Renault 5 wat gaat dit kosten ?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Via via kan ik een Renault 5 gtx. (bouwjaar) onbekend. Voor een eurotje of 100 kopen. De APK op deze wagen is verlopen. De huidige eigenaar heeft bij een garage naar het wagentje laten kijken, daar zeggen ze dat de volgende dingen moeten gebeuren. Om hem weer door de apk te krijgen.

- Slot deur rechts
- Richtingaanwijzer linkervoorkant
- Voorbanden Schuinafgesleten 13"
- Uitlijnen
- Uitlaat beter vast zetten
- Lager vervangen linker voorband
- Iets bij de wiel ophanging

Verder krijg ik bij de wagen
- centrale deurvergendelingskit
- de standaard gtx uitlaat, nu dubbele
- 2 goeie 13" banden, dezelfde
als er nu voor onderzitten
- 2x 15" velgen met schuin afgesleten
banden. Achter zitten dus ook deze
velgen.

Zelf heb ik helaas nooit aan auto's gesleuteld maar denk dat ik met een beetje hulp wel zou kunnnen.

Wat zou het eventueel kunnen gaan kosten om dit alles te laten doen ?

En wat is er zelf te doen ?
Ivo
Über-Spammer

Tip:
Doe gewoon een belletje naar JL Tuning in Rotterdam, die kan het je precies vertellen, en fixen voor je...!

0629-57 19 50 Jeroen Lubking

Succes :wink:
Dr.Turbostein

Dat kost niet echt veel. Volgens mij kom je toe met125€. Maar dat is in het Belgenland. In Nederland ken ik niets van de prijzen en de werkuren.
Nadeel van een Belg te zijn op een Nederlands Forum
Jasper16v

Dr.Turbostein schreef:Dat kost niet echt veel. Volgens mij kom je toe met125€. Maar dat is in het Belgenland. In Nederland ken ik niets van de prijzen en de werkuren.
Nadeel van een Belg te zijn op een Nederlands Forum
Er zijn hier genoeg Belgen hoor :)
Zou je je ook even voor kunnen stellen in het 'wie is wie' topic ? ->

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1302677
ronald clio

je koopt een gtx voor honderd euro, dat is niet veel..
Gooi er nog eens een kleine 200 euro tegenaan en je rijdt misschien een leuke 5 gtx!! :smile:
Mrtn
Car: R5GTT

Sidewinder schreef: Om hem weer door de apk te krijgen.

- Slot deur rechts
- Uitlijnen

velgen.

Het is allemaal zelf te doen :lol:

- slot deur rechts;

wat is ermee? Als ze het niet doen zit er meestal een stangtje los of gaat het allemaal te stroef. Dus deurpanelen loshalen zodat je wat meer kunt zien en eventueel stangetjes vastzetten of het zaakje loshalen en inspuiten met kruipolie (WD40)

(slot is geen APK volgens mij)

- knipperlichtje linksvoor

Wat is ermee? Knippert ie niet, eventueel lampje vervangen als deze stuk is of het stekkercontactje ontroesten als ie slecht contact maakt. Knipperlicht aanzetten en eventueel doormeten (2 draadjes, + en -, spanningszoekertje ertussen en kijken of er 12V op staat, zoniet wiebelen aan het contact en anders de draden volgen tot je op een breukje stuit of misschien dat je richtingaanwijzer stuk is)

APK-afkeurpunt

- banden schuin afgesleten

Banden moeten aan eisen voldoen, zoals de diameter van de profiel, Voorkant laten uitlijnen en nieuwe/andere banden monteren. De aangedreven banden moeten hetzelfde merk banden/profiel hebben.

(dit moet je laten doen = APK-afkeurpunt)

Kijken waar je uitlaat los zit en deze opnieuw vastzetten, zal ongetwijfeld een rubber gescheurd zijn, dus nieuwe halen en monteren. Tevens moet de uitlaat gasdicht zijn, even controleren hierop, desnoods lassen of anders vervangen

(APK-afkeurpunt)

- lager linksvoor

Homokineet loshalen en naar de dealer/beun brengen om nieuwe lagers in te laten persen. Anders een ander setje op de sloop halen welke (nog) niet versleten zijn. Dus wiel, remklauw, veerpoot, stuurstang (zit konisch) en onderste kogel (ben de naam even kwijt) loshalen en daarna in omgekeerde volgorde weer vastzetten.

- Iets bij de wielophanging

??? wat het ook is, probleem localiseren en elimineren :lol:

Als je dit allemaal zelf hebt gedaan ben je een eind op de goede weg om zo de auto en de techniek te leren kennen. Voor vragen ken je altijd het forum opzoeken.

Veel plezier :)
Mrtn = Maarten
ronald clio

Mrtn schreef:
Sidewinder schreef: Om hem weer door de apk te krijgen.

- Slot deur rechts
- Uitlijnen

velgen.

