[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijnberk
Contacteer:

zit dat knipperlicht nu niet lekker?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Martijnberk schreef:zit dat knipperlicht nu niet lekker?
lijkt er wel op dat hij los grschoten is ff terug duwen!?
da-goof
Contacteer:

Als het maar niet zo is dat het een slecht gerepareerde schade is of zo.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ziet er goed uit hoor :)
jeroen.k

Net even gebeld. Knipperlicht is gewoon een verkeerd knipperlicht (waarschijnlijk van een gewone 19 ph1). Die jongen waar ik hem van koop heeft de auto mar kort gehad en toen die vastloper. Is lid van Club Renault 'd Anciennes (of hoe de fok je dat ook schrijft :p ) en dat knipperlicht zat er al zo op toen. Is complet anders als het andere knipperlicht, dus komt wel goed! :D

Heb net de koop gesloten, dus het 16v-tijdperk gaat aanbreken voor mij! :D

En hoe!!!
Robke
Car: Lexus IS250

Juistem, goed geregeld man.
Je zult er geen spijt van krijgen wat de snelheid betreft.

Succes met de 16V. (Y)
jeroen.k

Zekers niet! :)

O jah, moest van Tijn ff zeggen dat jij tegen Menno moet zeggen dat hij de chip van de zwarte rally Clio moet hebben voor je blokkie! :)
Robke
Car: Lexus IS250

Klinkt ingewikkeld, maar ik heb het doorgegeven aan Menno.
Bedankt in ieder geval. :)
Emiel

Gefeliciteerd Jeroen! Mooie aanwinst wat ik op de foto zie.

Maak je nog wel ff een topic, met meer info en hopelijk foto's van je aanwinst? Ik en vast meer zijn erg benieuwd.

Emiel
Bart V

mooie bak man (Y) ga je zeker veel plezier aan beleven.
Tom
Moderator
Car: MB

zeker nette auto.........en die kleur he :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

robclio16V schreef:Klinkt ingewikkeld, maar ik heb het doorgegeven aan Menno.
Bedankt in ieder geval. :)
Eigen belang he ;)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Nette 16V Jeroen! Gaaf dat het rond is!!
jeroen.k

Even de rest van de foto's erbij :)

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/leuk0.jpg[/img]

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/leuk.jpg[/img]

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/leuk2.jpg[/img]

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/leuk3.jpg[/img]

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/leuk4.jpg[/img]

Dat blauwe gaat er dus meteen uit!

Moet dus 1 knipperlicht regelen en mistlampen.

Hier komt dus een 2.0 16v blok in van PtrGte en een chip van Menno daarna (eerst ff kijken wat het voor Rob oplevert :) )

Gaat zeer leuk worden! :)
Jasper16v

Strakke bak hoor !
jeroen.k

O ja...

Mensen mogen ook vast per PM bieden op mijn huidige auto! :) Die komt dus ergens begin oktober vrij! :) (ligt een beetje aan wanneer mn blok klaar is :D )

Maaruh komt ie:

Renault 19 1.4e op papier van oktober '93
Auto heef top dit moment 198.000 op de klok. Blok heeft 70.000 km minder gelopen en komt uit een auto van december '89 (XX-46-DX uit mn hoofd). Blok levert 99,9 pk. Uitdraai van de testbank krijg je erbij. Blok dat erin ligt komt uit een TXE (GTE-blok dus). Auto heeft 15 inch lichtmetaal, sportstuurtje, Devil uitlaat met demperloze middendemper (mooie donkere brom) en prachtige RTC-Stickers. Verder is hij 4 cm verlaagd.

Wat mankeert er aan?

De startmotor moet binnenkort vervangen worden.

Er zit een benzine-tank onder van een 16v. Hiervan zit het ontluchtingsslangetje waarschijnlijk klem, dus tanken duurt even. (even tank loshalen en goed drukken leggen)

De handrem moet even gesteld worden.

De lampen gaan niet meer in grootlichtstand als de lampen aan zijn (renault-kwaal zit in de schakelaar)

De km-teller danst onder de 60 km/u (doet ie als zo lang als ik hem heb, went snel ;) )

Voor het mooie moet de auto even uitgelijnd worden (wel pas gebeurd, maar stoeprandje gepakt :( )

En last but not least...de carrosserie! Geen roest of vervelende dingen voor de APK, maar gewoon butsen e.d. De motorkap zit onder de deuken, achterscherm links heeft een redelijke deuk en de strip die onder de lampen door lopen ook. Verder hebben beide bumpers de nodige schade opgelopen en is het grilletje kapot.

