cupauto en is in 1993 omgebouwd naar rallyauto met de volledige 2.0 Williams specificaties. Datum eerste toelating is dan ook 12-08-1993.
hier staat nog meer
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
aha, ja dat is idd bij meer clio's gebeurd.Renault Clio 16V Cup bj. 1991. De auto is zijn leven begonnen als cupauto en is in 1993 omgebouwd naar rallyauto met de volledige 2.0 Williams specificaties. Datum eerste toelating is dan ook 12-08-1993.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
mooi filmpje ja...
Aleen zn vijfde versnelling mag wel een tikkel korter.
Aleen zn vijfde versnelling mag wel een tikkel korter.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ivo8hoven schreef:Nou ben ik natuurlijk niet echt een kenner, maar vind het gekuid van toerental onwijs meevallen.....?
Hoever zal ie m doortrekken....?
De carrosserie is volledig doorgelast en op verschillende punten verstevigd om de torsiestijfheid te verhogen. Ook heeft de auto een kortere eindoverbrenging, wat de topsnelheid reduceert tot ongeveer 210 echte km/h, maar de trekkracht weer verhoogd, en daar hecht ik natuurlijk de meeste waarde aan.
Wel lache die site, kwam nog een bekende tegen:
http://www.8200rpm.com/forum/include/us ... 47-139.jpg
en is dit een bekende ????
http://www.8200rpm.com/forum/include/us ... 98-405.jpg
http://www.8200rpm.com/forum/include/us ... 47-139.jpg

en is dit een bekende ????
http://www.8200rpm.com/forum/include/us ... 98-405.jpg