Van Biesheuvel in Nieuwendijk heeft 3 modellen voor de 5 GTT. Ik neem aan dat ze ze ook inbouwen.
http://www.biesheuvel.nl
http://www.biesheuvel.nl
hoi,
Zelf had ik de mazzel dat ik via een advertentie van iemand op internet een rolkooi kon kopen.
Dit was een echte Devil,zoals ze die ook met de races gebruikten.
Het inbouwen van deze kooi was niet z'on groot probleem, omdat hij ui allemaal losse delen bestond.
Het enige wat je moet doen is platen op de bodem lassen (heb ik niet gedaan, omdat ik er toch niet mee gaan racen)en gaten boren waarmee je de kooi vastzet aan de bodemplaat.
De wegligging is stukken vooruit gegaan en het staat ook nog eens tof.
Ik weet niet of de Devil kooi nog te koop is, maar bij http://www.improve-tuning.nl hebben ze ook het een en ander aan kooien.
Verder gewoon internet goed afstruinen naar iemand die een kooi aanbied.
succes, hagen
Zelf had ik de mazzel dat ik via een advertentie van iemand op internet een rolkooi kon kopen.
Dit was een echte Devil,zoals ze die ook met de races gebruikten.
Het inbouwen van deze kooi was niet z'on groot probleem, omdat hij ui allemaal losse delen bestond.
Het enige wat je moet doen is platen op de bodem lassen (heb ik niet gedaan, omdat ik er toch niet mee gaan racen)en gaten boren waarmee je de kooi vastzet aan de bodemplaat.
De wegligging is stukken vooruit gegaan en het staat ook nog eens tof.
Ik weet niet of de Devil kooi nog te koop is, maar bij http://www.improve-tuning.nl hebben ze ook het een en ander aan kooien.
Verder gewoon internet goed afstruinen naar iemand die een kooi aanbied.
succes, hagen
Ik heb er zelf een kooi van matter in zitten
is 3 delig en er zit een certificaat van de F.I.A bij ik ga even opzoeken wat het tel nr van matter in duitsland is
is 3 delig en er zit een certificaat van de F.I.A bij ik ga even opzoeken wat het tel nr van matter in duitsland is
-
Weet/heeft iemand de maten van een complete rolkooi voor een 5 GT Turbo of weet waar ik die kan vinden? Dus van een complete kooi, niet een rolbeugel.
Bvd, Jeoffrey
Bvd, Jeoffrey
Kom maar opmeten.
Ik heb er een sparco kooi inzitten met zijbescherming en een extra dwarsbalk achter voor de gordels.
Ik heb er een sparco kooi inzitten met zijbescherming en een extra dwarsbalk achter voor de gordels.
-
Kom je as vrijdag ook naar Bodegraven, dan neem ik mijn rolmaat wel mee.
A.S. Vrijdag ben ik in harmelen de Clio aan het opladen voor de rally van zaterdag. Harmelen ligt ook aan de A12, je kan natuurlijk voor bodegraven uit gewoon even langsrijden. Neem ook iets mee om de hoeken te meten, lijkt me ook handig, want het zijn niet alleen maar rechte buizen.
-
On 2001-10-16 23:45, Tijn
wrote:
A.S. Vrijdag ben ik in harmelen de Clio aan het opladen voor de rally van zaterdag. Harmelen ligt ook aan de A12, je kan natuurlijk voor bodegraven uit gewoon even langsrijden. Neem ook iets mee om de hoeken te meten, lijkt me ook handig, want het zijn niet alleen maar rechte buizen.
Misschien kom ik ff wel langs, ik laat wel van me horen als ik definitief langs kom.
Alvast bedankt!
Als je het nummer hebt van Matter dan heb ik daar erg veel belang bij. Ik heb namelijk slechts twee van de drie delen in mijn GTT zitten en ben al een eeuwigheid op zoek naar het voorste deel van de Matter kooi.On 2001-04-16 22:39, maxxy
wrote:
Ik heb er zelf een kooi van matter in zitten
Je vergeet denk het inlassen van de verstevigingsplaten om te zorgen dat je auto niet uitscheurt, het omleggen van je kabelboom, het spuiten van de kooi, het aanbrengen van de zijversteviging, het aanpassen van de interieurdelen en het aanbrengen van de bescherming van je hoofd.On 2001-10-17 00:34, kliko16v
wrote:
rolkooi?? makkie dr in in denk een middag sleutelen. stoelen eruit kooi erin gaten boren en vastzetten die hap.
tijn, ik zag bij dirk jan een rolkooi die dwars door z'n dashboard tot aan z'n veerpoten liep. Lijkt mij bijzonder stevig. Is dat heel speciaal of zit zo'n beetje in elke rolkooi ?
[Je vergeet denk het inlassen van de verstevigingsplaten om te zorgen dat je auto niet uitscheurt, het omleggen van je kabelboom, het spuiten van de kooi, het aanbrengen van de zijversteviging, het aanpassen van de interieurdelen en het aanbrengen van de bescherming van je hoofd.