Lijkt allemaal heeeeel erg dit, maar dit is gewoon alles dat aan de auto mankeert, dan krijg je als het goed is ook geen nare verassingen!

De auto rijdt verder prima! :) Hij komt lekker vlot vooruit en je hoeft niet zo heel veel auto's voor te laten gaan! :)
Mrtn
Car: R5GTT

Ziet er heel mooi uit Jeroen, die 16V.

Dus hij komt al eerder dan je je rode 19 verkoopt? Eerst nog een blok ombouwen?? Niet gewoon eerst lekker rijden en genieten van de 1.8 motor??

Maar hij is echt stukken knapper dan je rode (Y)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Nee, de 16v heeft een kapot blok (vastloper gehad waarschijnlijk) dus er moet sowieso een nieuw blok in. Vandaar direct de stap naar 2.0. maar idd de 16v wordt eerst gekocht, dan blok erin hangen en dan als de blauwe rijdt kan de rode weg! :p

En idd de blauwe ziet er een stuk beter uit! :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik had er gister onder het genot van een kleffe cheeseburger al iets over gehoord! Goed plan, Jeroen! (Y)
Mrtn

jeroen.k schreef:Nee, de 16v heeft een kapot blok (vastloper gehad waarschijnlijk) dus er moet sowieso een nieuw blok in.
Ohwwwww... dit heb ik dan verkeerd begrepen, khad wel gelezen dat ie een vastloper had maar dat dat weer was verholpen (dmv ander blok ofzo)

Succes met de ombouw dan maar :lol: :wink:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:
jeroen.k schreef:Nee, de 16v heeft een kapot blok (vastloper gehad waarschijnlijk) dus er moet sowieso een nieuw blok in.
Ohwwwww... dit heb ik dan verkeerd begrepen, khad wel gelezen dat ie een vastloper had maar dat dat weer was verholpen (dmv ander blok ofzo)

Succes met de ombouw dan maar :lol: :wink:
Hehe, dit wordt een stuk makkelijker he...zelfde blok dus dat scheelt dan weer! :) Maaruh helpen? :p :lol:

Het scheelt iig dat ik de rode er nu naast heb, maar dit moet met 1 dag te doen zijn! :)
Mrtn

jeroen.k schreef: maar dit moet met 1 dag te doen zijn! :)
Dit zal je mij nooit meer horen zeggen :lol: :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:
jeroen.k schreef: maar dit moet met 1 dag te doen zijn! :)
Dit zal je mij nooit meer horen zeggen :lol: :lol:
ik blijf optimistisch.
Robert Turbo

Mooie auto Jeroen.

Ben nu ook aan het sparen voor een R19 16V.

Die 16V van jou stond toch op marktplaats?
Renault 5 GT Turbo "EVO"
jeroen.k

Mijn toekomstige R19 16v stond/staat op marktplaats ja. Maar nu is hij dus verkocht! :)

Wil je anders een 1.7 kopen? :p
Robert Turbo

jeroen.k schreef:Mijn toekomstige R19 16v stond/staat op marktplaats ja. Maar nu is hij dus verkocht! :)

Nee, dank je. :)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Mrtn

RobertR19 schreef:
jeroen.k schreef:Mijn toekomstige R19 16v stond/staat op marktplaats ja. Maar nu is hij dus verkocht! :)

:lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:
RobertR19 schreef:

:lol:
Tss..... :p

Khad wel wat meer steun verwacht! Hehehe...
bartuitlauwe
Contacteer:

zeer nette 16V.

veel succes met de ombouw.
en dan genieten maar
jeroen.k

bartuitlauwe schreef:zeer nette 16V.

en dan genieten maar
Nee eerst nog inrijden...daarna pas genieten :p
bartuitlauwe
Contacteer:

jeroen.k schreef:
bartuitlauwe schreef:zeer nette 16V.

en dan genieten maar
Nee eerst nog inrijden...daarna pas genieten :p
oke oke,
eerst netjes inrijden. :wink:

en dan racen. 8) :D :lol:
Rick D.

