[clio 16v] touwtjes kofferbak

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
mark -19- 16v

nu ik 2 weken me clio 16v heb begin ik me steeds meer te ergeren aan die touwtjes van de hoedenplank elke x bij het dichtdoen komen z etussen de klep en de achterlichten

erg irri

nu heb ik ze er ff afgehad maar ja dan gaat de hoedenplank ook niet meer omhoog

heeft iemand hier een goed oplossing voor?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Robke
Car: Lexus IS250

Je kunt 2 gaatjes in de hoedenplank boren en daardoor het touwtje steken.
Aan de onderkant een knoop erin leggen en er een gewichtje aanhangen, dus zodra je de achterklep dicht doet, glijden de touwtjes door die gaatjes naar beneden omdat er een gewichtje aan hangt. :)
Tom
Moderator
Car: MB

komt gewoon omdat het elastiek is uitgelubberd denk ik. Gewoon effe nieuwe elastiekjes eraan moet ook kunnen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jasper16v

Tom schreef:komt gewoon omdat het elastiek is uitgelubberd denk ik. Gewoon effe nieuwe elastiekjes eraan moet ook kunnen
Dat denk ik ook ja, ik heb er nooit problemen mee..
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

of knoopjes erin maken :D
Marcel B.

Ja dat heb ik ook wel es, geef ze dan altijd gewoon een tikje en dan verdwijnen ze in die gleuf tussen de klep en de achterlichten, zie je er nix meer van :)
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

robclio16V schreef:Je kunt 2 gaatjes in de hoedenplank boren en daardoor het touwtje steken.
Aan de onderkant een knoop erin leggen en er een gewichtje aanhangen, dus zodra je de achterklep dicht doet, glijden de touwtjes door die gaatjes naar beneden omdat er een gewichtje aan hangt. :)
Zo, jij bent lekker creatief, Robbie! :D
Rolando

Hoi,

ik heb er ook last vna gehad, die touwtjes zijn volgens mij gewoon iets te lang gemaakt, maar idd met een tikje naar binnen zitten ze er weer onder.

Zelf heb ik een flinke installatie in mijn Clio zitten inclusief een zelfgemaakt MDF hoedenplank omdat de originele veelste slap is... en de touwtjes heb ik met handige knoopjes aan het metaal van de pneumatische klep scharnier vastgemaakt (noem het maar zo, geen idee hoe het eigenlijk :lol: )

Voordeel was dat de zware hoedenplank nu beter omhoog ging bij het opendoen van de achterklep en niet weer naar beneden viel...de afstand is ook korter en daardoor vallen de touwtjes op de hoedenplank en niet meer erbuiten...dus misschien kan je dat proberen.

suc6

grtz Rolando
Plaats reactie