Het is allemaal zelf te doen :lol:

- slot deur rechts;

wat is ermee? Als ze het niet doen zit er meestal een stangtje los of gaat het allemaal te stroef. Dus deurpanelen loshalen zodat je wat meer kunt zien en eventueel stangetjes vastzetten of het zaakje loshalen en inspuiten met kruipolie (WD40)

(slot is geen APK volgens mij)

- knipperlichtje linksvoor

Wat is ermee? Knippert ie niet, eventueel lampje vervangen als deze stuk is of het stekkercontactje ontroesten als ie slecht contact maakt. Knipperlicht aanzetten en eventueel doormeten (2 draadjes, + en -, spanningszoekertje ertussen en kijken of er 12V op staat, zoniet wiebelen aan het contact en anders de draden volgen tot je op een breukje stuit of misschien dat je richtingaanwijzer stuk is)

APK-afkeurpunt

- banden schuin afgesleten

Banden moeten aan eisen voldoen, zoals de diameter van de profiel, Voorkant laten uitlijnen en nieuwe/andere banden monteren. De aangedreven banden moeten hetzelfde merk banden/profiel hebben.

(dit moet je laten doen = APK-afkeurpunt)

Kijken waar je uitlaat los zit en deze opnieuw vastzetten, zal ongetwijfeld een rubber gescheurd zijn, dus nieuwe halen en monteren. Tevens moet de uitlaat gasdicht zijn, even controleren hierop, desnoods lassen of anders vervangen

(APK-afkeurpunt)

- lager linksvoor

Homokineet loshalen en naar de dealer/beun brengen om nieuwe lagers in te laten persen. Anders een ander setje op de sloop halen welke (nog) niet versleten zijn. Dus wiel, remklauw, veerpoot, stuurstang (zit konisch) en onderste kogel (ben de naam even kwijt) loshalen en daarna in omgekeerde volgorde weer vastzetten.

- Iets bij de wielophanging

??? wat het ook is, probleem localiseren en elimineren :lol:

Als je dit allemaal zelf hebt gedaan ben je een eind op de goede weg om zo de auto en de techniek te leren kennen. Voor vragen ken je altijd het forum opzoeken.

Veel plezier :)
precies!!

krikje erbij en sleutelen maar!!
uitlijnen laat je gewoon bij profile tyre center doen ofzo..
iwi

Hoi Sidewinder. Volgens mij legt het er een beetje aan of je vrienden of kennisen heb die verstand van het betere beun werk hebben. Ik ben zelf een gigaleek voor wat betreft auto's, maar samen met m'n broer en een vriend van me hebben we toch bijna een complete 5 omgebouwd. Nu moet ik er even bij zeggen dat m'n broer automonteur is (kleinigheidje hou je :wink: ).
Maar als iemand uitlegt hoe je iets kunt doen, is het meeste niet zo heel lastig, zoals dat knipperlicht en de uitlaat.
Als je er een beetje de tijd voor neem kun je voor weinig veel gedaan krijgen.
Succes (Y)
canonballman

aangedreven wielen van hetzelfde merk en type????

Hoeft helemaal niet voor de apk hoor........

Mag geloof ik niet radiaal banden gemixt met diagonaal banden onder een auto.

Maar als je een thuiskomer onder je auto hebt (aangedreven of NIET aangedreven) wordt ie niet op afgekeurd.
Anonymous

Zal hem maar gewoon kopen dus, heb wel vrienden die aardig kunnen sleutelen maar die rijden in eenden. En dat gaat mij toch echt te traag.
Alleycat
Contacteer:

iwi schreef:Hoi Sidewinder. Volgens mij legt het er een beetje aan of je vrienden of kennisen heb die verstand van het betere beun werk hebben. Ik ben zelf een gigaleek voor wat betreft auto's, maar samen met m'n broer en een vriend van me hebben we toch bijna een complete 5 omgebouwd. Nu moet ik er even bij zeggen dat m'n broer automonteur is (kleinigheidje hou je :wink: ).
Maar als iemand uitlegt hoe je iets kunt doen, is het meeste niet zo heel lastig, zoals dat knipperlicht en de uitlaat.
Als je er een beetje de tijd voor neem kun je voor weinig veel gedaan krijgen.
Succes (Y)
Als je het eenmaal gedaan hebt en lekker hebt lopen prutsen en vloeken, weet je het de volgende keer...
Zo ben ik ook begonnen, ik wist echt helemaal niets, maar nu kan ik de meeste dingen wel zelf( mede dankzij een hoop hulp van een aantal personen, waaronder van het forum.)en vragen staat hier ( letterlijk) vrij :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

als die deur van binne of van buiten open gemaakt kan worden is het al goed
het raam moet wel open kunnen
verder je mag 2 wielmaten onder een auto maar gelijk op 1 as
verder zou ik de auto laten uitlijnen nadat je dat probleem in de ophanging heb gemaak en een paar leuke 15 inch bandjes halen als de velgen mooi zijn
kijk wel uit dat de wielen nergens aanlopen dat is ook weer afkeur
verdere vragen hoor ik wel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie