Hallo allen,
Ik ben bezig met het inbouwen van een gemini alarm in een Clio B uit 12-98 en begin problemen te krijgen metd e bedrading.
ik heb een originele infrarood afstandsbediening en door de haperende werking heb ik besloten een alarm in te bouwen, ik heb een schema liggen van een '98 clio maar ben bang dat het nog een vorig type is. Kan iemand mij helpen met het lokaliseren van de bedrading? ik kan het relay nergens vinden en ik heb wel wat geprobeerd met met bedrading maar de cpv wil maar niet werken. is erg vervelend.
Is het systeem van een Clio B hetzelfde als een twingo <2000? Zo nee, waar zitten de draden van open en dichtgaan?
HElp mij
Met vriendelijke groeten,
Erik Olijnsma
Problemen met inbouw alarm/centr deurvergrendeling werking
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
-
- Moderator
- Car: Megane
welkom op de site stel je even voor in het wie is wie topic klik op de link:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=550
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=550
-
- Contacteer:
als het goed is heeft jouw clio een schakelaar in het dashboard zitten om je deuren op en van het slot te halen.
trek die eruit en zoek de draden op die bij het sluiten een puls krijgt en die bij het openen een puls krijgt,that's it!
groeten jp.
trek die eruit en zoek de draden op die bij het sluiten een puls krijgt en die bij het openen een puls krijgt,that's it!
groeten jp.
see you soon @ proline!
-
- Contacteer:
dan moet je ff een relais in elkaar flansen...Tom schreef:maar die gaf een min puls en boven bij de ontvanger een plus puls zei die (msn)
see you soon @ proline!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Sinds mijn Clio, de II, maakt renault gebruik van een negatief gestuurd systeem, dit in tegenstelling tot het gebruik in de Clio I, een plus gestuurde puls.
Zelfs bij de dealer konden ze dit mij niet vertellen, Ik kreeg wel de volle medewerking en inzage in al het schema-werk en Maunuals daar voor handen(en dat waren er nogal wat) ook daarin kun je weinig wijs worden.
Ik werd op een moment gewoon hopeloos en ben toen stoutmoedig aan het geproberen geweest. totdat ik erachter kwam dat het een negatief systeem is.
Dus allen veel dank voor uwer medewerking.
En mocht er iemand nog een leuke gtt weten, ik houd mijzelf altijd aangeraden, ik wil er nog een leuke sleutelauto erbij hebben.
Vriendelijke groeten,
Erik Olijnsma
Zelfs bij de dealer konden ze dit mij niet vertellen, Ik kreeg wel de volle medewerking en inzage in al het schema-werk en Maunuals daar voor handen(en dat waren er nogal wat) ook daarin kun je weinig wijs worden.
Ik werd op een moment gewoon hopeloos en ben toen stoutmoedig aan het geproberen geweest. totdat ik erachter kwam dat het een negatief systeem is.
Dus allen veel dank voor uwer medewerking.
En mocht er iemand nog een leuke gtt weten, ik houd mijzelf altijd aangeraden, ik wil er nog een leuke sleutelauto erbij hebben.
Vriendelijke groeten,
Erik Olijnsma