Ik heb een probleem met mijn turbo.
ik heb een 5gtt n soms dan wil het gebeuren dat mijn wastegate niet open gaat. Dat ding leid een eigen leven. De ene keer gaat die optijd open. de volgende rit blijft dat ding gewoon dicht. Heeft dit iets met vervuiling temaken. De actuator moet nog heel zijn zou je zeggen anders blijft die altijd dicht.
Het is gekomen nadat ik mijn slang naar mijn dumpvalve vervangen had die was open gesprongen. daarna rijden kijken of die dicht was. en toen bleef alles dicht.
Iemand een idee om het te verhelpen?
Derby
wastegate weigert
Het beste is er af halen en goed schoon maken, maar dat is wel even werk. Maar dat van die slangen kan het niet zijn mits de slangen wel goed aangesloten zijn.
S
nder
S

ga ik dat eens proberen denk zelf dat het aan een te hoog co gehalte ligt die stond vrij hoog 6% ofzo nu heb ik het terug geschroefd naar ik meen 2. dus als die schoongemaakt is zou die het niet meer moeten doen.
Derby
Derby
Ja een te laag Co is niet goed voor je motor, maar een te hoog vervuilt weer erg veel. Maar 2 a 3% Co moet je ongeveer hebben bij stationair draaien dan hè. Vollast moet hij veel hoger zijn.Derby schreef:ga ik dat eens proberen denk zelf dat het aan een te hoog co gehalte ligt die stond vrij hoog 6% ofzo nu heb ik het terug geschroefd naar ik meen 2. dus als die schoongemaakt is zou die het niet meer moeten doen.
Derby
S

-
De waste-gate doodslaan
Kan niet direct iets vinden behalve wat al gezegd is.

Kan niet direct iets vinden behalve wat al gezegd is.