Nu nog ff een datum prikken om hem op te halen :wink:
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Sorry voor de late reactie

Het ziet er prachtig uit,ff leuk blokkie er in en rijden/scheuren ermee. :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

Clio-16v.com schreef:Nu nog ff een datum prikken om hem op te halen :wink:
Jep! :D En een bussie om te trekkah! :) Ik stuur je morgen wel ff een pm/mail! :)
jeroen.k

Zo gisteren terwijl iedereen lekker aan het toeren was in Limbo-land zijn Rick, Elise en ik ook naar Limbo-land gereden, maar met een andere reden! :D Het is uiteindelijk wel een hele toertocht geworden, maar dan in een bestelbus en een bestelauto...

Ik zou hier normaal foto's bij geplaatst hebben, maar thuis blijken mn computers niet helemaal lekker meer te zijn...

Gisteren hebben we dus de R19 16v opgehaald en hij staat nu bij mn buurman waar hij blijft tot het blok erin zit...

Allereerst natuurlijk big, big, big thanks aan Rick en Elise voor het rijden en de auto-ambulance... (F) :worship: (F)

Het is al met al een behoorlijke rit geweest. 's ochtends vroeg eruit met het huurbusje naar Hilvarenbeek gereden waar Rick en Elise (al een tijdje) stonden te wachten met de auto-ambulance. Zij waren vanuit Bergse hoek daarheen gekomen met als tussenstop Harmelen (om sjorbanden op te halen...ook handig om de auto op de kar te houden :) ).Vervolgens vanuit de Beekse bergen richting Tegelen waar de auto stond...daar de auto op de ambulance gezet en even aan een kleine nadere inspectie onderworpen. Het is in ieder geval duidelijk dat deze auto wat heeft meegemaakt...hoeveel moet nog blijken.

Vervolgens naar Harderwijk gereden om de auto bij mij neer te zetten waarna Rick en Elise eerst weer naar Hilvarenbeek moesten om de auto-ambulance weer terug te brengen en vervolgens naar huis...nogmaals... :worship: (F) :worship:

Thuis nog eens de auto nader bekeken en dit is ongeveer de staat...

De auto heeft van achter een klapper(tje) gehad. De strip onder de achterlichten heeft een lelijk deukje, de reflektorband heeft een andere kleur dan de lampen (iets roder (imitatie?)) en de achterklep sluit niet mooi (understatement). Daar gaan we dus eerst eens naar kijken. :)

Verder 1 knipperlicht die niet past (imitatie/ph1?), 2 mistlampen die missen (wie heeft er witte voor me liggen? :p ), de antenne is afgebroken, de deur aan de bestuurderkant sluit niet lekker (even stellen, valt iets te diep zeg maar), wat kleine deukjes zonder lakschade in het plaatwerk, roest op de motorkap aan de voorkant en wat kleine krasjes op de bumpers en spiegels (voorbumper is eens overgespoten denk ik).

Maar wat het ergste is...de eigenaar voor de vorige eigenaar heeft ooit eens een lakstift gekocht... :@ :evil: :-* :evil: :@

Nu heeft ie daarmee plekjes op de spoiler geprobeert bij te werken...plekjes op de instaplijsten, en nog wat plekjes! :@

Alleen erg jammer dat het erop zit alsof het Tipp-ex is en een veeeeeel lichtere kleur is dan de kleur van de auto...er zit dus wel wat spuitwerk aan!

De velgen zien er helaas ook slecht uit, dus wat daarmee gaat gebeuren is nog onduidelijk.

O ja, heb de kleurcode nog niet opgezocht, maar volgens mij is het de willi-kleur...vanwege de paarse gloed die over de auto hing (op de stukjes waar geen zand zat :p )

Wat gaat er nu aan de auto gebeuren? Eerst even lekker wassen (hij heeft 4 mnd stilgestaan en dat is te zien aan de hoeveelheid zand/vuil dat erop zit). Da demonteren we even de voor- en achterbumper om te kijken hoe het er daaronder uitziet. Vooral achter is dat even belangrijk ivm de kofferklep en de "schade". Heeeel misschien dat ik dan die strip even zelf ga spuiten.

Dan ga ik aan de motor beginnen, maar dat plaatst ik hier tzt wel! :)

met foto's was dit verhaal natuurlijk leuker geweest...maar ja, butcompiter thuis wil niet luisteren...dus die volgen nog! :)

Rick en Elise...nogmaals bedankt! :D :D :D
Plaats reactie