[/quote]
omleggen van de kabelboom?????? euhhh is dat voor nodig.
aanbrengen van zijversteviging???
aanpassen van interieur???????
euhhh is dat voor nodig.
aanbrengen van bescherming??? dus gewoon bij de gamma ff van die isolatie dingen halen voor verwarmingsbuizen past prima
uiteraard doe je het spuiten daarvoor. we hebben het over het inbouwen dr van.
[/quote]
aanpassen van interieur???????
euhhh is dat voor nodig.
aanbrengen van bescherming??? dus gewoon bij de gamma ff van die isolatie dingen halen voor verwarmingsbuizen past prima
-
Tijn, You've got meel!
-----------------
De mzzl en tot ziens, Jeof
<font size=1>[ This message was edited by: jnjansen_r5gtturbo on 2001-10-18 01:14 ]</font>
-----------------
De mzzl en tot ziens, Jeof
<font size=1>[ This message was edited by: jnjansen_r5gtturbo on 2001-10-18 01:14 ]</font>
Tijn ?On 2001-10-17 15:42, ploegah
wrote:
tijn, ik zag bij dirk jan een rolkooi die dwars door z'n dashboard tot aan z'n veerpoten liep. Lijkt mij bijzonder stevig. Is dat heel speciaal of zit zo'n beetje in elke rolkooi ?
>> Om te voorkomen dat je kortsluiting krijgt bij een aanrijding moet de kabelboom netjes langs de binnenkant van de kooi lopen.
>> Een kooi heeft standaard geen "portierbeschermings balken" en die moet je er dus inlassen, daar heb je speciale kits voor.
aanpassen van interieur:
>> Bank er uit slopen, achterste bekleding naast de bank bijsnijden en afwerken, portiervakken demonteren, binnenverlichting aanpassen, echt, ik verzin het niet ofzo hoor.
>> snel smerig, lelijk, brandbaar, dat vat die gamma buis wel een beetje samen, behalve dat het zo stuk is en te DUN is om je ook echt te beschermen.
>> dan lijkt het inlassen van de verstevigingsplaten me dus behoorlijk van toepassing hoor. daar hoor ik je niet over, maar het is een beste paar uur werk.
Ploegah: De kooi van Dirkjan hofmans is niet geschroefd maar gelast. Zo een kooi is meer werk om in te bouwen maar wel veel stijver. Na het inlassen moet de hele binnenkant gespoten worden. Tijdens het inbouwen moet de hele auto leeg zijn. Daarom heb ik maar schroef genomen, dat loopt voor je dashboard langs en nioet naar de torens.
>> Om te voorkomen dat je kortsluiting krijgt bij een aanrijding moet de kabelboom netjes langs de binnenkant van de kooi lopen.
>> Een kooi heeft standaard geen "portierbeschermings balken" en die moet je er dus inlassen, daar heb je speciale kits voor.
aanpassen van interieur:
>> Bank er uit slopen, achterste bekleding naast de bank bijsnijden en afwerken, portiervakken demonteren, binnenverlichting aanpassen, echt, ik verzin het niet ofzo hoor.
>> snel smerig, lelijk, brandbaar, dat vat die gamma buis wel een beetje samen, behalve dat het zo stuk is en te DUN is om je ook echt te beschermen.
>> dan lijkt het inlassen van de verstevigingsplaten me dus behoorlijk van toepassing hoor. daar hoor ik je niet over, maar het is een beste paar uur werk.
Ploegah: De kooi van Dirkjan hofmans is niet geschroefd maar gelast. Zo een kooi is meer werk om in te bouwen maar wel veel stijver. Na het inlassen moet de hele binnenkant gespoten worden. Tijdens het inbouwen moet de hele auto leeg zijn. Daarom heb ik maar schroef genomen, dat loopt voor je dashboard langs en nioet naar de torens.
Sjeezes, klinkt goed. Wat kost zo'n operatie ongeveer ?On 2001-10-18 10:22, Tijn
wrote:
Ploegah: De kooi van Dirkjan hofmans is niet geschroefd maar gelast. Zo een kooi is meer werk om in te bouwen maar wel veel stijver. Na het inlassen moet de hele binnenkant gespoten worden. Tijdens het inbouwen moet de hele auto leeg zijn. Daarom heb ik maar schroef genomen, dat loopt voor je dashboard langs en niet naar de torens.
kooi kost ongeveer 1200 piek (vanaf), zeg dat je de auto zelf leegmaakt en kaalschuurt waar er gelast moet worden, daarna is het een dag laswerk en pas maken, daarna spuiten.
dagje werk is al snel 900 pieken... zeg dat je hem voor 1000 piek laat spuiten aan de binnenkant. alles bij elkaar met klein materieel denk ik dat je niet makkelijk onder de 3500 piek komt voor je kooi er goed in zit.
dagje werk is al snel 900 pieken... zeg dat je hem voor 1000 piek laat spuiten aan de binnenkant. alles bij elkaar met klein materieel denk ik dat je niet makkelijk onder de 3500 piek komt voor je kooi er goed in zit.
hier is nog wel een handig linkje voor kooien.
<a href="http://www.ompracing.it/tabelle/rolbargb.pdf" target="_blank">linkje naar OMP kooien</a>
<a href="http://www.ompracing.it/tabelle/rolbargb.pdf" target="_blank">linkje naar OMP kooien</a>